Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجلال سیدمحمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی هفته های گذشته در سه جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان صومعه‌سرا ۲۰ مصوبه با حضور معاون استاندار، مدیرکل مدیریت بحران و مدیران کل دستگاه‌های اجرائی مربوطه داشته ایم که ۱۶ مصوبه به حالت اجرائی در آمده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی  با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی توانست ۱۱ پمپ برای ایستگاه‌های پمپاژ تهیه کند افزود: ارزش ریالی دستگاه‌های پمپاژ تهیه شده توسط جهاد کشاورزی شهرستان افزون بر ۲ میلیارد ریال است و روستاهای سه‌سار، چالکسر، تنیان، مهویزان، پیرسرا از جمله روستاهائی بودند که توانستند از دستگاه پمپاژ جدید بهره مند شوند .
وی در ادامه افزود: ایستگاه‌های پمپاژ روستاهای بریران، سیاه‌درویشان، خمسر، قصابسرا و ندامان نیز  توسط جهاد کشاورزی تعمیر شده است .
وی افزود: اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان ۷ پمپ و سپاه شهرستان صومعه سرا هم ۴پمپ در اختیار شهرستان قرار داده اند .
وی از افتتاح بند انحرافی مهویزان طی هشت روز در بخش گوراب زرمیخ خبر داد و افزود: از آنجایی که فقط ۱۴ هزار هکتار از ۲۸هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان از آب سد سفیدرود تامین می شود تمام توان و ظرفیت خود را به کار گرفتیم تا بتوانیم مشکل آبیاری را به حداقل برسانیم .
فرماندار صومعه‌سرا با اشاره به اینکه لایروبی ۶ کیلومتری نهر آبیاری نوخاله جعفری به تراب‌خاله با ایجاد شیب معکوس انجام گرفت افزود: در هفته گذشته با لایروبی کانال BP8 در مسیر روستای دلیوندان، حدود ۵۰ هکتار  اراضی بالادستی از آبرسانی بهره مند می شوند .
وی تصریح کرد: اجرای انتقال آب لوله به طول یک هزار و ۶۰۰متر در روستای باقلاکش بخش تولمات از دیگر اقدامات بوده است.
سیدمحمدی افزود: رفع نقص سیفون و خط انتقال آب مجاور زندان ضیابر، ترمیم و بهسازی سیفون و کانال مربوطه در دستور کار پروژه‌ی استانیِ مرمت و بازسازی شبکه‌های آبیاری و زهکشی قرار گرفته است.
وی در ادامه اظهار کرد: تامین برق چاه آب کشاورزی کتمجان با شبکه فشار ضعیف به متراژ ۶۸۰ متر به ارزش ۲۵ میلیون تومان اجرایی شده است.
وی افزود: تامین یک دستگاه پمپ آب اراضی شالیکاری روستای کتمجان و یک دستگاه پمپ آب روستای کوده، از دیگر اقدامات بوده است .
شهرستان صومعه سرا با ۲۸هزار هکتار اراضی شالیکاری و تولید سالانه ۱۲۶ هزار تن شلتوک و ۷۵ هزارتن برنج سفید در ۲۵کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

برچسب‌ها کم آبی مدیریت بحران اراضی کشاورزی صومعه سرا گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی مدیریت بحران اراضی کشاورزی صومعه سرا گیلان کم آبی مدیریت بحران اراضی کشاورزی صومعه سرا گیلان دستگاه پمپ صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، علی نوری‌نژاد از اجرای پروژه کانال انتقال آب ۲۴۰ متری در اراضی زراعی در اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی افزود: این پروژه با اعتبار ۵ میلیارد ریال در اراضی زراعی روستا‌های چالی و شیرجیکلا این شهرستان اجرا و به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: به منظور اتمام این مسیر انتقال آب، برنامه ریزی برای تامین اعتبار جهت ادامه ایجاد کانال انتقال آب در دستور کار این مدیریت در سال جاری است.

دیگر خبرها

  • سیلاب به ۳۰ رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد
  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • احداث کانال انتقال آب کشاورزی در سوادکوه‌شمالی
  • اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت
  • میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور ۵۱ درصد است
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت
  • نشاکاری 10 درصد شالیزارهای فریدونکنار