Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@15:06:50 GMT

۱۲۰۰ بسته بهداشتی بین جانبازان سردشت توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۹۸۲۱

۱۲۰۰ بسته بهداشتی بین جانبازان سردشت توزیع شد

به گزارش فرمانداری سردشت، اقصی نخشی پور در خصوص توزیع این بسته‌های بهداشتی اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری ویروس کرونا طی سه مرحله با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعیت هلال احمر بسته‌های پیشگیری و بهداشتی در بین جانبازان و مصدومان شیمیایی در معرض خطر و با ریسک بالای بیماری در سردشت و شهر و روستاهای اطراف آن توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در مرحله نخست ۴۰۰ بسته، مرحله دوم ۳۰۰ بسته و در این مرحله ۵۰۰ بسته توزیع شده است افزود: هر بسته حفاظتی شامل ضدعفونی کننده دست و پوست، ماسک و دستکش است.

نخشی پور ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تأثیر این بیماری بر روی افراد دارای بیماری‌های مزمن و مشکلات تنفسی نباید از توجه و آماده‌سازی قشر جانباز و مجروحان شیمیایی غافل شد.

فرماندار سردشت گفت: علاوه بر توزیع بسته‌های بهداشتی توسط معاونت داوطلبان این جمعیت، مربیان متخصص داوطلب با رعایت کامل فاصله اجتماعی و پروتکل‌های ایمنی در مقابل بیماری کرونا، اقدام به توزیع بروشورهای آموزشی و ارائه آموزش‌های خانه به خانه کردند.

وی خاطرنشان کرد: این بسته‌های بهداشتی و بسته‌های آموزشی در راستای حفظ بیماران خاص و ایمن کردن آن‌ها در مقابل شرایط موجود است.

سردشت با بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مصدوم و جانباز شیمیایی دارد که بسیاری از این جانبازان مصدومان شیمیایی تنفسی و بالای ۷۰ درصد جانبازی هستند.

کد خبر 4965072

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری سردشت جانبازان شیمیایی ویروس کرونا ویروس کرونا بوشهر شیراز قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت بیرجند شهرکرد ایلام خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان مواد مخدر ستاد مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین و توزیع ۵ هزار تن کود شیمیایی در فامنین

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور خزایی در تشریح وضعیت کود شیمیایی شهرستان اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۵ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی پایه و سرک در فامنین تأمین و توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان کود توزیع شده شامل ۴ هزار و ۶۵۰ تن کود ازته، ۴۹۰ تن کود فسفاته و ۱۶۰ تن کود پتاسه برای کشت‌های زراعی است افزود: ۴ هزار و ۳۰۰ تن از کودهای توزیع شده مربوط به سهمیه پاییزه بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در ادامه گفت: توزیع کود از طریق سامانه پایش کود و با صدور حواله الکترونیکی توسط کارشناسان به عنوان کاربران سامانه انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سهمیه کود شهرستان از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، سازمان تعاون روستایی و اتحادیه تعاونی‌های تولید استان متناسب با زمان مصرف برای بهره‌برداران تأمین می‌شود تصریح کرد: استفاده بهینه و به موقع از کودهای کشاورزی در افزایش راندمان تولید تأثیر بسزایی دارد.

خزایی با اشاره به آغاز توزیع کود بهاره یادآور شد: نرم کود تخصیص یافته به کشت‌های مختلف در سامانه پایش کود بارگزاری شده و با توجه به سطوح کشت ثبت شده در سامانه پهنه‌بندی همچنین با رعایت الگوی کشت شهرستان حواله صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مستمر بر مقدار و نحوه توزیع توسط کارگزاران مجاز شهرستان طی بازدیدهای دوره‌ای پایش کود نظارت می‌شود خاطرنشان کرد: بهره‌برداران، کودهای مورد نیاز خود را از مراکز مورد تأیید جهاد کشاورزی تهیه کنند به طوری که تعداد کارگزاری‌های مجاز توزیع کود در شهرستان هشت شرکت شامل تعاونی‌های روستایی تولید، بخش خصوصی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی‌های روستایی شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین در ادامه متذکر شد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون چهار نوبت پایش کود با هدف کنترل کیفی مواد کودی و در راستای جلوگیری از توزیع کودهای تقلبی و فاقد شماره ثبت با حضور اکیپ شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه هشت نوع کود دارای شماره ثبت هستند از همین رو با هدف بررسی کیفیت مواد کودی و تطابق اطلاعات درج شده روی بسته‌بندی با محتوای آن نمونه برداری و به سازمان جهاد کشاورزی برای انجام اقدامات بعدی ارسال شده است اضافه کرد: بهره‌برداران می‌توانند با اطمینان خاطر بیشتری از انواع کودهای مجاز استفاده کنند.

خزایی در پایان اظهار کرد: توصیه می‌شود کشاورزان بر اساس آزمون خاک و نیاز واقعی خاک، نسبت به اضافه کردن کود شیمیایی به خاک اقدام و از مصرف بی‌رویه کودهای شیمی‌ای و بدون توصیه کارشناس خودداری کنند چراکه افزایش بی‌رویه کودهای شیمیایی برای خاک و گیاه مضر است و باعث افزایش هزینه تولید می‌شود.

کد خبر 6077605

دیگر خبرها

  • توزیع ۵ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی در فامنین
  • فردا؛ بسته شدن جاده دیلم به زیدون
  • با عوامل خسارت‌زای گندم و جو در مازندران مبارزه شد
  • مبارزه با عوامل خسارتزا در ۱۰۵ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران
  • وضعیت مصدومان‌شیمیایی سردشت بررسی شد/ ۸۰ نفر در صف ارزیابی
  • بررسی وضعیت مصدومان شیمیایی سردشت
  • توزیع بیش از ۵ هزار تن کود شیمیایی در فامنین
  • تأمین و توزیع بیش از ۵۰۰۰ تن کود شیمیایی در فامنین
  • توزیع ۶۰ هزار تن کود کشاورزی در قزوین
  • تأمین و توزیع ۵ هزار تن کود شیمیایی در فامنین