Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@14:29:55 GMT

نمایش «هِه» در فضای باز تالار وحدت اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۰۴۸۲

نمایش «هِه» در فضای باز تالار وحدت اجرا می شود

نمایش «هِه» به طراحی و کارگردانی پیمان قدیمی و با بازی صابر ابر از نیمه اول مرداد ماه در فضای باز تالار وحدت اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایش «هِه» به طراحی و کارگردانی پیمان قدیمی و با بازی صابر ابر از نیمه اول مرداد ماه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای باز تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«هِه» بر اساس رمان «تنهایی پرهیاهو» اثر بهومیل هرابال و ترجمه‌ پرویز دوایی، توسط پیمان قدیمی برای اجرای تئاتر بازنویسی شده ‌است. این نمایش در شیوه‌ اجرایی خود از تمهیدات دیگرگونه‌ای بهره می‌برد به نحوی که در پرهیز از تداخل آلودگی‌های صوتی محیط، صدای نمایش «هِه» توسط تلفن همراه و هدفون شخصی تماشاگران قابل شنیدن خواهد بود.

صابر ابر و پیمان قدیمی پیش از این در پروژه «غمنومه‌ فریدون» و پرفورمنس «مردُمانی» سابقه همکاری داشته‌اند.

*یادبود زنده یاد «جمشید مددی» برگزار شد

مراسم یادبود مرحوم «جمشید مددی» با حضور خانواده آن مرحوم، همکاران  و هنرمندان تئاتر در تماشاخانه سنگلج برگزار شد

در این مراسم هنرمندان و همکارانی از جمله مریم معترف، مجتبی گیویان، اتابک نادری، سیروس همتی و پریسا مقتدی در مورد خاطرات و سجایای اخلاقی مرحوم «جمشید مددی» صحبت کردند و در انتها علاوه بر نشان تماشاخانه سنگلج، لوح تقدیر و هدیه ای از طرف مدیرکل هنرهای نمایشی به خانواده او اهدا شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: یادبود سنگلج تالار وحدت پیمان قدیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دهمین سالگرد درگذشت باستانی پاریزی در بنیاد موقوفات افشار

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم یادبود دهمین سالگرد درگذشت ابراهیم باستانی پاریزی به میزبانی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار برگزار می‌شود.

سید مصطفی محقق محقق داماد و ژاله آموزگار در این مراسم به ایراد سخنرانی می‌پردازند. همچنین سیمین فصیحی و حسن باستانی راد از دیگر سخنرانان این برنامه به شمار می‌روند.

در بخش دیگری از برنامه سید عباس دعایی دبیر همایش «آینه دار دوران» و ویژه برنامه‌های «تا صد سالگی استاد»، گزارشی از روند انجام برنامه‌ها ارائه خواهد کرد و از پوستر این برنامه رونمایی می‌شود.

پخش پیام تصویری منصوره اتحادیه، حسن انوری، داریوش رحمانیان و روزبه زرین‌کوب و نیز پیش نمایش فیلم «یاد و یادبود»، گزیده فیلم‌های تازه یافته از باستانی پاریزی که با تلاش سید جواد میرهاشمی و حسن نیکبخت تهیه شده از دیگر بخش‌های این برنامه است.

در ادامه حمید باستانی، گزارشی از روند وضعیت کتاب‌ها و دست‌نوشته‌های و تازه‌های نشر آثار دکتر ابراهیم باستانی پاریزی را ارائه خواهد کرد. همچنین در بخش دیگری از برنامه، هشتاد و سومین زادروز زنده یاد محمود دعایی، همراه و دوست نزدیک باستانی گرامی داشته می‌شود.

همزمان با این برنامه، آثار نقاشی، خوشنویسی و پوستر آینه دار دوران با موضوع استاد باستانی پاریزی به نمایش گذاشته می‌شود.

مراسم یادبود دهمین سالگرد درگذشت ابراهیم باستانی پاریزی پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ساعت ۱۶ در بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار برگزار می‌شود.

کد خبر 6080728 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • "مجنون آن لیلی" به تالار حافظ می‌آید
  • مجنون آن لیلی به تالار حافظ می‌آید
  • شعار «مرگ بر اسراییل» در تالار مرکزی رشت پیچید
  • برگزاری دهمین سالگرد درگذشت باستانی پاریزی در بنیاد موقوفات افشار
  • فروش ۴ میلیاردی نمایش بهرام افشاری در هفته اول اجرا
  • برگزاری یادبود دهمین سال درگذشت استاد باستانی پاریزی
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است
  • نمایش سفر به خورشید تولیدحوزه هنری در سوق لنده و دهدشت اجرا شد
  • اجرای نمایش کمدی و موزیکال «مبارک و راز شهر قصه» در فریمان
  • فرزند زمانه خود باش