Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-16@09:52:11 GMT

آمار جهانی مبتلایان ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۹۶۷۲

آمار جهانی مبتلایان ویروس کرونا

رویداد۲۴ تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید به ۵۲۹ هزار و ۱۲۷ نفر رسیده و تاکنون ابتلای ۱۱ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۹۲۱ نفر نیز به این بیماری تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون شش میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان چهار میلیون و ۳۳۱ هزار و ۹۵۸ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، چهار میلیون و ۲۷۳ هزار و ۱۲۲ مورد معادل ۹۹ درصد از کل موارد وضعیت خفیف داشته و تنها ۵۸ هزار و ۸۳۶ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از شش میلیون و ۸۵۹ هزار و ۹۶۳ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، شش میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۳۶ نفر معادل ۹۲ درصد از موارد بهبود یافته و ۵۲۹ هزار و ۱۲۷ نفر معادل هشت درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: خطر تشدید کرونا در پاییز/ ابتلای ۱۸ میلیون ایرانی تا کنون

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده دو میلیون و ۸۹۰ هزار و ۵۸۸ مبتلا، ۱۳۲ هزار و ۱۰۱ قربانی

۲. برزیل یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۳۴۱ مبتلا، ۶۳ هزار و ۲۵۴ قربانی

۳. روسیه ۶۶۷ هزار و ۸۸۳ مبتلا، ۹۸۵۹ قربانی

۴. هند ۶۴۹ هزار و ۸۸۹ مبتلا، ۱۸ هزار و ۶۶۹ قربانی

۵. اسپانیا ۲۹۷ هزار و ۶۲۵ مبتلا، ۲۸ هزار و ۳۸۵ قربانی

۶. پرو ۲۹۵ هزار و ۵۹۹ مبتلا، ۱۰ هزار و ۲۲۶ قربانی

۷. شیلی ۲۸۸ هزار و ۸۹ مبتلا، ۶۰۵۱ قربانی

۸. انگلیس ۲۸۴ هزار و ۲۷۶ مبتلا، ۴۴ هزار و ۱۳۱ قربانی

۹. مکزیک ۲۴۵ هزار و ۲۵۱ مبتلا، ۲۹ هزار و ۸۴۳ قربانی

۱۰. ایتالیا ۲۴۱ هزار و ۱۸۴ مبتلا، ۳۴ هزار و ۸۳۳ قربانی

پس از آن کشورهای ایران با ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ مبتلا، پاکستان با ۲۲۱ هزار و ۸۹۶ مبتلا، ترکیه با ۲۰۳ هزار و ۴۵۶ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۰۱ هزار و ۸۰۱ مبتلا، آلمان با ۱۹۷ هزار مبتلا، آفریقای جنوبی با ۱۷۷ هزار و ۱۲۴ مبتلا، فرانسه با ۱۶۶ هزار و ۹۶۰ هزار مبتلا، بنگلادش با ۱۵۶ هزار و ۳۹۱ مبتلا، کلمبیا با ۱۰۹ هزار و ۵۰۵ مبتلا و کانادا با ۱۰۵ هزار و ۹۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

سپس قطر با ۹۸ هزار و ۶۵۳ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۵۴۵ مبتلا، آرژانتین با ۷۲ هزار و ۷۸۶ مبتلا، مصر با ۷۲ هزار و ۷۱۱ مبتلا، سوئد با ۷۱ هزار و ۴۱۹ مبتلا، بلاروس با ۶۲ هزار و ۹۹۷ مبتلا، بلژیک با ۶۱ هزار و ۷۲۷ مبتلا، اندونزی با ۶۰ هزار و ۶۹۵ مبتلا، اکوادور با ۶۰ هزار و ۶۵۷ مبتلا، عراق با ۵۶ هزار و ۲۰ مبتلا، هلند با ۵۰ هزار و ۳۳۵ مبتلا و امارات متحده با ۵۰ هزار و ۱۴۱ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

 

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟

آبله، بیماری که تنها در قرن بیستم باعث مرگ ۵۰۰ میلیون نفر در جهان شد، تنها بیماری انسانی است که ریشه‌کن شده است.

به گزارش ایسنا، با این حال، یک گزارش جدید با عنوان «وضعیت مقابله با آبله در آینده» از آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی (NASEM) استدلال می کند که ایالات متحده و جامعه جهانی باید برای بازگشت آبله آماده شوند.

بر اساس داده های این گزارش، آبله ممکن است از راه‌های مختلف به جامعه جهانی بازگردد و شیوع یابد. این گزارش همچنین بیان می‌کند آماده‌سازی در برابر بازگشت آبله و به منظور جلوگیری از گسترش سایر بیماری‌های ناشی از ویروس‌ها در یک خانواده مانند ویروس ام پاکس (آبله میمونی) که در سال ۲۰۲۲ شیوع جهانی پیدا کرد و همچنان نیز یک نگرانی بهداشتی است، کلیدی است.

به گفته متخصصان، واکسن‌ها و داروهای آبله نیز اثربخشی و پتانسیل‌هایی را برای پیشگیری و درمان آبله میمونی و سایر ویروس‌ها در خانواده ویروس آبله دارند و این نیز به نوبه خود دلیل مهم دیگری است که ما باید به تحقیق در مورد ویروس‌های آبله ادامه دهیم و اقدامات متقابل پزشکی از جمله راه‌های تشخیص و واکسن‌ها را توسعه دهیم.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، حتی یک مورد شیوع آبله یک مسئله جهانی بزرگ خواهد بود، بنابراین ما باید هوشیار باشیم. دانشمندان و متخصصان پزشکی همچنین باید بدانند که علائم آبله بسیار شبیه به بیماری هایی مانند آبله میمونی است که اخیراً شایع شده است. اگر شیوع آبله وجود داشته باشد، باید سریعاً آن را تشخیص دهیم.

آخرین نمونه طبیعی ویروس آبله در اکتبر ۱۹۷۷ تشخیص داده شد و سازمان جهانی بهداشت ریشه‌کن کردن بیماری را با انجام عمل پیشگیری آبله‌کوبی «از سطح زمین» در ۱۹۸۰ تأیید و آن را به تنها بیماری انسانی ریشه کن شده تبدیل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید
  • سالانه ۱۲ هزار نفر قربانی در جهان/ از «شاگاس» چه می‌دانیم؟
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز شنبه ۲۵ فروردین؛ ۵۷ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته
  • شناسایی ۷۹ مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری