Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره فاصله‌گذاری صندلی‌ها در روز کنکور سراسری توضیح داد: اولین آزمونی که پیش رو داریم، آزمون دکتری است و برای آزمون دکتری فاصله بین صندلی‌ها ۱/۶ تا ۲ متر بین هر داوطلب از هر طرف است. 

وی در پاسخ به این سوال که حین ورود داوطلبان به حوزه امتحانی چگونه تشخیص داده می‌شود داوطلب به کرونا مبتلاست که بخواهید صندلی آنها را از دیگران تفکیک کنید، گفت: اطلاعیه ما در این مورد اوایل هفته آینده روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند با مطالعه این اطلاعیه پاسخ تمام سوالات مربوط به داوطلبان کرونا را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: با  وزارت بهداشت هماهنگی‌هایی را انجام می‌دهیم و تا زمانی که پاسخ مثبت این وزارتخانه را در این قضیه نداشته باشیم، هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی نمی‌کنیم. 

زیرین‌آمیزی درباره خوداظهاری داوطلبان حین دریافت کارت ورود به جلسه آزمون توضیح داد: توضیحاتی که قبلا منتشر شده به این صورت نبوده است. اینطور نیست که ما برای داوطلب فرم بگذاریم و آنها فرم را پر کنند. بلکه خوداظهاری از داوطلبان مشکوک یا مبتلای قطعی به شیوه دیگری است که تمهیدات اندیشیده شده و جزئیات آن را در اطلاعیه‌ای که اوایل هفته آینده منتشر می‌کنیم، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر سازمان سنجش تمام موارد بهداشتی که باید حوزه‌های اجرایی رعایت کنند و همچنین تمام دستورالعمل‌ها را ابلاغ کرده است. علاوه بر اینها، فاصله بین صندلی‌های داوطلبان بیشتر شده و تعداد حوزه‌های امتحانی آزمون دکتری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره افزایش تعداد عوامل اجرایی تاکید کرد: برای مدیریت هرچه بهتر برگزاری آزمون‌ها، عوامل اجرایی بیشتر شده و تمام موارد بهداشتی که باید رعایت شود اعلام شده است. ضمنا تمام موارد بهداشتی که قرار است خود داوطلبان رعایت کنند، همگی از آن مطلع هستند و ما هم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی گفت: اگر سازمان سنجش یا هر جای دیگری موارد بهداشتی را اعلام کند و عوامل هم اجرا کنند ولی خود داوطلب و خانواده‎‌ها همکاری نکنند یا موارد بهداشتی مثل استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را در دستور کار قرار ندهند، از دست سازمان سنجش و هیچ نهاد دیگری کاری برنمی‌آید. از این رو لازم است که خود داوطلبان به ما کمک کنند. 

زرین‌آمیزی در پاسخ به این سوال که غیر از آزمون دکتری برای دیگر آزمون‌ها هم ۴۰ درصد افزایش حوزه‌ها را داشتید یا خیر، گفت: در آزمون‌های دیگر ممکن است تعداد حوزه‎ها کمی تغییر کند، ولی در مجموع در تمام آزمون‌ها تعداد حوزه‌هایمان به خاطر فاصله‌گذاری اجتماعی و افزایش فاصله بین صندلی‌های داوطلبان زیادتر شده است. 

سخنگوی سازمان سنجش آموز کشور در پاسخ به این سوال که آیا آماری از تعداد حوزه‌های اضافه شده دارید، گفت: برای آزمون کارشناسی ارشد آماری در دست نیست زیرا  در پایان حوزه‌بندی برای این مقطع هستیم و هنوز تعداد حوزه‌ها نهایی نشده است. اما اکنون حوزه‌ها برای آزمون دکتری نهایی شده که ۴۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است. 

کد خبر 527786 برچسب‌ها آزمون دکترا سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کارشناسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آزمون دکترا سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کارشناسی سازمان سنجش آموزش کشور سخنگوی سازمان سنجش موارد بهداشتی تعداد حوزه ها آزمون دکتری آزمون ها صندلی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۰۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

وی افزود: افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن هستند، گفت: تاکنون ۲۷ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

وی افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6085333

دیگر خبرها

  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول کنکور
  • انتشار کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور از روز دوشنبه
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۳ شروع شد