Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نسخهٔ الکترونیکی کتاب کلمات مکنونه، شرح غلامحسین ابراهیمی دینانی استاد فلسفه دانشگاه تهران بر رسالۀ الکلمات المکنونة ملامحسن فیض کاشانی بر روی اپلیکیشن طاقچه قرار گرفته و مخاطبان می‌توانند آن را از طریق اپلیکیشن طاقچه نیز خریداری نمایند و مورد مطالعه قرار دهند.

حکیم وارسته و محدث عالی مقام، ملامحسن فیض کاشانی، از جمله کسانی است که در میان اهل عقل و استدلال و اصحاب نقل، صلح و آشتی برقرار کرده و در جمع و هم آهنگی میان ظاهر و باطن، به درستی از عهده این کار برآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این اندیشمند توانا بدون هرگونه تردید، اخباری شناخته می‌شود اما آنچه موجب شگفتی می‌شود این است که او در عین اینکه به طریقه علمای اخباری مسلک سخت وفادار است، به حکمت و فلسفه نیز علاقه نشان می‌دهد و یکی از بزرگان مکتب حکمت متعالیه به شمار می‌آید.

کتاب «کلمات مکنونه» در زمره رسائل فیض کاشانی است که در آن مؤلف با استفاده از آیات و روایاتی نادر از ائمه معصومین (ع) به تبیین اندیشه‌های عرفانی و فلسفی برآمده از حکمت اسلامی پرداخته است.

کتاب کلمات مکنونه: شرح استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی بر الکلمات المکنونه ملامحسن فیض کاشانی به کوشش امیر اسماعیلی و حسین کریم آبادی به همت نشر نور سخن در سال ۱۳۹۷ منتشر شده است.

کد خبر 4964711

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامحسین ابراهیمی دینانی فیض کاشانی معرفی کتاب دهه کرامت معرفی کتاب امام رضا ع ویروس کرونا مجمع عالی حکمت اسلامی کنفرانس بین المللی معرفی نشریات فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی حقوق بشر عرفان اسلامی رادیو گفتگو فیض کاشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی عراق، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: رژیم غاصب صهیونیستی به جرایم وحشیانه خود در نوار محاصره‌شده غزه ادامه می‌دهد. چنان‌که واقعیت‌ها نشان می‌دهد در پی پایان دادن کامل به مظاهر زندگی در غزه است و در برابر دیدگان جامعه جهانی به نابودی همه چیز و از بین بردن ساکنان آن دست می‌زند.   وی با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مراکز درمانی غزه، افزود: ۲ بار حمله به بیمارستان ناصر و کشته و ناپدید شدن صدها تن از شهروندان در آن صرفا یکی از حلقه‌های زنجیره جنایات رژیم وحشی است.   رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان ضمن محکوم کردن کشتار دسته‌جمعی مردم غزه از همه ملت‌ها و دولت‌های جهان و نهادهای بین‌المللی خواست که برای نجات ملت فلسطین از دستگاه جنگ اسرائیل که پیر و جوان و کودک و زن نمی‌شناسد، دست به اقدامی انسانی بزنند و رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرش قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • سمینار «ابن سینا» در هفته فرهنگی اصفهان
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد