Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@19:22:52 GMT

تلگرام در روسيه از فيلتر خارج خواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۹۸۰۷

تلگرام در روسيه از فيلتر خارج خواهد شد

خبرگزاری آریا- روسیه اعلام کرده برنامه فیلترینگ تلگرام را که دو سالی از آغاز آن می گذرد کنار می گذارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دیدبان رسانه فدراسیون روسیه موسوم به Roskomnadzor ضمن اعلام این خبر، خاطرنشان نمود که پاول دوروف برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی اعلام آمادگی کرده است.
دیدبان رسانه روسیه در وبسایت خود اعلام کرده:
در همین رابطه Roskomnadzor طی توافقی که با دفتر دادستان کل روسیه انجام داده فیلترینگ تلگرام و محدودسازی این پیام رسان محبوب را متوقف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ما آماده ایم با تمامی شرکت های بزرگ اینترنتی که در داخل خاک روسیه فعالیت می کنند همکاری نماییم تا مانع از گسترش تروریسم و انتشار اطلاعات افراط گرایانه، آزار و اذیت کودکان، خودکشی و استفاده از مواد مخدر شویم.
طبق این توافق تلگرام پذیرفته است که اطلاعات شخصی مظنونین به تروریسم را در اختیار مقامات دولتی روسیه قرار دهد. در سال 2018 دادگاهی در روسیه به خاطر امتناع این شرکت از ارائه دیتای ارتباطی کاربران آن به سرویس های امنیتی دستور فیلترینگ تلگرام را به Roskomnadzor ابلاغ کرد.
سرویس امنیت روسیه موسوم به FSB از زمان بمب گذاری های تروریستی سال 2018 در مترو سن پترزبورگ در تلاش برای نفوذ به سیستم رمزگذاری این پیام رسان و دسترسی به مکالمات خصوصی آن بوده است چراکه گفته می شد هماهنگی های لازم برای این بمب گذاری ها از طریق تلگرام صورت گرفته بود.
تلگرام همواره بر این امر اصرار داشته که به کلیدهای رمزگذاری کاربرانش دسترسی ندارد. همانطور که پیشتر در خبرها خواندید به دنبال فیلترینگ تلگرام در روسیه Roskomnadzor به صورت ناخواسته دسترسی بسیاری از کاربران روس به سرویس های آنلاین دیگر را نیز برداشت و میلیون ها آدرس IP در این کشور به یکباره در فهرست سیاه قرار گرفتند.
بعد از مسدودسازی تلگرام در روسیه دو اپ واتس اپ و وایبر به پیام رسان محبوب روس ها بدل شدند گرچه هنوز هم برخی در این کشور از تلگرام استفاده می کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تلگرام روسیه فیلترینگ تلگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه مسئولانش را از سفر به خارج حتی به کشورهای دوست منع کرد

به گزارش جماران به نقل از رویترز، دولت روسیه سفر مسئولان به خارج از کشور را از ترس تلاش قدرت های خارجی برای رسیدن به اسرار کشور به واسطه این مسئولان منع کرده است. این در حالی است که روابط مسکو و غرب در بدترین دوران خود از بیش از 60 پیش تا کنون به سر می برد.

برخی منابع گفتند که دستگاه امنیت فدرال روسیه به کارمندان در وزارتخانه ها فشار می آورد تا روسیه را حتی برای سفر به کشورهایی که «دوست» نامیده می شوند و مسکو را تحریم نکرده اند، ترک نکنند.

سفر به خارج در دوران اتحاد جماهیر شوروی به شدت محدود بود و حتی قبل از حمله نظامی روسیه به اوکراین  و وقوع جنگ مرگبار میان دو کشور کسانی که از حق مطلع شدن از اطلاعات سری خاصی برخوردار بودند حق خروج از  روسیه را نداشتند.

قدرت های غربی بزرگ نیز قواعد سختگیرانه ای علیه کسانی دارند که حق رسیدن به اسرار سطح بالا را دارند اما به گفته منابعی که به دلیل حساسیت مساله نخواستند نامشان فاش شود محدودیت های کنونی توسط روسیه تا حدودی آشفته است چون هر دستگاه دولتی قواعد خاص خودش را دارد.

یکی از این منابع گفت که تحت فشار دستگاه امنیت فدرال روسیه-که جایگزین دستگاه کا.گ.ب بعد از دوران شوروی شده است- دولت کارمندان چندین اداره را از سفر به هر مکانی بدون اجازه   ممنوع کرده است.

این منابع گفتند که ترس از احتمال وقوع مسئولان روس در دام و اجبارشان برای فاش کردن اسراری به زیان امنیت ملی روسیه دلیل اصلی تشدید قواعد خروج شده است. همچنین یکی دیگر از دلایل ممنوعیت خروج کارکنان و مسئولان دولتی احتمال دستگیری آنها و تحویل شان به کشورهای غربی یا پیشنهاد پول به آنها در مقابل فاش کردن اسرار است.


 

دیگر خبرها

  • روسیه مسئولانش را از سفر به خارج حتی به کشورهای دوست منع کرد
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری به مسئولان
  • درس مهم برنامه اسکار مهران مدیری : فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی هیچ کاربردی ندارد...
  • دستگیری ۲ جاسوس روسی در ایالت بایرن آلمان
  • افشاگری دوروف مالک تلگرام درباره تلاش دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران (فیلم)
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • کرملین: تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • افشاگری بنیانگذار تلگرام علیه آمریکا/ گوگل و اپل هرچه را بخواهند سانسور می‌کنند
  • تلگرام میلیاردی می‌شود
  • بنیانگذار تلگرام به پلتفرم‌های آمریکایی اعتماد ندارد