Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@21:31:05 GMT

«رویش» با موضوع آفات پسته روی آنتن می‌رود

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۹۹۲۲

«رویش» با موضوع آفات پسته روی آنتن می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شبکه هفت سیما، برنامه «رویش» شنبه ۱۴ تیر ماه میزبان محسن عصار مسئول کنترل عوامل خسارت زای باغی سازمان حفظ نباتات کشور خواهد بود.

برنامه «رویش» با محوریت مهارت در زمینه کشاورزی، باغداری، دامپروری، شیلات، مراتع و جنگل ها به معرفی وزارت جهاد کشاورزی می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه «رویش» به تهیه کنندگی علیرضا سپهرین هر روز ساعت ۱۹:۱۰ از شبکه هفت سیما پخش می شود.

کد خبر 4965004 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: برنامه تلویزیونی شبکه آموزش پسته تئاتر ایران فیلم سینمایی ویروس کرونا موسیقی ایرانی فیلم کوتاه حوزه هنری محمدمهدی دادمان مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان سینمایی درگذشت چهره ها نماهنگ سیروس گرجستانی سریال ایرانی شبکه پنج سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت حفظ محصولات راهبردی از آفات و بیماری‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار گفت:حدود۱۰ هزار هکتار از کشتزار‌های گندم و جو این شهرستان زیر پوشش طرح مبارزه با سن مادری غلات قرار گرفته است.

محمد شجعی کلاتی  اطلاع‌رسانی زمان مبارزه با سن مادری و ردیابی آفت سن گندم در مزارع کشاورزی شهرستان را از اهداف مانور برشمرد و افزود: به حداقل رساندن خسارت آفت، بهره‌برداری حداکثری، افزایش راندمان و عملکرد مطلوب در تولید محصول گندم و جو از جمله اهداف دیگر این مانور می‌باشد.

سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار گفت: در این مانور آمادگی و هم‌افزایی مجموعه‌های ذیربط با بهره‌گیری از آخرین دستاورد‌ها و تجهیزات کشاورزی در راستای مبارزه با سن مادری گندم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

شجعی افزود: گندم و جو محصولات استراتژیک کشاورزی در گلبهار است و قطعاً حفظ این محصولات از گزند آفات و بیماری‌ها یکی از ضروریات و اولویت‌ها است.

وی کشاورزان منطقه را به مبارزه با این آفت در مرحله اولیه با انواع سموم میکرو کپسول توصیه کردو گفت: قطعاً مبارزه در مرحله سن مادری به مراتب بهتر از مراحل بعدی سیکل زندگی سن است و خسارت وارده به مزارع کاهش بسیار چشمگیری خواهد داشت.

او افزود: مبارزه با سن غلات باهدف کاهش میزان خسارت ناشی از این آفت در اراضی شهرستان اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • خسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • مبارزه علیه آفات زراعی و باغی بروجرد در سطح بیش از ۳۵ هزار هکتار
  • اهمیت نقش پرندگان در کنترل آفات
  • «بازی اختاپوس» روی آنتن شبکه یک سیما / رژیم صهیونیستی چگونه شکل گرفت؟
  • تقارن بهار قرآن و طبیعت و تحولی که رقم خورد / پربازدیدترین‌های سیما کدام بودند؟
  • ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع استان مرکزی تحت پایش مبارزه با آفات قرار گرفت
  • کاشت پسته سهم ۵۰ درصدی در کشاورزی «رشتخوار» خراسان رضوی دارد
  • ضرورت حفظ محصولات راهبردی از آفات و بیماری‌ها
  • سهم۵۰ درصدی کاشت پسته در کشاورزی رشتخوار
  • برنامه‌های متنوع شبکه قرآن برای بینندگان رسانه ملی