Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس پلیس آگاهی استان کردستان هشدارهایی را پیرامون پیشگیری از جرایم جعل و کلاهبرداری به شهروندان ارائه کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، «مبارزه با قاچاق، کشف جرایم، شناسایی و تعقیب مجرمین، شناخت و کشف جرایم، بازرسی و تحقیق، حفظ آثار و دلایل جرم، دستگیری متهمین و مجرمین و ممانعت از فرار و اختفاء آنها» از جمله وظایف پلیس آگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ عبدالله فاتحی رئیس پلیس آگاهی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم هشدارهایی را پیرامون پیشگیری از جرایم جعل و کلاهبرداری به شهروندان ارائه کرد و اظهار داشت: هیچ‌گاه با مشاهده یک آگهی تجاری در مطبوعات، به صحت آن اعتماد نکنید، مدارک شناسایی همچون شناسنامه و کارت ملی را در جای مطمئن نگهداری کرده و در صورت سرقت یا فقدان، موضوع را سریعاٌ به مراکز صدور این مدارک اطلاع دهید.

وی گفت: چک‌های خود را فقط در شعب بانک‌ها نقد کرده و از دادن چک به دیگران در قبال دریافت وجه نقد، به شدت خودداری کرده و پیشنهادهای اغوا کننده درباره معاملات سکه‌های طلای قدیمی و اشیای عتیقه تنها دامی برای فریب شما است.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان تصریح کرد: در هنگام خرید یا اجاره محل سکونت یا دفتر کار، از مالک بودن طرف مقابل اطمینان حاصل کرده و اسناد و اوراق بهادار را در محل‌هایی که امکان دسترسی دیگران وجود دارد، نگهداری نکنید.

وی بیان کرد: متن چک را شخصاً و با یک قلم بنویسید تا در صورت دست بردن در مندرجات چک، جعلی بودن آن مشخص شود و در هنگام مراجعه به بانک‌ها، مراقب کسانی باشید که پیشنهاد می‌کنند چک شما را در قبال پرداخت آنی مبلغ آن، دریافت کنند.

بدل‌اندازی،‌ شیوه زیرکانه زوج جوان برای سرقت طلافرمانده انتظامی استان کرمان: عمده سرقت‌های استان کرمان سرقت‌های خرد است

فاتحی تاکید کرد: بهتر است برای هر حساب، از امضا مخصوص و متفاوت استفاده کرده و امضاهای بانکی، متفاوت با امضا‌های اسناد دیگر باشد.

وی خطاب به هم‌استانی‌ها توصیه کرد که در هنگام انجام معاملات و عقد قراردادها، مراقب افراد به ظاهر آراسته باشید و فریب چرب‌‌زبانی آنان را نخورده و برای اطمینان از اصالت سند، از مرجع صدور آن استعلام کنید.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان هشدار داد: همیشه به پیشنهادهای خیلی خوبی که به شما داده می‌شود، شک کرده و نیز مراقب کسانی باشید که با غصب عناوینی نظیر مامور اداره اطلاعات، کارمند دادگستری، وکیل و مامور نیروی انتظامی با اهداف فریبکارانه به شما نزدیک می‌شوند.

وی از شهروندان خواست که در این روزهای کرونایی فریب تماس‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی و ارسال مشخصات بانکی برای دریافت وام را نخورند و همواره توصیه‌های پلیس را در جهت پیشگیری از وقوع سرقت‌ها جدی گرفته و هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان کردستان یادآور شد: نیروی انتظامی ضمن احترام به حقوق عامه مردم، هیچ‌گونه مماشاتی را با برهم زنندگان نظم و امنیت نداشته و با برهم زنندگان نظم و امنیت و متخلفان برخورد می‌کند.

انتهای پیام/486/ح

R7848/P/S6,66/CT1 بیشتر بخوانید... سرقت نخستین عنوان مجرمانه در آمار اطلس جنایی استان گیلان است رئیس دادگستری استان البرز: سرقت فراوان‌ترین جرائم در استان است سرقت در صدر جدول آمار جرائم استان مرکزی قرار گرفت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس پلیس آگاهی استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده انتظامی کشور: ۵۰ کلاهبردار کنکوری برای فروش سوالات درخواست سکه تمام عیار کردند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری ۱۴۰۳ امروز (پنج شنبه، ۳۰ اردیبهشت) با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

سردار وحید مجید، فرمانده انتظامی کشور در این همایش ضمن عرض تبریک پیروزمندانه آفرین و غرور آفرین عملیات وعده صادق اظهار کرد: مجرمان کنکور طی چند سال در حال فعالیت هستند، اما قبل از کرونا برای تغییر رفتار، شگرد‌ها و کنترل اقداماتی انجام گرفت. 

وی افزود: از سال ۹۹ تا کنون رصد‌های عامی را بر مبنای کلید واژه‌ها در شناسایی متقلبان کنکور انجام دادیم که ۵ هزار شناسایی شد و به ۲ هزار تقلیل یافت و ۴۰۰ نفر در این زمینه دستگیر شده اند.

سردار مجید تصریح کرد: کلاهبرداران کنکور در مراحل پیشرفته از از رمزارز‌ها استفاده می‌کنند که بالغ بر ۱۰۰ هزار تتر را از افراد متقاضی کلاهبردی کرده بود و ۵۰ مورد از کلاهبرداران درخواست سکه تمام عیار را از متقاضیان کرده بودند.

وی گفت: طرح عملیاتی از ابتدای سال با هماهنگی حوزه‌های تخصصی سازمان سنجش را ایجاد کردیم تا نشانگاه‌های مورد هدف را شناسایی و پایش کنیم تا اگر اقداماتی انجام می‌دهند را کنترل کنیم، برخی از کلاهبرداری‌ها پیجیده شده اند و در این راستا برای بهبود بهتر شرایط از امور بین الملل کمک گرفته ایم.

سردار مجید بیان کرد: داوطلبان شکی در ارتباط با اینکه چنین موضوعاتی کلاهبرداری است نداشته باشند و بدانند که دنبال کردن آنها تن‌ها تشویش اذهانشان را به همراه دارد.

وی گفت: در حوزه جرایم سایبری انواع و اقسام جرایم را داریم، از نظر حقوقی وقتی جرایم تشابه وجود دارد اشد مجازات اعمال خواهد شد، باید مجازات سنگین باشند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد
  • فرمانده انتظامی کشور: ۵۰ کلاهبردار کنکوری برای فروش سوالات درخواست سکه تمام عیار کردند
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • افزایش ۳۲درصدی مجموع کشفیات پلیس در نوروز
  • مجموع کشفیات پلیس در نوروز ۳۲ درصد افزایش یافته است
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • دستگیری سارق زورگیر در تبریز