Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-به عوامل سازنده سریال «ارباب حلقه ها» اجازه داده شد که تولید این سریال را در نیوزیلند از سر بگیرند.

به اعضای تیم سازنده سریال اقتباسی «ارباب حلقه ها» محصول کمپانی آمازون و همچنین انیمیشن سریالی نتفلیکس به نام «کابوی بیپاپ» به همراه ۵ پروژه دیگر اجازه داده شد، برای آغاز و ادامه تولید این پروژه‌ها به نیوزیلند وارد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازندگان این هفت پروژه اجازه پیدا کردند در میانه بحران همه گیر کرونا وارد این کشور شوند. علاوه بر دنباله فیلم سینمایی «آواتار» و فیلم «قدرت سگ» به کارگردانی جین کمپیون، سازندگان سریال‌های «ارباب حلقه ها»، «کابوی بیپاپ» و «پاور رینجر» به همراه دو فیلم سینمایی دیگر اجازه تولید گرفته اند.

در مجموع ۲۰۶ نفر به همراه ۳۶ نفر از اعضای خانواده شان اجازه ورود به این کشور را طی یک دوره ۶ ماهه دارند. اعلام شده است که اجازه از سرگیری تولیدات سینمایی، ۳ هزار شغل در این کشور ایجاد می‌کند و ۴۰۰ میلیون دلار به اقتصاد این کشور کمک خواهد کرد.

وزیر توسعه اقتصادی نیوزیلند در بیانیه‌ای می‌گوید: موفقیت ما در کنترل و مدیریت کووید ۱۹ به کشور ما اجازه داد تا جزو اولین کشور‌هایی باشد که با رعایت ایمنی به تولیدات سینمایی ادامه دهد.

سریال «ارباب حلقه ها» پیش از همه گیری کرونا در منطقه آوکلند در حال تولید بود؛ پس از شیوع این بیماری عده‌ای از عوامل در این کشور باقی ماندند و دیگران به کشور خود بازگشتند. این سریال به تنهایی ۹۳ نفر را به همراه ۲۰ نفر از اعضای خانواده آن‌ها به این کشور خواهد آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ارباب حلقه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: حاج «رضا حسین‌مردی»، از اهالی قدیمی محله، می‌گوید: «وقتی کودک بودم دست مادرم را می‌گرفتم و از پله‌های آب‌انبار پایین می‌رفتیم. آب‌انبار حدود ۴۰ پله زیر زمین قرار داشت. مردم از آب آن برای شستن امواتشان هم استفاده می‌کردند. مرده‌شورخانه‌ای کنار آب‌انبار بود. آن زمان تعدادی از افراد محلی کنار بقعه دفن می‌شدند و همان‌جا مراسم تدفین آنها انجام می‌شد. بعدها مرده‌شورخانه را خراب کردند و آب‌انبار نیز زیر خاک مدفون شد.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

همچنین در این محله یک حمام قدیمی وجود داشت. اکنون بیش از ۷دهه از ساخت حمام مدرن و شیک محله طرشت توسط مرحوم «علی زارع»، یکی از ساکنان طرشت، می‌گذرد؛ حمامی که بعد از گذشت این سالیان هنوز سرپا و فعال است. حسین‌مردی درباره این حمام قدیمی می‌گوید: «از مسجد جامع امام حسن عسکری(ع) که ۸۰۰ سال قدمت دارد تا انتهای بلوار تیموری فعلی، همگی جزء زمین‌های حاج علی ارباب بود. او یکی از ۴ ارباب طرشت و مرد خیری بود. گرمابه اصلی طرشت یا خزینه، جلو حسینیه طرشت بود که حالا به محلی برای پارک خودروها تبدیل شده است. با این حال، اگر زمین آن را حفر کنند، خزینه را خواهند دید. بعد از بین رفتن خزینه، مردم به گرمابه‌ دیگری نیاز داشتند که حاج علی ارباب آن را ساخت؛ حمامی بسیار بزرگ، شیک و شهری که برایش دوش گذاشت و نمونه‌اش را کسی در آن دوران ندیده بود. جالب است بدانید استفاده از خزینه، سرانه داشت؛ یعنی هر کدام از اهالی با توجه به تعداد جمعیت‌شان باید گندم، جو یا باقلا می‌دادند. شخصی که هیزم‌ها را رایگان از باغ‌ها برمی‌داشت، آتش حمام را روشن می‌کرد تا آب آن داغ شود.»

آب هم از قناتی تأمین می‌شد که بعد از ورود به یکی از ۴ آب‌انبار طرشت به خزینه سرازیر بود. از آن مهم‌تر چون حمام از ساروج ساخته شده بود اصلاً خرابی نداشت، برای همین اهالی پولی برای حمام در خزینه پرداخت نمی‌کردند و این موضوع خیلی به چشم می‌آمد. تیر ماه هر سال زمان خرمن‌کوبی یک نفر برای جمع کردن سرانه حمام به خانه‌های اهالی سر می‌زد و مقدار مشخصی از کشت آن سال آنها را در ازای استفاده یک سال از خزینه می‌گرفت. با ساخت گرمابه آسیا برخی اهالی از اینکه باید برای استحمام پول بدهند شاکی شدند و استفاده از دوش را هم نمی‌پسندیدند. چون قبلاً در خزینه جلو حسینیه، آقایان از غروب خورشید تا طلوع و خانم‌ها از صبح زود تا مغرب می‌توانستند از حمام استفاده کنند. همین شد که حاج علی ارباب در قسمت پایینی حمام، با خراب کردن ۳ دوش یک خزینه‌ ساخت. اما به مرور و در سال‌های ۵۰ اداره بهداشت استفاده از خزینه را قدغن کرد، چون آن زمان بیماری‌های پوستی و کچلی شیوع پیدا کرده بود.»

کد خبر 845659 برچسب‌ها هویت شهری تهران

دیگر خبرها

  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • اعتراض به آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال افعی تهران
  • تولید ۱۰ فیلم سینمایی با موضوع شهدا در کشور
  • تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • مجری اسبق برنامه سینمایی هفت: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر؛ این شخص باید برکنار شود!
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر ؛ این شخص باید برکنار شود ! ...| بر چه مبنایی برای۴۵ دقیقه‌ سریال ۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود؟
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود