Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه قرآن و معارف سیما در حوزه تربیت و یادگیری قرآن کریم و عربی با همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی ،اقدام به تولید مجموعه تلویزیونی« قرآن در تابستان» کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «قرآن در تابستان» با شعار «در تابستان، مدرسه تعطيل مي شود، اما یادگیری قرآن تعطيل نمي شود» با محوریت درس كتاب هاي قرآن دوره ابتدايي ( پایه های اول تا ششم دبستان ) تولید و از تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۳۹۹ بر روی آنتن پخش می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
جمله خواني آيات، بيان قواعد خواندن ( روخواني، روان خواني و تجويد )، تلفظ حروف خاص عربی، درك معناي كلمات، تركيب ها و عبارات ساده و پركاربرد قرآن، پيام هاي قرآني و تربيتی و حفظ موضوعی قرآن کریم  از محورهای  تدریس روزانه می باشد.  


بخش قرآن در تابستان در هر كتاب درسي شامل 12 تا 14 صفحه است ( مجموعاً 78 صفحه ) كه شامل 72 صفحه از قرآن كريم است که بر این اساس هر صفحه براي يك هفته تابستان در نظر گرفته شده است. 

برنامه «قرآن در تابستان» برای هر پايه تحصیلی 12 برنامه در 12 هفته را مد نظر قرار داده است،همچنین زمان  پخش برنامه از روز شنبه الی پنج شنبه مباشد که بر این اساس :
شنبه ها  آموزش قرآن اول ابتدايي شامل: صفحه تمرين روخواني ( بخش خواني عبارات قرآني ) و قرائت 12 سوره كوتاه، يك شنبه ها آموزش قرآن دوم ابتدايي شامل: صفحه تمرين روخواني ( بخش خواني و كلمه خواني) و قرائت 12 سوره كوتاه، دوشنبه ها آموزش قرآن سوم ابتدايي شامل: صفحه تمرين روخواني ( شمرده خواني ) و سوره بـقـره آيه 1 تا 88 و آموزش و تمرين تلفظ حروف خاص عربی، سه شنبه ها آموزش قرآن چهارم ابتدایی شامل: صفحه تمرين روخواني ( شمرده خواني ) و قرائت سوره اسـراء و آموزش و تمرين تلفظ حروف خاص عربي ،چهارشنبه ها آموزش قرآن پنجم ابتدايي شامل: صفحه تمرين روخواني ( روان خواني ) و قرائت سوره يوسف و تمرين تلفظ حروف خاص عربي، پنج شنبه ها آموزش قرآن ششم ابتدايي شامل: صفحه تمرين روخواني ( روان خواني ) و قرائت هفت سوره زير و تمرين تلفظ حروف خاص که مـجـمـوعـاً 34 سـوره و 72 صـفـحه از قـرآن كـريم  در برنامه "آموزش قرآن در تابستان"تدریس  می گردد.    
خاطر نشان می شود: کتاب های درسی قرآن، تنها كتاب هاي درسی وزارت آموزش و پرورش هستند كه براي فصل تابستان دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: قرآن در تابستان سیمای قرآن آموزش قرآن قرآن در تابستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل صدا و سیمای لرستان در مراسم تجلیل از قاریان و عوامل برگزاری جمع خوانی قرآن کریم در ماه رمضان در بروجرد، رضایت رهبر انقلاب اسلامی از برنامه‌های قرانی رسانه ملی در ماه مبارک رمضان و در روز عید سعید فطر را بزرگترین مدال افتخار برای کارکنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی دانست و افزود: پخش زنده مراسم جمع خوانی قران از بروجرد در راستای سیاست‌های صدا و سیما در تمرکز زدایی از مراکز است.
علیرضا شیروی به ضرورت تلاش مستمر برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و افزود: همکاری همه جانبه با فعالان قرآنی و تولید و پخش برنامه‌های متنوعی قرآن از رسالت‌های اصلی صدا و سیما است.
 حجت الاسلام حسینی امام جمعه بروجرد و مرادی فرماندار بروجرد نیز در این مراسم از تلاش مجدانه صدا و سیمای لرستان برای پوشش بر نامه‌های قرآنی و دیگر بر نامه و مناسبت‌ها به خصوص پوشش با شکوه مراسم روز جهانی قدس و تشییع شهید راه قدس شهید سید عباس صالحی روزبهانی تجلیل کردند.

دیگر خبرها

  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • «نوش دارو» بعد از «قهوه اسپرسو»/مارتین اسکورسیزی به شبکه ۳ می‌آید
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • فصل دوم مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی» از شبکه دو 
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی