Web Analytics Made Easy - Statcounter

"هری روکه"، سخنگوی ریاست‌جمهوری فیلیپین اعلام کرد رودریگو دوترته، پس از بررسی ملاحظات گروه‌های مختلف که علیه متعهد شدن دولت برای پایان دادن به تروریسم تظاهرات کرده بودند، سند ضدتروریسم را امضا کرده است.

مخالفان می‌گویند مشروعیت این قانون را در دیوان عالی به پرسش خواهند گذاشت.

این قانون که کنگره آن را ماه گذشته برای امضا به رئیس جمهور فرستاد، مجوز بازداشت مظنونان تا ۲۴ روز- بدون محکومیت- را صادر کرده و به یک شورای ضدتروریسم دولتی اجازه می‌دهد که مظنونان یا گروهی از آن‌ها را به عنوان تروریست‌های مظنون تعیین کرده و بعد بتواند مورد بازداشت یا نظارت قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقامات ارتش در پاسخ به چرایی نیاز کشور فیلیپین به این قانون، به تهدید تروریسم از طرف گروه داعش مرتبط با شبه‌نظامیان "ابوسیاف" در جنوب فیلیپین ارجاع داده‌اند. این قانون، جایگزین قانون ضدتروریسم سال ۲۰۰۷ با نام "سند امنیت بشری" می‌شود که به ندرت مورد استفاده قرار گرفته، عمدتاً به این دلیل که بر اساس آن مجریان قانون به ازای هر روزی که مظنون تروریسم را به اشتباه دستگیر کرده بودند، ۵۰۰ هزار پزو (۹ هزار و ۸۰۰ دلار) جریمه می‌شدند.

قانون‌گذاران چنین ضمانت‌هایی را در قانون جدید حذف کردند و این باعث افزایش تعداد روز‌های بازداشت بدون ضمانت مظنونان، از سه به ۲۴ روز می‌شود.

مخالف‌ها با این قانون، در حال افزایش است. در همین رابطه اسقف‌های کاتولیک می‌گویند تعریف تروریسم تحت این قانون، به قدری گسترده است که می‌تواند مخالف مشروع و آزادی‌های مدنی را تهدید کند. "هیئت وکلای یکپارچه فیلیپین"، بزرگ‌ترین هیئت وکلای این کشور و مقامات حقوقی سازمان ملل نیز در کنار گروه‌های ملی‌گرا و ناظران رسانه‌ای، نگرانی‌های خود درباره این قانون را ابراز کرده‌اند.

سال‌ها است که سربازان دولت فیلیپین با شبه‌نظامیان ابوسیاف- که هم آمریکا و هم فیلپین آن‌ها را به جرم اقداماتش در فهرست تروریست‌ها قرار داده‌اند- در جنوب فیلیپین در حال جنگ هستند.

در سال ۲۰۱۷، صد‌ها شبه‌نظامی وابسته به داعش، شهر "ماراوی" در جنوب فیلیپین را محاصره کردند. سربازان این محاصره را بعد از پنج ماه طی حمله گسترده‌ای با حمایت آمریکا و استرالیا، درهم شکستند که بیش از هزار کشته-عمدتاً از شبه‌نظامیان- باقی گذاشت و مسجد جامع شهر را به خرابه بدل کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فیلیپین تروریسم پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنالتی بحث‌برانگیز در دیدار اسپانیا-برزیل (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، اسپانیا امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئوی مادرید در دیداری دوستانه میزبان برزیل است و تنها 9 دقیقه از بازی سپری شده بود که داور یک ضربه پنالتی به سود میزبان اعلام کرد.
یامال، ستاره جوان اسپانیا، که درون محوطه جریمه صاحب توپ شده بود، بعد از عبور از وندل، قصد داشت از ژوائو گومس هم رد شود که بازیکن برزیلی پایش را مقابل او قرار داد و یامال ناگهان خود را نقش زمین کرد.

اما در تصاویر تلویزیونی به نظر می رسد که برخورد خاصی بین دو بازیکن صورت نگرفته و یامال با بزرگنمایی، خود را نقش زمین کرده است. 

هرچند استفاده از وی ای آر هم باعث تغییر در تصمیم داور نشد و در نهایت رودری گل اول بازی را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

دیگر خبرها

  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد/ آئین‌نامۀ حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • پنالتی بحث‌برانگیز در دیدار اسپانیا-برزیل (عکس)
  • تتلو، معین، رونالدو، علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد
  • ادعای بحث‌برانگیز درباره حضور «معین» در ایران
  • تتلو، معین، رونالدو ،علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد
  • حکم دادگاه مسکو برای بازداشت رئیس سرویس امنیتی اوکراین
  • سامانه نظارت بر قراردادها و دعاوی دولتی راه‌اندازی می‌شود/ بخشی از مشکلات اقتصادی بدلیل فاصله گرفتن از قانون اساسی است