Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-19@12:59:49 GMT

هوای تهران در آستانه آلودگی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۰۴۱۲

هوای تهران در آستانه آلودگی

آلاینده ازن طی ۲۴ ساعت گذشته آلاینده ازن کیفیت هوای تهران را ناسالم کرد و در حال حاضر نیز آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون هوای تهران را در مرز آلودگی قرار داده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، آلاینده ازن دست از سر هوای تهران بر نمی‌دارد، در ساعات میانی روز گذشته نیز با افزایش غلظت این آلاینده ثانویه هوای پایتخت برای گروه‌های حساس آلوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابر گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آلاینده ازن در ۲۴ ساعت گذشته شاخص میانگین آلایندگی هوا را به عدد ۱۰۵ رسانده است. البته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون نیز تنه به تنه این آلاینده در هوای تهران وجود دارد.

در حال حاضر نیز با قرارگیری میانگین ۱۲ ساعت گذشته هوا بر روی عدد ۹۹ قرار گرفته است و هوا در آستانه قرارگیری در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

با افزایش روند آلودگی هوای پایتخت در روز‌های اخیر تعداد آماری این روز‌ها از نخستین روز سال به عدد ۱۳ رسیده است، در حالی که از ابتدای سال تهران تنها ۱۵ روز هوای سالم را تجربه کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هوای تهران آلودگی آلاینده کنترل کیفیت آلاینده ازن هوای تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، طبق داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوا در ساعت ۹ صبح امروز، پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در دشت آزادگان ۱۳۳، اهواز ۱۱۹ و خرمشهر ۱۱۳ AQI را نشان می‌دهد که گویای وضعیت نارنجی و ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس است.

در این ساعت شاخص کیفی هوا در آبادان، اندیمشک، حمیدیه، دزفول، رامهرمز، شادگان، شوش، ماهشهرمسجدسلیمان و هندیجان ئر وضعیت قابل قبول قرار گرفت.

گفتنی است؛ شهرستان‌های ایذه، بهبهان و شوشتر هوای پاک را تجربه کردند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

دیگر خبرها

  • وضعیت هوای تهران در آخرین روز فروردین ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • تداوم کیفیت سالم هوا در تهران
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • وضعیت هوای تهران در ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق