Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  بالاترین قسمت ستون فقرات، قسمت گردنی آن است که قوس طبیعی آن به گونه‌ای است که در پشت گردن گودی مختصری ایجاد می‌کند. قرار گرفتن گردن در شکل طبیعی قوس آن سبب توزیع متناسب وزن جمجمه روی مهره‌ها و دیسک‌های گردن و پس از آن روی بقیه ستون فقرات می‌شود.

عوامل موثر در قوز گردن

زندگی متفاوت امروزی نسبت به سال‌های قبل سبب قرار گرفتن طولانی‌مدت سر و گردن در وضعیت خمیده به جلو شده است که با افزایش چند برابری فشار روی اجزای ستون فقرات گردنی همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشستن‌های طولانی‌مدت پشت میز کار، ساعت‌ها مطالعه و درس خواندن، استفاده مکرر از تلفن همراه و موارد مشابه سبب خم ماندن سر و گردن به سمت جلو در شرایطی می‌شود که خود فرد دقت و توجهی به آن ندارد. حتی اکنون که شما مشغول مطالعه این یادداشت هستید ممکن است سر و گردن شما وضعیت نامناسبی داشته باشد. ایجاد قوز گردنی ممکن است به دلایل غیرشایع دیگری مثل عفونت‌ها و تومور‌ها هم رخ بدهد.

ولی شیوع عادت غلط وضعیت‌های نامناسب گردن به‌عنوان علت، آنقدر زیاد است که سایر علل را کمرنگ می‌کند. قوز گردن با کشیدگی و اسپاسم در عضلات پشت گردن همراه است که به‌دنبال آن، درد گردن و حتی سردرد در ناحیه پشت سر ممکن است ایجاد شود. به‌علاوه، خم شدن گردن به جلو با ایجاد اثر فشاری روی عصب‌های گردنی که از بین مهره‌ها و در مجاورت دیسک‌ها خارج می‌شوند هم باعث علائمی مانند گزگز، خواب‌رفتگی و بی‌حسی در دست‌ها می‌شود.

خطر آرتروز در کمین افراد دارای قوز گردن

با گذر زمان، تخریب دیسک‌های بین مهره‌ای و ایجاد زواید استخوانی که ما به مجموعه آن‌ها «آرتروز» می‌گوییم بر شدت علائم می‌افزاید. اگر بررسی علت این علائم با معاینه، ام‌آرآی، عکس ساده و سایر ابزار‌های تشخیصی سبب مشخص شدن علت ایجاد آنها، یعنی قوز گردنی شود، درمان اصلی معمولا اصلاح عادت‌های غلط، انجام ورزش‌های تقویت‌کننده عضلات پشت گردن، مصرف دارو‌ها برای مدت‌زمان کوتاه یا طولانی و فیزیوتراپی و آب‌درمانی خواهد بود. این درمان‌ها اگر صحیح انجام و پیگیری شوند در بسیاری موارد از پیشرفت عارضه جلوگیری کرده و حتی روند آن را معکوس می‌کنند.

منبع: رکنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پشت گردن دانستنی ها قوز گردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد

پست ۶۳.۲۰ کیلوولت تاریخانه دامغان با حضور منظور و هیات همراه در قالب برنامه های سفر یکروزه دولت سیزدهم با اعتبار هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان  در حاشیه آیین افتتاح این طرح گفت: پست ۶۳ کیلوولت تاریخانه با اعتبار یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی دامغان به بهره‌برداری رسید.

مجید وفایی ادامه داد: ایجاد زیرساخت و ظرفیت جدید برق رسانی به مشترکان جدید صنعتی از جمله تامین برق صنایع جدید و کارگاه های صنعتی و کاهش تلفات برق از مهمترین اهداف ایجاد این پست است.

وی به مشخصات فنی طرح اشاره و خاطرنشان کرد: ظرفیت این پست۲ در ۳۰ مگاوات آمپر، دارای ۲ دستگاه فیدر ترانس و دارای ۱۲ دستگاه فیدر خروجی ۲۰ کیلوولت است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان به دیگر اهداف ایجاد این پست اشاره کرد و گفت: تامین برق مطمئن، پایدار و مستقل جهت مصارف صنعتی شهرک صنعتی دامغان، بهبود پارامترهای کیفی برق و پروفیل ولتاژ شبکه و افزایش قابلیت مانور و کاهش خاموشی ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تغییر تاریخ آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • معاون رئیس‌جمهور پست ۶۳ کیلوولت دامغان را بهره‌برداری کرد
  • امکان ثبت نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • میکرو بلاگر‌های اقتصادی در کمین جیب مردم
  • میکرو بلاگرهای اقتصادی در کمین جیب مردم