Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد قاسمی روز شنبه در نشست تشریح طرح تابستانی مبارزه با مواد مخدر، افزود: گزارش‌های متعدد مردمی از فروش مواد مخدر در محلات مختلف شهر قزوین و شهرهای حاشیه‌ای به دادستانی واصل می‌شود و بر همین اساس طرح پاکسازی محلات با قوت و جدیت و با بهره گیری از ظرفیت بسیج مردمی و استفاده از تمامی امکانات نهادها و سازمان ها اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت: با اجرای این طرح، فروشندگان مواد مخدر در مناطق و محلات مختلف شناسایی و برای اعمال مجازات‌ها به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و بدون شک برخورد دستگاه قضایی با این افراد قاطع و بازدارنده است و بنیان مالی آنها را نیز مورد هدف قرار خواهد داد.

دادستان قزوین تصریح کرد: حضور پلیس در سطح جامعه باید به گونه‌ای باشد که فضا برای مجرمان و متخلفان ناامن شود و مجرمان همیشه خود را در معرض کنترل و رصد ببینند و کمتر مرتکب خطا و اشتباه شوند.

قاسمی با اشاره به افزایش آمار کشفیات مواد مخدر در استان، افزود: افزایش آمار کشفیات همیشه نشان دهنده قوت اقدامات نیست، بلکه گاهی ضعف عملکردی ما را در یک منطقه نشان می‌دهد، زیرا به دلیل فقدان اشراف و رصد کامل، افرادی این اجازه را به خود داده‌اند که دست به فروش مواد مخدر بزنند و باید از این بُعد نیز به موضوع نگاه و نقاط ضعف را مرتفع کرد.

دادستان قزوین گفت: طبق یافته‌های علمی اعتیاد و مواد مخدر، ریشه اکثر جرائم و آسیب‌های اجتماعی است و بی تردید موفقیت در مقابله با اعتیاد، کاهش چشمگیر جرائم و آسیب‌های اجتماعی را در پی خواهد داشت، البته تحقق این امر نیازمند هم افزایی، همکاری و مشارکت جمعی است.

وی افزود: چنانچه شخصی دچار اعتیاد شود، خانواده، جامعه، نهادها و دستگاه‌های مختلف درگیر این فرد خواهند بود، به همین دلیل مبارزه با مواد مخدر نباید مقطعی و گذرا باشد.

این مسوول گفت: مقابله با اعتیاد نیازمند عزم عمومی و همچنین اقدامات مستمر و همه جانبه است و همه باید تلاش کنیم بستر اعتیاد برچیده شود و افراد کمتر در دام اعتیاد گرفتار شوند.

وی افزود: اگر با وضع همه تمهیدات، افرادی دچار اعتیاد شدند، باید شرایطی فراهم کنیم تا آنها از این وضعیت سخت نجات پیدا کنند و درمان شوند، در غیر این صورت از تبعات منفی آن هیچ شخصی در امان نخواهد بود.

قاسمی شناسایی و برخورد با فروشندگان مواد مخدر را اولویت دستگاه قضایی دانست و تاکید کرد: اگر مواد مخدر وجود نداشته باشد، قطعا افراد سراغ آن نخواهند رفت بنابراین شناسایی و برخورد با سوداگران مرگ و فروشندگان مواد مخدر در راستای مبارزه و مقابله با این پدیده شوم اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و باید در اولویت کاری قرار گیرد.

این مقام قضایی استان در ادامه یادآور شد: تامین امنیت جامعه بر عهده دستگاه قضایی از طریق ضابطان عام و خاص نهاده شده است و در این موقعیت خطیر باید به صورت شبانه روز و با برنامه تلاش کرد تا امنیت که مطالبه بحق جامعه از حاکمیت است، در ابعاد مختلف تامین و محقق شود.

وی اظهار داشت: تهیه بانک اطلاعاتی و شناسنامه محیطی در تمامی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها ضروری است تا افرادی که در یک منطقه یا محله به عنوان متخلف و یا مجرم سابقه دار به سر می‌برند، در اشراف و رصد کامل قرار گیرند تا چنانچه قصد انجام اعمال مجرمانه داشتند و یا مرتکب جرائم شدند در کمترین زمان در چنگال قانون گرفتار شوند.

برچسب‌ها معتادان متجاهر استان قزوین دادستان قزوین اعتیاد پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معتادان متجاهر استان قزوین دادستان قزوین اعتیاد پیشگیری از اعتیاد معتادان متجاهر استان قزوین دادستان قزوین اعتیاد پیشگیری از اعتیاد مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته بر اثر سقوط خودروبه دره/ کشف مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در محدوده روستای ککجین یک دستگاه خودروی سمند به دره سقوط کرد و سرنشین آن جان باخت.

سرهنگ ذاکری منش با بیان اینکه علت حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است، خاطر نشان کرد: رانندگان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را با جدیت مورد توجه قرار داده تا از وقوع اینگونه حوادث پیشگیری شود.

کام قاچاقچیان شکلات تلخ شد

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران یگان امداد شهرستان قزوین حین کنترل خودرو‌های عبوری درمحور‌های مواصلاتی استان به ۲ دستگاه خودرو ایسوزو و وانت نیسان مشکوک و برای بررسی بیشتر دستور توقف آنها را صادر کردند.

سردار علی ابراهیمی ادامه داد:  در بازرسی ازخودرو‌ها ۲ هزارو ۸۹۲ قوطی نوشابه انرژی زا و بیش از یک تن و ۱۰۷ کیلو گرم شکلات خارجی قاچاق کشف و ۲ دستگاه خودرو وانت نیسان و کامیونت ایسوزو توقیف شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف برابر نظر کارشناسان مربوطه حدود ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کشف مواد مخدر درشهرستان البرز

فرمانده انتظامی شهرستان البرز گفت: درپی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت فردی در امر توزیع مواد مخدر در سطح شریف آباد شناسایی و دستگیری این سوداگران در دستور کارماموران کلانتری شریفیه این شهرستان قرار گرفت.

 سرهنگ منصوری افزود: مأموران با هماهنگی قضائی در بازرسی از خودرو فرد مورد نظر موفق به کشف حدود ۳ کیلو ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و دستگیری یک نفر در این راستا شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان البرز با بیان اینکه متهم به همراه مواد مکشوفه تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست تا به منظور برقراری نظم و امنیت و پیشگیری از آسیب‌های مواد مخدر در صورت اطلاع از هر نوع تولید، خرید و فروش مواد مخدر مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند

پژو پارس حامل کالای قاچاق در توقیف پلیس قزوین

فرمانده انتظامی تاکستان گفت:  ماموران پلیس آگاهی شهرستان تاکستان حین گشت زنی در آزادراه"قزوین-زنجان" به یک دستگاه سواری پژو پارس مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

سرهنگ کوروش عزیزی افزود: راننده خودرو که بدون توجه به دستور ایست ماموران با افزایش سرعت قصد متواری شدن از محل را داشت در تعقیب و گریز صورت گرفته متوقف و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان بیان کرد: پس از توقف خودرو ودر بازرسی به عمل آمده توسط ماموران، ۳ هزارو ۱۴۷ قلم انواع لوازم آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده قاچاق کشف کردند.

سرهنگ عزیزی با اشاره به اینکه ارزش تقریبی کالای قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر یک میلیارد ریال برآوردشده است، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مرجع قضایی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • یک کشته بر اثر سقوط خودروبه دره/ کشف مواد مخدر
  • تأکید رئیسی بر جلوگیری از عادی شدن مبارزه با قاچاق و اعتیاد
  • کشف بیش از ۲۱ کیلو تریاک در شهرستان پارس‌آباد