Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر مستعفی فرانسه خطاب به جانشین خود عنوان کرد، کشور وی نیاز به ذهنی باز و دستی قدرتمند دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ادوار فیلیپ، نخست وزیر مستعفی فرانسه در مراسم تودیع و معارفه با حضور جانشینش ژان کاستکس در محل کاخ ماتینیون شهر پاریس عنوان کرد، آنچه که کشور وی نیاز دارد یک دست قدرتمند و یک ذهن باز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیلیپ که از ۲۰۱۷ تاکنون به عنوان نخست وزیر فرانسه مشغول به کار بوده جمعه صبح از سمتش استعفا کرد. بعد از این استعفا، ژان کاستکس که قبلا شهردار شهر "پراد" در جنوب غرب فرانسه و همچنین مجری فرآیند برداشته شدن محدودیتهای مربوط به مقابله با کروناویروس در کشورش بوده، به عنوان نخست وزیر جدید تعیین شد.

فیلیپ در مراسم مذکور گفت، بسیار مفتخر است که پذیرای کاستکس در کاخ ماتینیون بوده و "مشعل را به او منتقل می‌کند".

وی افزود، پستی که دارد آن را واگذار می‌کند باعث "افتخار بزرگ و مسئولیتی سنگین" است.

فیلیپ خاطرنشان کرد: من با علم به فداکاری شما برای کشور ما و توان بالای ذهنی شما، تردیدی ندارم که تصمیم‌های خوبی خواهید گرفت. کشور ما نیاز به یک دست قدرتمند و یک ذهن باز دارد و من معتقدم شما از این ذهن باز و دست قدرتمند برخوردار هستید.

فیلیپ در پی نقشش در تلاشهای دولت برای مقابله با همه گیری کروناویروس شاهد یک جهش در محبوبیتش بود. روز یکشنبه او به عنوان شهردار شهر زادگاهش یعنی لوهاور انتخاب شد و انتظار می‌رود که در آنجا مسئولیتش را شروع کند.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه از این نخست وزیر مستعفی به خاطر تلاش‌هایش تحسین کرد.

انتظار می‌رود که رئیس جمهور فرانسه در ماه‌ها و هفته‌های آینده تغییرات بیشتری را در پستهای دولتی اعمال کند. این روند در پی عملکرد ضعیف امانوئل ماکرون در انتخابات چند روز پیش شهرداری‌های فرانسه که در جریان آن حزب وی نتوانست در هیچ یک از شهرهای بزرگ پیروز شود، رخ می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرانسه ادوار فیلیپ نخست وزیر فرانسه نخست وزیر مستعفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌ خواری» بایدن

به گزارش جام جم آنلاین، جیمز ماراپه، نخست وزیر پاپوآ گینه‌ نو با اشاره به داستانی که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا درباره سربه‌نیست شدن دایی‌اش در این کشور واقع در اقیانوس آرام تعریف کرده است، گفت که پاپوآ گینه نو لایق این نیست که به آن لقب «آدم‌ خوار» داده شود!

بایدن هفته گذشته داستانی را درباره آمبروز فینِگن، برادر مادرش تعریف کرد؛ کسی که به گفته بایدن حین مامورتی در گینه نو، پس از سقوط هواپیمای وی در اقیانوس آرام، مفقود شد. به گفته رییس جمهور آمریکا، هواپیما ساقط شد و جسد دایی او هرگز پیدا نشد چون «آنجا در آن بخش از گینه نو، آدم‌خوارهای زیادی بودند»!

ماراپه با اشاره به اینکه در چهار موقعیت با بایدن ملاقات کرده است، درباره اظهارات وی گفت: او همیشه احترام زیادی برای پاپوآ گینه نو قائل بوده است اما گاهی اوقات خون به مغزتان نمی‌رسد! شاید حرف‌های بایدن اشتباه لفظی بوده است؛ با این حال، کشور من لایق برچسب «آدم‌ خوار» نیست!

نخست وزیر پاپوآ گینه نو ادامه داد: کشور ما در جنگی که برای خودش نبود، به جنگ جهانی دوم کشانده شد. از آمریکا می‌خواهیم تا به پاکسازی این کشور و جزایر سلیمان از بقایای جنگ جهانی دوم از جمله اجساد انسان، لاشه هواپیما و کشتی، تونل و بمب که همچنان جان انسان‌ها را تهدید می‌کند، کمک کند.

وی در ادامه نیز با طعنه به بایدن گفت: شاید اگر این کار انجام شود، حقیقت درباره سربازان گمشده همچون آمبروز فینِگن مشخص شود.

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌ خواری» بایدن
  • استقبال رسمی شهباز شریف از دکتر رئیسی
  • استقبال رسمی شهباز شریف از رئیسی
  • ۲ استاندار جدید دولت رئیسی /وزیر مستعفی سمت گرفت
  • گلستان رتبه نخست کشور در تملک زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن
  • انتخابات هند، بزرگترین در جهان (+ عکس) / رای گیری از یک میلیارد نفر
  • انتخابات هند، بزرگترین در جهان (+ عکس) / رای گیری از یک میلیارد نفر در 44 روز