Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- استاندار تهران در پیامی با تبریک روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تاکید کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تهران جهت مقابله با شیوع کرونا جای تقدیر و تشکر دارد، چراکه به واسطه اجرای دستورالعمل‌های مربوطه به نسبت شرایط خاص استان، عملکرد قابل قبولی را شاهد بودیم. تاریخ انتشار: 09:46 - 14 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۴۳۸۷ خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی به مناسبت ۱۴ تیرماه روز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها پیام تبریکی صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خِدْمَةُ المؤمنِ لأخیهِ المؤمنِ دَرَجةٌ لا یُدْرَکُ فَضْلُها إلاّ بمِثْلِها؛ خدمت کردن مؤمن به برادر مؤمنش، مقامى است که فضیلت و ثواب آن جز با همانند آن (خدمت) به دست نیاید؛ پیامبر خدا (ص).

فراهم سازی آسایش، امنیت، سلامت روانی و اجتماعی، نهادینه‌سازی فرهنگ مشارکتی و رضایتمندی شهروندان در شهر‌ها و روستا‌ها تلاش، همیت و اراده جدی تمامی مدیران و مسئولان به ویژه تلاشگران عرصه مدیریت شهری و همچنین دهیاری‌ها را می‌طلبد که با برنامه‌ریزی‌های علمی و اجرای آنها، مسیر توسعه همه جانبه شهر و روستا را هموار و فضایی مطلوب را برای زندگی شهروندان فراهم کنند.

خدمات متنوع شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای ارتقا و سامان‌بخشی وضعیت کالبدی و فیزیکی سکونتگاه‌ها، مدیریت پسماند، بهبود سیمای شهری، حفظ پاکیزگی شهر، مدیریت بحران، مدیریت ایمنی و آتش‌نشانی، ارائه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و بسیاری از فعالیت‌های دیگر نمود پیدا می‌کند.

در این میان با شیوع ویروس کرونا همراستا با مدافعان سلامت که به عنوان خط مقدم مقابله با کرونا، سلامت شهروندان را دنبال می‌کنند، در سطح استان نیز اقدامات مختلفی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پیگیری شده و می‌شود.

اقدامات شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تهران جهت مقابله با شیوع کرونا جای تقدیر و تشکر دارد، چراکه به واسطه اجرای دستورالعمل‌های مربوطه به نسبت شرایط خاص استان، عملکرد قابل قبولی را شاهد بودیم و امید است با تداوم این اقدامات در سطح استان و مشارکت و همراهی مردم از این شرایط دشوار عبور کنیم.

اینجانب ضمن تبریک چهاردهم تیرماه به عنوان روز شهرداری و دهیاری به تمامی تلاشگران این عرصه بر این باورم که به همت خادمان مردم در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و با بهره گیری از پتانسیل‌های اقتصادی، کشاورزی و گردشگری، مشارکت‌های اجتماعی و همراهی سرمایه گذاران با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با عنوان جهش تولید و در راستای سیاست‌های دولت تدبیر امید می‌توانیم شاهد شکوفایی این نهاد‌های مردمی و خدوم در سطح استان باشیم.   بیشتربخوانید:  بررسی لغو محدودیت‌های ترافیکی و برقراری مجدد دورکاری در تهران   انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران شهرداری ها و دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه است

مجید باقری معاون شهردار تهران، تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی را لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، در هفتمین آیین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی که با همکاری انجمن صنفی مدیران منابع انسانی و شرکت خدمات اداری شهر و با حضور مدیران سرمایه انسانی شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر کشور برگزار شد، «مجید باقری» معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، «علی اکبر جلالی» استاد مهمان دانشگاه مریلند و رئیس کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی و «جواد محجوب» رئیس انجمن صنفی مدیران منابع انسانی به ارائه دیدگاه‌های خود با موضوع سرمایه‌های انسانی، چالش‌ها، راهکار‌ها و همچنین هوش مصنوعی پرداختند.

مجید باقری معاون شهردار تهران در این رویداد با بیان این‌که شهرداری تهران یکی از پیچیده‌ترین و چالشی‌ترین سازمان‌ها در حوزه سرمایه انسانی است، گفت: این پیچیدگی چالش‌آمیر ناشی از عواملی از جمله جامعه آماری بزرگ ۱۰۴ هزار نفری، تنوع و تفاوت سنی و نسلی کارکنان (شکاف نسلی و سنی)، تنوع و تعدد قرارداد‌ها و روابط استخدامی و … است.

وی با اشاره به این‌که در سازمان بزرگ و پیچیده شهرداری تهران به دلیل این پیچیدگی‌ها و انتظارات خفته یا بیدار در سرمایه انسانی، مدیریت سرمایه انسانی بسیار حساس است، اظهار داشت: ناکارآمدی جبران خدمت در حوزه سرمایه انسانی در شهرداری از دیگر چالش‌ها‌ست و به همین دلیل در شهرداری تهران «بسته خرسندساز» طراحی و اجرا شد.

باقری افزود: احساس عدالت سازمانی از دیگر چالش‌ها در سازمان‌های بزرگ است و ما در شهرداری تهران به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به سمت تولید و تقویت عدالت سازمانی پیش برویم.

معاون شهردار تهران همچنین در خصوص مهم‌ترین چالش‌های مدیریت سرمایه انسانی در سازمان‌ها و نهاد‌های عمومی گفت: فقدان ساختار شفاف، جامع و سازگار برای بهبود کارکرد سازمانی، قدیمی بودن نظام طبقه‌بندی مشاغل، تنوع و تفاوت سنی و نسلی و وجود نسل‌های مختلف کاری در محیط کار از جمله این چالش‌ها در سازمان‌ها و نهاد‌های بزرگ است.

وی، اختلافات حقوق و دستمزد، عدم تطبیق شغل و شاغل، ترس کارکنان از فقدان امنیت شغلی، عدم وجود رویکرد بلند مدت نسبت به آموزش، عدم تناسب حقوق و دستمزد با شرایط تورّمی و تشکیل گعده‌ها و محافل غیررسمی در فضای مجازی را از دیگر چالش‌های مدیریت سرمایه انسانی در سازمان‌های بزرگ عنوان کرد.

مجید باقری اظهار داشت: بر همین مبنا، یکی از اصلی‌ترین راهبرد‌ها و رویکرد‌های مدیریت سرمایه انسانی در سازمان‌ها و نهاد‌های عمومی باید «مدیریت چالش» و «به‌روزرسانیِ تکنیک‌های مدیریت چالش» با هدف رفع نواقص و تولید رضایت در جامعه سرمایه انسانی باشد.

وی با بیان این‌که توجه به دانش سرمایه انسانی و پرهیز از سعی و خطا در حوزه سرمایه انسانی بسیار مهم است، گفت: انجمن‌های منابع انسانی می‌توانند نقش مؤثری در تولید و تقویت دانش مدیریت سرمایه انسانی ایفا کنند.

باقری خاطرنشان کرد: شهرداری تهران آماده انتقال تجارب و دریافت تجارب و الگو‌های موفق در حوزه مدیریت سرمایه انسانی با دیگر سازمان‌های فعال در سطح کشور است.

دیگر خبرها

  • چاره اندیشی شهرداری پایتخت برای سفید بالک ها
  • کنایه حناچی به زاکانی: آن‌ها با ساخت مسجد می‌خواهند بگویند ما آدم‌های معتقدی هستیم
  • توضیحات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره واردات واگن‌های مترو
  • سودجویان زیر ذره‌بین شهرداری؛ حریم این منطقه دردسرساز شد
  • سفید بالک ها با بهار به تهران می آیند؟ | اقدامات شهرداری تهران برای جلوگیری از این پدیده
  • سودجویان حریم شهر زیر ذره‌بین شهرداری | حریم این منطقه دردسرساز شد
  • احداث دو ورزشگاه برای معلولان در دست اقدام است
  • توزیع بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده در قزوین
  • تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه است
  • تقویت دانش لازمه مدیریت سرمایه انسانی