Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@07:23:15 GMT

قطر: روابطمان با ترکیه روز به روز بهتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۰۲۹۱

قطر: روابطمان با ترکیه روز به روز بهتر می‌شود

وزیر خارجه قطر روابط استراتژیک میان کشورش و ترکیه را ستود و آن را در حال توسعه خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در توییتی نوشت: روابط استراتژیک بین  قطر و ترکیه به خصوص در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه گذاری و همکاری‌های تجاری، انرژی و دفاعی به شکلی که منافع مشترک دو کشور و دو ملت را تحقق بخشد، روز به روز تقویت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، لولوه خاطر، معاون وزیر خارجه قطر گفت، سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در این زمان به قطر تأییدی بر عمق روابط دو جانبه بین دو کشور است.

وی در اظهاراتی به شبکه قطری الجزیره گفت، سفر اردوغان در راستای انجام سفرهای متقابل و در جریان قرار گرفتن مهم‌ترین زمینه‌های همکاری در همه سطوح به ویژه سیاسی و اقتصادی و برای پیگیری پرونده‌های مختلف دوجانبه و منطقه‌ای انجام شد.

الخاطر ادامه داد، دیدگاه‌های دو کشور همخوانی دارد به ویژه دو طرف از دولت وفاق ملی لیبی برای انجام روند سیاسی حمایت می‌کنند، روندی که بر پایه قطعنامه‌های شورای امنیت به خصوص قطعنامه شماره ۲۲۵۹ و توافق‌نامه صخیرات قرار دارد. آنکارا و دوحه به دنبال منافع لیبی و ثبات آن از طریق روند سیاسی و در چارچوب مشروعیت بین‌المللی و حمایت از دولت وفاق ملی برای گسترش ثبات در سراسر این کشور هستند.

وی افزود، در سفر اردوغان به قطر مسائل منطقه‌ای و در رأس آنها مسأله فلسطین و طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری مورد بررسی قرار گرفتند و قطر و ترکیه مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده‌اند.

رئیس جمهوری ترکیه در رأس هیئتی از وزرای دارایی، خزانه‌داری و دفاع، رئیس سازمان اطلاعات و رئیس اداره ارتباطات این کشور روز پنجشنبه وارد دوحه شد و با امیر قطر دیدار کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قطر تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهورترکیه گفت که نباید به اسرائیل فرصت داد تا با فرافکنی، بر وحشی‌گری خود در نوار غزه سرپوش بگذارد.

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان در نشست خبری مشترک با همتای تانزانیایی خود در آنکارا افزود: یکی از بزرگترین کشتارهای قرن گذشته، ۱۹۵ روز است که در غزه ادامه دارد و ما باید برای توقف این کشتارها تلاش بیشتری کنیم.

وی ادامه داد: ما دیدیم که کشورهای غربی یک‌صدا به پاسخ ایران (به حمله اسرائیل در دمشق) اعتراض کردند و همین کشورها اکنون باید یک صدا به اسرائیل بگویند: بس کن.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین بر ضرورت دستیابی به آتش بس فوری و دائمی در غزه و برداشتن گام های فوری پس از آن برای اجرای راه حل دو دولتی تاکید کرد.

رئیس‌جمهور تانزانیا هم گفت که این کشور از تلاش های ترکیه برای یافتن راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای درگیری های بین المللی حمایت می کند و خواستار آتش‌بس فوری در غزه است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • رئیس جمهور: ابتکارات دلاورانه یمن معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم می‌زند