Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهریار انصاری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان در خصوص روند برگزاری دوره‌های آموزشی هلال احمر با توجه به شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: امسال شیوع ویروس کرونا بر روی برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر هم تأثیر گذاشته و برای ارائه آموزش‌ها بیشتر از بستر و ظرفیت فضای مجازی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه با توجه به مصوبه‌های ستاد ملی کرونا و پیشگیری از شیوع ویروس همه فعالیت‌هایی که در جمعیت هلال احمر باعث تجمع افراد شود، امسال تعطیل شدند، افزود: در حال حاضر کلاس‌های تابستانی به صورت حضوری برای افراد دایر نشده و جمعیت هلال‌احمر پیگیر انجام فعالیت‌ها بر مبنای پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان، گفت: در این زمینه همه موارد را آماده‌سازی می‌کند و علاوه بر این پیگیر گرفتن مجوز از مراجع ذی صلاح برای دایر کردن این برنامه هستیم، اما هنوز کلاس‌های حضوری مانند فوق برنامه، ورزشی، هنری، فرهنگی و آموزشی هلال احمر برای بحث اوقات فراغت تابستان دایر نشده است.

انصاری با تاکید بر اینکه در حوزه جوانان بیشتر در بحث طرح‌های بشردوستانه فعالیت می‌شود، تصریح کرد: این بحث‌ها با رعایت فاصله فیزیکی و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود که آخرین بحث آن مبارزه با مواد مخدر در هفته گرامیداشت مبارزه با مواد مخدر بود.

او اظهار کرد: نیرو‌های جمعیت هلال احمر در این زمینه در فضای مجازی فعال هستند. در عین حال پیگیر غنی سازی اوقات فراغت علاقمندان و ارائه کلاس‌ها مجازی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان، خاطرنشان کرد: هنوز کلاسی به صورت حضوری در جمعیت هلال احمر تشکیل نشده، فقط در حوزه امداد و آموزش کمک‌های اولیه با توجه به ضرورتی که وجود دارد بسیار محدود و با توجه به ظرفیت محدود ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت فاصله فیزیکی این کار انجام می‌شود.

به گفته انصاری؛ آموزش‌های خود امدادی و دگر امدادی در شهر اصفهان در خیابان آیت‌الله کاشانی مرکز شمالی هلال احمر و خیابان میر مرکز جنوب هلال احمر و در شهر کوهپایه و ورزنه در پایگاه‌های هلال احمر این آموزش‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت فاصله اجتماعی برگزار می‌شود.

او با تاکید بر اینکه ارائه این آموزش‌ها در نهاد‌ها و شرکت‌ها بر مبنای درخواست آن‌ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: علاوه بر دایر بودن کلاس‌ها در داخل مراکز هلال احمر خارج از این مراکز با توجه به اهیمت و ضرورت بحث آموزش‌های امدادی در شرکت‌ها، ارگان‌ها و نهاد‌ها و موسساتی که از هلال احمر درخواست برگزاری این کلاس‌ها را داشته باشند برای آن‌ها در خارج از مرکز و در مکان تعیین شده با رعایت پروتکل‌های و نصف ظرفیت جمعیت برگزار می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان، اظهار کرد: فعالیت مجازی در راستای طرح‌های بشر دوستانه و عام المنفعه بوده و طرح‌هایی است که سازمان جمعیت هلال احمر دارد. برای مثال اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی به صورت سمینار و کارگاه‌های آموزشی مجازی با ارائه آموزش‌ها به وسیله اساتید متخصص انجام گرفت.

او ادامه داد: در بحث آموزش‌های خود امدادی و دگر امدادی پیام‌های آموزشی در حوزه معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر تدوین و محتوی آن تأیید شده و سپس این پیام‌ها به سطح جامعه منعکس می‌شوند.


آموزش مجازی پویش "غرق نشویم

انصاری تاکید کرد: با توجه به بحث گرمی تابستان و علاقمندی بسیاری از اشخاص به شنا و استفاده از آب، اکنون پویش "غرق نشویم" به صورت ملی به وسیله جمعیت هلال احمر در کشور راه اندازی شده است. افراد علاقه مند می‌توانند به صورت مجازی پست‌های اختصاصی خودشان را بسازند و نکات و توصیه‌های ایمنی موجود در این زمینه را دریافت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اصفهان درباره استفاده از فضای مجازی و بهره‌مندی از آموزش‌ها، گفت: علاقه‌مندان برای استفاده از این آموزش‌ها می‌توانند به سایت، گروه‌ها و کانال‌های جمعیت هلال احمر در فضای مجازی مراجعه کنند.

او با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در راستای وظیفه و تاسی خود که بحث امداد و آموزش کمک‌های اولیه در سطح جامعه است سایت خادم را راه اندازی کرده است، اظهار کرد: خادم (خانواده آماده در مخاطرات) سایتی است که افراد علاقه‌مند با مراجعه به این سایت می‌توانند از مباحث مربوط به آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه، آموزش‌های مدیریت بحران در خط مقدم بهرمند شوند و از مطالب نوشتاری و کلیپ‌های آموزشی این سایت جامع در خصوص زمینه مخاطرات و خطرات ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی که افراد را تهدیدی می‌کند استفاده و اطلاعات لازم را کسب کنند.


منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر برگزاری دوره های آموزشی فضای مجازی آموزش کمک های اولیه جمعیت هلال احمر فضای مجازی آموزش ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پس از ۶ روز جست و جو جسد مرد ۶۰ ساله طارمی در رودخانه قزل اوزن پیدا شد.

حکمت‌اله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: گزارش مفقودی مرد ۶۰ ساله‌ای در ارتفاعات کوهکن شهر آب بر شهرستان طارم توسط مردمی در ساعت ۱۵:۳۰ روز شنبه یکم اردیبهشت به ندای امداد اطلاع داده شد.

وی تاکید کرد: بلافاصله یک تیم عملیاتی پنج نفره همراه با تجهیزات مورد نیاز با یک دستگاه خودروی کمک دار سبک از جمعیت هلال احمر مرکز شهرستان برای جست و جوی این مفقودی اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده نیز ۲ تیم آنست (سگ‌های زنده یاب) ساعت ۱۹ شامگاه شنبه از پایگاه امدادی مرکز استان برای جست و جو به این منطقه اعزام شدند.

هاشمی ادامه داد: تا ساعت ۲۳:۵۵ شامگاه شنبه جست و جوی سه تیم ادامه داشت که این عملیات متوقف و جست و جو نیز صبح روز یکشنبه نیز مجدد آغاز شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این عملیات از صبح دوشنبه سوم اردیبهشت آغاز شده و همراه با ۲ تیم آنست ادامه داشت که با نامساعد شدن شرایط جوی عملیات این تیم متوقف شد.

هاشمی افزود: جست و جو توسط تیم‌های عملیاتی متشکل از ۱۰ نجاتگر همراه با خودروی کمک دار سبک برای پیدا کردن این مرد طارمی ادامه داشت.

وی تاکید کرد: از بعدازظهر روز شنبه ارتفاعات و پیرامون روستاهای کلکش شهرستان زنجان، کوهکن علیا، چورزق، زرنی، شیرمشه توسط تیم‌های عملیاتی و با همراهی و کمک بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای محلی و اهالی روستاها از مناطق جست و جو بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: درخواست پرواز بالگرد برای جست و جوی این مرد ۶۰ ساله طارمی نیز انجام شده که به دلیل شرایط جوی نامساعد در این شهرستان امکان پرواز وجود نداشت.

هاشمی تاکید کرد: امروز پنجشنبه۲ تیم واکنش سریع با ۱۰ نیرو، یک تیم آنست (با یک قلاده سگ زنده یاب) و سه خودروی کمک دار سبک وارد عملیات شدند.

وی افزود: امروز جسد این مرد مفقودی توسط اهالی منطقه داخل رودخانه قزل اوزن اطراف روستای تسکین مشاهده شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم‌های واکنش سریع با تجهیزات فنی پس از ساعت‌ها تلاش جسد را که در داخل رودخانه گیر کرده بود به بیرون کشیده و تحویل عوامل انتظامی دادند.

هاشمی از هموطنان درخواست کرد در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس برقرار کنند.

کد خبر 747961

دیگر خبرها

  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد