Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به وضعیت نظارت‌های بهداشتی بر واحد‌های صنفی و دیگر سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی، گفت: بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و سایر مراجع، واحد‌های صنفی ملزم به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی جهت مقابله با کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر فعالیت واحد‌های صنفی در استان کردستان به ویژه شهرستان سنندج، یادآور شد: اکیپ‌های نظارتی و گشت‌های مشترک کارشناسان مرکز بهداشت سنندج با همکاری اداره اماکن، نیروی انتظامی و اصناف سنندج طی سه روز گذشته فعالیت‌های مستمر و چشمگیری در ایجاد تأمین سلامت جامعه انجام دادند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: طی این بازدید‌ها اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، انبار‌های نگهداری مواد غذایی، بازار‌های سنتی شهر مورد بازرسی قرار گرفت و اماکنی که موازین بهداشتی را رعایت نکرده و از اجرای پروتکل‌های بهداشتی تخطی کنند طی صدور اخطار ۲۴ ساعته ملزم به اجرای این مهم خواهند شد.

او با اشاره وضعیت شکایات مردمی تا حصول نتیجه مطلوب و پیگیری مستمر آن از سوی مراجع مسئول، گفت: با پیگیری گزارش‌های مردمی و کسب مجوز قضائی افرادی که درصدد اجرای مراسم‌های عروسی یا مشابه بودند، مورد ارشاد و آموزش جهت عدم برگزاری این گونه مراسم‌ها و مناسبات در راستای جلوگیری از شیوع بیش از پیش بیماری کرونا قرار گرفتند.

فلاحی با بیان اینکه نظارت بر مصرف آب شرب مزارع و باغات نیز در دستور کار کارشناسان این مرکز قرار دارد، ادامه داد: با همکاری ارگان‌های ذی ربط با مراجعه به مزارع و مکان‌هایی که دارای آب چاه هستند توسط کارشناسان آموزش‌های لازم در خصوص نحوه درست مصرف آب و پرهیز از اسراف و رعایت موازین بهداشتی در عرضه مرکبات اجرا می‌شود.

او با اشاره به دیگر فعالیت‌های اکیپ ضربت و گشت مشترک در سنندج افزود: از ۷۵ مورد از اماکن، مراکز تهیه، توزیع وعرضه مواد غذایی، بهداشتی و آشامیدنی سنندج بازدید شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بازدید از ادارات و بانک‌های سطح شهر را پنج مورد بیان کرد و اظهار داشت: طی این بازدید‌ها اخطاریه ۲۴ ساعته جهت اماکن و مراکز ۲۰ مورد و برای ادارت ۲ مورد صادر شده است.

فلاحی با بیان اینکه از پنج مورد از اماکن عمومی و آرایشگاه‌های مردانه جهت بررسی وضعیت بهداشتی بازدید شده است، افزود: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در این مراکز یادآوری شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بازدید از پمپ بنزین، پایانه مسافربری سنندج را از دیگر اماکن مورد نظارت نام برد و گفت: صدور صلاحیت بهداشتی و شکایات مردمی توسط اکیپ نظارتی بهداشت محیط سنندج پیگیری شده است.

او پیگیری اخطاریه بهداشتی بازار آصف، بازدید از برخی ادارات، مراکز تهیه غذا آماده و فست فودها، پیگیری ۲ مورد شکایت با دستور دادستانی از مرکز پخش و کارگاه خشکبار واقع در شهرک صنعتی، بازدید از مرکز ۱۶ ساعته بهاران و نظارت بر گندزدایی این مرکز، نظارت بر اماکن تهیه و توزیع وعرضه مواد غذایی آشامیدنی و بهداشتی وهمچنین نظارت بر نحوه فعالیت مراکز خدماتی وادارت دولتی در چهارچوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از دیگر موارد تحت بازدید در این مدت عنوان کرد.

فلاحی با بیان اینکه حدود ۸ هزار نفر در سه روز گذشته از نظر بیماری کرونا در سنندج غربالگری شده‌اند، افزود: تعداد ۲۵۶ نمونه گیری در مراکز سرپایی این شهرستان صورت گرفته است.

او افزود: همچنین پنج اکیپ اطلاع رسانی با همکاری سمن‌ها در نقاط مختلف شهر جهت توصیه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی خصوصاً استفاده از ماسک در سه روز گذشته اقدام کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در غربالگری‌ها ۳۱۹ نفر که تماس اولیه با فرد مثبت مبتلا به کرونا داشتند و ۳۵۴ نفر که تماس ثانویه داشتند تحت قرنطینه و پیگیری از نظر علائم قرار گرفتند.

او در پایان ضمن درخواست از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بیان کرد: همکاری و مشارکت مردم بهترین راهکار برای مقابله با ویروس کرونا است و انتظار می‌رود که این مهم با جدیت بیشتری از سوی مردم دنبال شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس اصناف و بازار رعایت پروتکل های بهداشتی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی پروتکل های بهداشتی واحد های صنفی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره

کاوه شیرزادی از اعزام ۲۵۵ زائر کردستانی به حج عمره خبر داد و اظهار داشت: این تعداد زائر در قالب ۳ کاروان ۸۵ نفره از سقز، بانه و سنندج به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی گفت: بعد از ۹ سال وقفه، پنج هزار نفر برای انجام حج عمره راهی سرزمین وحی می‌شوند که سهم کردستان ۲۵۵ نفر است.

مدیرکل حج و زیارت کردستان افزود: اعزام زائران عمره در قالب سه کاروان از سوم اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

وی مدت اقامت زائران حج عمره را ۱۰ روز عنوان کرد و افزود: این افراد ۱۰ روز؛ ۵ روز در مکه و ۵ روز در مدینه حضور خواهند داشت. زائران این سه کاروان بر اساس اولویت‌بندی و فیش واریزی اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا در کرمانشاه
  • ممنوعیت بردن حیوانات خانگی به برخی اماکن عمومی
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • سوم اردیبهشت ماه، زمان آغاز اعزام کردستانی ها به حج عمره
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • پلمب ۱۳۸ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی سبزوار
  • مراسم رژه روز ارتش در سنندج برگزار شد + فیلم
  • انجام بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی و غیرصنفی کردستان