Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@15:24:20 GMT

سرمایه‌گذاری میلیاردی در مناطق کمتر برخوردار شهر

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۰۲۵۹

سرمایه‌گذاری میلیاردی در مناطق کمتر برخوردار شهر

شهردار اصفهان گفت: شهرداری در سه سال گذشته میلیاردها تومان اعتبار در مناطق کمتر برخوردار شهر سرمایه‌گذاری کرده است تا این مناطق به عدالت در فضاها و امکانات نزدیک شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _شنبه ۱۴ تیرماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، ضمن تبریک فرارسیدن روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، اظهار کرد: اداره شهر در وضعیت اقتصادی کنونی و چند برابر شدن قیمت‌های تجهیزات و مصالح کاری سخت و دشوار است، اما با حمایت مردم و تلاش‌های شبانه روزی کارمندان، کارگران و کارشناسان در مجموعه بزرگ شهرداری تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به قدردانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان از تلاش‌ها و خدمات مجموعه شهرداری اصفهان، افزود: روز گذشته بخشی از اقدامات انجام شده توسط شهرداری از تریبون نماز جمعه به اطلاع شهروندان رسید.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ایجاد عدالت فضایی به عنوان رویکرد محوری مورد تاکید و توجه جدی شهرداری است، تصریح کرد: در این راستا امسال پروژه‌های عمرانی خوبی در شهر افتتاح و سرمایه گذاری سنگینی بر روی پروژه‌های محرک توسعه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری در سه سال گذشته میلیاردها تومان اعتبار در مناطق کمتر برخوردار شهر سرمایه‌گذاری کرده است تا این مناطق به عدالت در فضاها و امکانات نزدیک شوند.

نوروزی ادامه داد: این مناطق برخوردار از استعدادها و جوانان پر تلاش و مردم شریف مانند دیگر شهروندان است که اگر میلیاردها تومان پول در آن مناطق زیر زمین برای احداث مترو هزینه می‌شود، نشان از توجه شهرداری به عدالت فضایی و ارائه خدمات به مردم است.

وی با بیان اینکه مترو توسعه را به دارک و زینبیه می‌برد، گفت: مترو جوانان با استعداد این منطقه را از نقاط دور ارزان‌تر به نقاط مختلف شهر از جمله دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی برای انجام کار و تلاش می‌برد و کسب و کارهای کوچک و متوسط را کنار خود فعال کرده و اشتغال‌زایی خواهد داشت.

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه حلقه حفاظتی شهر، افزود: این پروژه پس از بهره‌برداری، ورودی‌های اصفهان را از شمال به جنوب و از غرب به شرق به یکدیگر وصل می‌کند؛ البته بسیاری تاکید بر اجرا نشدن این پروژه و انجام اقدامات عمرانی در مرکز شهر داشتند، اما بر این باور بودیم باید نوبت خدمت به مردم مناطق کمتر برخوردار شهر برسد و عدالت فضایی در این مناطق تحقق پیدا کند.

وی گفت: مردم خدمات شهرداری را به خوبی می‌بینند و بی شک تأثیر این اقدامات زیرساختی و عمرانی در مناطق کمتر برخوردار برای تمام شهروندان در تمام نقاط شهر مفید خواهد بود و همه از فواید آن بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 431861

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان شهردار اصفهان مترو اصفهان مناطق کم برخوردار شهر پروژه هاي عمراني کلانشهر قدرت الله نوروزی سرمایه گذاری عدالت محوری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مناطق کمتر برخوردار شهر مناطق کمتر برخوردار سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان

در نشست رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان، بر تحقق عملی شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد در نشستی با مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به تأکید شورای اسلامی شهر بر حمایت از برنامه‌هایی که امکان رونق و توسعه پایدار شهر اصفهان را فراهم می‌سازد، گفت: تقویت روندهای کارشناسی و فرایندهای تصمیم‌گیری‌ها در دستور کار مرکز پژوهش‌های شورای شهر قرار دارد و این مرکز از توسعه شبکه نخبگانی شهر حمایت می‌کند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم موضوع مشارکت‌محوری و داده‌محوری را در شهرداری پُررنگ کنیم و انتظار داریم که سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه به این مرکز کمک کنند، چرا که این نگاه باعث جلوگیری از اتلاف منابع و افزایش میزان بهره‌وری در پروژه‌های شهری می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به استقبال شورای اسلامی شهر از توسعه پروژه‌های مشارکتی افزود: استفاده از سپرده‌های راکد خرد و کلان مردم، مستند سازی با شاخص‌های ترکیبی و ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهرداری اصفهان از جمله اتفاقاتی است که می‌تواند محرک توسعه سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان باشد.

نباتی‌نژاد تصریح کرد: همچنین ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت‌های گسترده شهر اصفهان، برنامه‌هایی مدون همچون بازدید از نمایشگاه‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی را دستور کار قرار دهیم تا با شناخت بیشتر امکان جذب سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های شهر اصفهان فراهم شود.

از پیشنهادهای مشارکت‌کنندگان در زمینه تعریف پروژه‌های توسعه شهری، استقبال می‌کنیم

در ادامه این نشست مسعود حیدری مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان نیز با اشاره به موضوعات تبیین شده و برنامه‌های مدون سازمان در سال جاری گفت: تبیین راهکارهای عملی شعار سال در دستور کار سازمان قرار دارد و در نظر داریم با استفاده از الگوهای نوین مشارکتی امکان مشارکت حداکثری شهروندان و توسعه فضای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها را فراهم سازیم.

وی تاکید کرد: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی برای افزایش مشارکت مردمی و ورود بخش خصوصی، خود را متوقف به پروژه‌های موجود خویش نمی‌کند و از پیشنهادهای مشارکت‌کنندگان در زمینه تعریف پروژه‌های توسعه شهری، استقبال می‌کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اضافه کرد: به‌منظور افزایش مشارکت شهروندان تعریف پروژه‌های جدید و جذاب را در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم با تسهیل فرایندهای اداری و تلطیف بعضی قوانین و مقررات میزان مشارکت مردم را در پروژه‌های مختلف شهر افزایش دهیم.

کد خبر 747496

دیگر خبرها

  • حیات طیبه در خودنمایی نسیت، بلکه در اخلاص و پاکی است
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • اهدای جهیزیه به نو عروسان کمتر برخوردار
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»