Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:32:12 GMT

هفته پرنوسان در بازار طلای سیاه

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۰۶۸۳

هفته پرنوسان در بازار طلای سیاه

هفته‌ای که گذشت برای بازار نفت هفته پر نوسانی بود. اگر چه درنهایت قیمت نفت در بازار، رشد هفتگی بیش از چهار درصد را تجربه کرد اما در همین هفته قیمت نفت برنت به زیر ۴۰ دلار در هر بشکه نیز سقوط کرد.

با این حال فاکتورهای تقویت‌کننده قیمت پرتوان‌تر ظاهر شدند و قیمت نفت بالا رفت.

مهمترین عاملی که افزایش قیمت نفت را رقم زد، ‌کاهش ذخیره‌سازی نفت در جهان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که می‌تواند باعث تحریک تقاضا برای نفت باشد. کاهش ذخیره‌سازی‌ها باعث شد تا ذخیره نفت روی آب به ۱۶۰ میلیون بشکه برسد.

در کنار این موضوع، اگرچه همچنان نگرانی نسبت به سایه کرونا بر اقتصاد دنیا وجود دارد اما فعالان بازار امیدوارند که تقاضا برای نفت در نیمه دوم ۲۰۲۰ افزایش پیدا کند.

پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت نفت در ماه‌های آینده و پیش از پایان سال جاری میلادی به ۵۰ دلار در هر بشکه می‌رسد، ‌این در حالی است که اگرچه میزان کاهش تولید اوپک و اوپک پلاس در ماه آینده میلادی دو میلیون بشکه بالا می‌رود، اما اجرای این توافق بر تعادل عرضه و تقاضای انرژی جهان موثر است.

در این شرایط، قیمت نفت برنت ۴.۳ درصد بالا رفت و از ۴۱ دلار و ۲ سنت در ابتدای روز دوشنبه به ۴۲ دلار و ۸۰ سنت در انتهای معاملات روز جمعه رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز ۴.۷ درصد بالا رفت و از ۳۸ دلار و ۴۹ سنت تا ۴۰ دلار و ۳۲ سنت افزایش پیدا کرد.

برچسب‌ها قیمت نفت اوپک اوپک پلاس نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیمت نفت اوپک اوپک پلاس نفت قیمت نفت اوپک اوپک پلاس نفت قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود

وزارت اقتصاد روسیه قیمت هر بشکه نفت را در بودجه فدرال برای بازه زمانی سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ میلادی ۶۵ دلار پیش‌بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، براساس تازه‌ترین چشم‌انداز مشاهده‌شده از سوی این خبرگزاری، وزارت اقتصاد روسیه پیش‌بینی خود را برای قیمت صادرات نفت خام در سه سال آینده، به ازای هر بشکه ۶۵ دلار پیش‌بینی کرد.

براساس این برآورد که به‌منظور تهیه و تدوین بودجه فدرال استفاده می‌شود، قیمت نفت در برآوردهای پیشین برای سال ۲۰۲۴، ۷۱ دلار و ۳۰ سنت، برای سال ۲۰۲۵، ۷۰ دلار و ۱۰ سنت و برای سال ۲۰۲۶، ۷۰ دلار در نظر گرفته شده بود.

روسیه در پی تنش‌های مسکو - کی‌یف، با تحریم‌های بی‌شماری از سوی غرب ازجمله محدودیت در خرید محموله‌های نفت خام این کشور و نیز اعمال سقف قیمتی ۶۰ دلار برای هر بشکه روبه‌رو شده است.

بازنگری کاهشی احتمالاً فشار بیشتری را بر بودجه روسیه وارد می‌کند و احتمال دارد که این کشور با کسری ۶.۵۶ میلیارد دلاری یا ۰.۳درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماه نخست روبه‌رو شود.

بااین‌حال، درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز روسیه در سه ماه نخست سال ۲۰۲۴، به‌دلیل افزایش قیمت‌ها ۷۹.۱درصد بیشتر از سال ۲۰۲۳ بوده است.

قیمت گاز طبیعی برای صادرات به اتحادیه اروپا و ترکیه، در سال جاری میلادی به ازای هر هزار مترمکعب ۲۹۷.۳ دلار، برای سال ۲۰۲۵ میلادی ۲۸۵.۸ دلار و برای سال  ۲۰۲۶ میلادی ۲۷۶.۱ دلار پیش‌بینی شده بود که اکنون، براساس تازه‌ترین برآوردها، این ارقام به‌ترتیب برای سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ میلادی ۳۲۱.۷ دلار، ۳۰۸.۳ دلار و ۲۹۶ دلار پیش‌بینی شده است.

قیمت گاز طبیعی برای صادرات به مقصد چین نیز کاهش یافته است.

براساس پیش‌بینی توسعه اجتماعی - اقتصادی روسیه تا سال ۲۰۲۷، صادرات نفت روسیه امسال اندکی افزایش یافته و از ۲۳۸ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ به ۲۴۰ میلیون تن (روزانه ۴.۸ میلیون بشکه) رسیده است.

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟