Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران به وضعیت این‌روزهای وزنه‌بردای پرداخته و می‌گوید: در خوشبینانه‌ترین حالت هم با این کمبود امکانات، نمی‌توان امیدوار به کسب سهمیه المپیک بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، وزنه‌برداری ایران در دوره‌های مختلف صاحب قهرمانان بزرگی بوده است که صاحب عناوین جهانی و المپیک شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شادروان محمود نامجوی، که شاید استثنایی‌ترین ورزشکار تاریخ ایران باشد که سه بار پیاپی قهرمان جهان و مدال‌های نقره و برنز را در دو المپیک کسب کرد.

وزنه‌برداری ورزشی است که در آن ورزشکار، هالتری با سنگین‌ترین وزن ممکن را بالای سر می‌برد، مسابقات وزنه‌برداری در دو رقابت یک ضرب و دو ضرب انجام و در هر بخش وزنه‌بردار حق انجام سه حرکت را دارد. برخلاف اعتقاد بعضی از مردم درباره این رشته، موفقیت در وزنه‌برداری فقط به قدرت بدنی بستگی ندارد.

توانایی‌های پرتابی بدن (قدرت انفجاری) برای اجرای سریع حرکت در موفقیت وزنه‌برداران نقش دارد و حرکات وزنه‌برداری در مقایسه با حرکات قدرتی دیگر، از جابه‌جایی بیشتر و دامنه حرکتی وسیع‌تری تشکیل می‌شود.

وزنه‌برداری در استان کردستان هم علاقه‌مندان خاص به خود را داشته و جوانان با استعدادی در استان وجود دارند که می‌توانند برای ایران اسلامی و کردستان در مسابقات مهمی همچون المپیک افتخارآفرینی کنند. «علیرضا کاردانیان» جوان 21 ساله قروه‌ای که عناوین مختلفی همچون مدال طلا باشگاه‌های آسیا در عمان و طلا جوانان کشور را در کارنامه خود داشته و چند سالی‌ست پای ثابت اردوهای تیم ملی است، یکی از این افتخارات و اظهار کرده که در صورت حمایت و توجه بیشتر به وی، می‌تواند به آرزو خود که حضور در المپیک است، برسد.

کاردانیان درباره وضعیت وزنه‌برداری در استان کردستان به خبرنگار ورزشی تسنیم می‌گوید: در حال حاضر در رده‌های پایه در مسابقات کشوری مدال‌آوری کرده، بنده از نظر سن و سال با 21 سال سن از همه وزنه‌برداران استان بزرگ‌تر هستم که این مسئله را باید به فال نیک گرفت، شخصاً به آینده وزنه‌برداری استان خوشبین هستم و حتی در بخش بانوان هم همین قضیه صدق می‌کند و می‌توان خانم «الناز باجلانی» را نام برد که فقط 17 سال سن دارند و در سطح کشور جزء سه نفر برتر هستند.

وی عنوان کرد: قطعاً در چند سال آینده از وزنه‌برداری استان حرف‌های زیادی خواهیم شنید اما همان‌طور که می‌دانید رشته وزنه‌برداری سختی‌های خود را دارد و با یک سال تمرین نمی‌توان به نتیجه خاصی رسید و باید برنامه‌ریزی دقیق و تمرینات مستمر در برنامه‌های ورزشکاران باشد تا بتوانند تمام فکر و ذهن خود را معطوف به تمرین کنند.

ملی پوش قروه‌ای وزنه‌برداری کشور باورهای غلط درباره این رشته را عامل عدم استقبال جوانان دانست و اظهار کرد: متاسفانه والدین اشتیاق زیادی برای حضور فرزندانشان در رشته وزنه‌برداری نشان نمی‌دهند و باورهای غلط درباره این رشته باعث شده نفرات کمی وارد این رشته ورزشی شوند در حالی‌که تحقیقات علمی ثابت کرده این رشته هیچ تأثیری بر رشد طبیعی بدن ندارد حتی افراد کوتاه قد بهتر میتوانند موفق شوند و امیدوارم با کمک رسانه بتوانیم این باور نادرست را از بین برده و شاهد استقبال بهتری از جوانان استان باشیم.

وی تصریح کرد: وزنه‌برداری رشته قدرتی است که سختی‌های زیادی در بردارد و باید تمرین‌های قدرتی در سخت‌ترین شرایط ممکن انجام داد ولی علاقه و عشق به این رشته باعث می‌شود همه سختی‌ها را قبول کرد؛ یقیناً باتوجه به سابقه درخشان کشورمان در این رشته می‌توان به آینده ورزشی خود امیدوار بود. نکته دیگر درباره وزنه‌برداری کم‌هزینه بودن آن است که می‌توان با هزینه کمی بهترین نتیجه را گرفت.

قهرمان مسابقات باشگاه‌های آسیا در کشور عمان امکانات استان را متوسط دانست و بیان کرد: امکانات در شهرستان قروه و استان در حد متوسط است و در خوشبینانه‌ترین حالت هم با این امکانات نمی‌توان امیدوار به کسب سهمیه المپیک بود و حتی در باشگاه ما وسایل بدنسازی حرفه‌ای وجود ندارد و این مشکل فقط به استان کردستان مختص نمی‌شود و متأسفانه همه ورزشکاران سطح کشور با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند، از آنجا که بودجه اداره ورزش و جوانان و هیئت وزنه‌برداری محدود بوده، انتظار می‌رود استانداری، فرمانداری، شهرداری و دیگر نهاد‌های دولتی و حتی اسپانسرهای شخصی از ورزشکاران و قهرمانان این رشته حمایت کنند.

کاردانیان هدف خود را حضور در المپیک خواند و گفت: هدف هر ورزشکار حرفه‌ای حضور در المپیک است که قاعدتاً من هم از این قاعده مستثنی نیستم و امیدوارم با حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان، هیئت استان، ارگان های دولتی و خصوصی به این هدف دست پیدا کنم، حضور در المپیک خیلی راحت به نظر می‌رسد و تنها ورزشکار نمی‌تواند همه راه را تنها برود و باید از همه لحاظ حمایت شود.

وزنه برداری غرب آسیا| سهراب مرادی، تنها نماینده ایران در اماراتلیگ برتر وزنه برداری جوانان و بزرگسالان| کاردانیان و نیری در دسته 81 کیلوگرم اول شدند

قهرمان وزنه‌برداری استان کردستان از تأثیر بیماری کرونا بر ورزشکاران گفت و ادامه داد: خوشبختانه وزنه‌برداری مثل رشته‌های پرخطری همچون کشتی و فوتبال نیست و چون به صورت انفرادی برگزار می‌شود امنیت بیشتری دارد ولی باز هم شرایط سختی داریم و نمیتوان به شکل عادی تمرین کرد و روی بازدهی ورزشکاران تأثیر دارد.

کاردانیان، استان کردستان را سرشار از پتانسیل می‌داند و می‌گوید: واقعیت امر این است که استعدادهای زیادی در استان وجود دارد که ملزم حمایت و بها دادن والدین در وهله اول به فرزندانشان برای ورود به این رشته است. بارها در اردو های تیم ملی، مربیان این موضوع را بیان کرده و کردستان را استان پر از استعداد وزنه‌برداری خوانده اما عدم آشنایی والدین و حمایت آنان و مسئولان از جوانان علاقه‌مند به این رشته، باعث شده که این استعدادها اصلا شناسایی نشود و حتی در صورت شناسایی هم، خیلی زود دلسرد و وزنه‌برداری را کنار بگذارند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در دوره مسئولیت آقای «شاهود جوانمردی» رئیس کنونی هیئت وزنه‌برداری استان که خود از قهرمانان این رشته است، اهمیت خاصی به رده‌های پایه داده شده و با برگزاری اردوهای متعدد زمینه‌ساز پیشرفت ورزشکاران و تیم‌های جوانان و نوجوانان کردستان در سال گذشته در رقابت‌های المپیاد کشوری نتایج عالی کسب کردند، که این موفقیت و مدال‌ها نشان از آینده‌ای روشن وزنه‌برداری استان در صورت حمایت و جلوگیری از دلسرد شدن این استعدادها می‌دهد.

وزنه‌بردار موفق استان کردستان با بیان اینکه امکانات مناسبی در اختیار نداریم، یادآور شد: موفقیت به تنهایی به‌دست نمی‌آید و برای موفقیت یک رشته، باید افرادهای زیادی دست به دست هم داده و از قهرمانان ورزشی حمایت کنند.

انتهای پیام/489/ ت

R7848/P/S6,66/CT7 بیشتر بخوانید... هفته دوم لیگ برتروزنه برداری ۱۷ و ۱۸ آذر ماه برگزار می‌شود لیگ برتر وزنه برداری جوانان و بزرگسالان| احمدنژاد صدرنشین دسته ۷۳ کیلوگرم شد لیگ برتر وزنه برداری جوانان و بزرگسالان| جمعه‌پور و بهروزی در صدر دسته۶۷ کیلوگرم ایستادند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزنه برداری استان وزنه برداری حضور در المپیک استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید

کاروان ورزشی ایران تاکنون موفق به کسب ۲۱ سهمیه برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یکصد روز تا آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس باقی مانده است. تاکنون ورزشکاران کشورمان موفق به کسب بیست و یک سهمیه این بازی‌ها شده‌اند که هفت سهمیه اخیر به شرح زیر است:

آرین سلیمی در وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم و مبینا نعمت‌زاده در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم تکواندو.

شمشیربازی با کسب سهمیه تیمی اسلحه سابر توسط علی پاکدامن، فرزاد باهر، محمد رهبری و محمد فتوحی موفق به ثبت سه سهمیه انفرادی و یک سهمیه تیمی شدند که در حال حاضر سه سهمیه رسمی است.

علی داوودی در دسته فوق سنگین و میرمصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری کسب سهمیه کرده‌اند.

پیش‌تر نیز ملی‌پوشان کشورمان سهمیه‌های زیر را کسب کردند:

ناهید کیانی در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم و مهران برخورداری در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم تکواندو.

تیراندازی هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر، شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی در تفنگ ۱۰ متر، محمد بیرانوند در اهداف پروازی.

در کشتی آزاد در وزن‌های ۶۵، ۸۶، ۱۲۵ و در کشتی فرنگی در وزن‌های ۶۰، ۶۷، ۹۷، ۱۳۰ کسب سهمیه شده است.

دوچرخه‌سواری در بخش جاده یک سهمیه کسب کرده است.

همچنین پیکارهای کسب سهمیه کشتی در قاره آسیا از سی‌ویکم فروردین در بیشکک قرقیزستان آغاز خواهد شد و تیم ملی کشتی آزاد برای کسب سه سهمیه وزن‌های ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم و تیم ملی کشتی فرنگی برای دو سهمیه در وزن‌های ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم در این پیکارها حضور دارند.

منبع: ایرنا کد خبر 745352

دیگر خبرها

  • جدال نفس‌گیر وزنه‌بردار ایرانی با پسرک شیرینی‌فروش در المپیک
  • احمد محمدنژاد سهمیه المپیک نگرفت
  • دعوت از چهار وزنه بردار فارسی به اردوی تیم ملی
  • دعوت به اردوی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان
  • همدان، میزبان مسابقات وزنه برداری دختران کشور
  • علی داوودی: اگر یک درصد هم فکر کنم شانس مدال ندارم، المپیک رفتنم جالب نیست
  • روایت عملیات وعده صادق از زبان جوانان فلسطینی
  • ۱۰۰ روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید
  • برنامه مسابقات سهمیه المپیک قطر در رشته اهداف پروازی
  • انتقاد اولین مدال‌آور ایران از بی‌توجهی به دوومیدانی بانوان