Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از کشف بیش از سه تن گوشت و فرآورده‌های خام دامی غیر مجاز در تبریز خبر داد و گفت: این میزان فرآورده دامی غیربهداشتی و غیرقابل مصرف انسانی در یک ماه گذشته در تبریز کشف، ضبط و پس از طی مراحل قضایی معدوم سازی شد.

امیرحسین بهداد در این خصوص اظهار کرد: حفظ سلامت و برقراری امنیت غذایی جامعه در هر شرایطی و به ویژه بحران شیوع کرونا از اولویت‌های مهم و وظیفه دامپزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این مواد خام دامی بدون لیبل که احتمال مصرف آن‌ها در کارخانجات فرآوری گوشتی وجود داشت، در راستای ارتقای بهداشت عمومی جامعه در جریان بازرسی‌های کارشناسان اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی کشف و ضبط شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، وی گفت: در این مدت چهار واحد صنفی عرضه کننده مواد خام دامی غیر مجاز و غیر بهداشتی نیز پلمب و به مراجع قضایی معرفی شدند.

بهداد، از مردم خواست برای حفظ سلامت خود و در امان ماندن از بیماری‌هایی مختلف به نکات و توصیه‌های بهداشتی ارائه شده از سوی کارشناسان این اداره کل توجه و درصورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کشف گوشت فرآورده های گوشتی فرآورده های دامی پلمب آذربایجان شرقی خام دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۰۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و معدوم سازی ۶۳ کیلوگرم تخم مرغ غیر قابل مصرف در کاشمر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر گفت: در پی بازرسی‌های سرزده و گشت مشترک کارشناسان این شبکه به همراه کارشناسان اداره صمت، تعزیرات و شبکه بهداشت از کارگاه یک قنادی و شیرینی پزی در کاشمر مقدار ۶۳ کیلوگرم تخم مرغ شکسته بدون هویت و غیر قابل مصرف کشف و معدوم سازی شد. 

دکتر سعید خانزاده افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور برای جلوگیری از عرضه تخم مرغ‌های تاریخ گذشته و رعایت حقوق مصرف کننده، نشانه گذاری کامل تخم مرغ شامل درج تاریخ تولید و انقضا ۳۰ روزه و نام شرکت برای این فرآوده خام دامی تولیدی روی هر تخم مرغ الزامی است. 

وی گفت: تخم مرغ از جمله فرآورده‌های خام دامی فسادپذیر است که رعایت شرایط سلامت ظاهری، زنجیره سرد و نگهداری در دمای ۴ تا ۸ درجه سانتی گراد برای اطمینان بخشی از بهداشتی بودن این فرآروده ضروری است. 

اداره دامپزشکی کاشمر همچنین از مردم خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآرده‌های دامی مراتب را با شماره ۲۷۳۱۳ – ۵۵۲  گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • ضبط ۸ هزار و ۸۰۰کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی
  • ۲۲ مرکز متخلف فرآورده های خام دامی در خراسان رضوی پلمب شد
  • انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی
  • کاهش ۶۴درصدی بیماری دامی در مازندران
  • شناسایی 79 مورد غیربهداشتی در طرح تشدید نظارت دامپزشکی خراسان جنوبی
  • کشف و معدوم سازی ۶۳ کیلوگرم تخم مرغ غیر قابل مصرف در کاشمر
  • کشف و معدوم‌سازی ۱۹ تن انواع مواد خام دامی در نهاوند
  • معدوم سازی بیش از ۱۹ تن فرآورده خام دامی در دزفول
  • چهار تن فرآورده‌های خام دامی در قم معدوم شد
  • تشدید نظارت شبکه دامپزشکی کرمان بر عرضه مواد خام دامی