Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@16:02:57 GMT

بهترین خودرو‌های دهه ۷۰ را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۰۸۲۴

بهترین خودرو‌های دهه ۷۰ را بشناسید

به گزارش اکوفارس، دهه ۷۰ میلادی می‌تواند یکی از دهه‌هایی باشد که صنعت خودروسازی جهان را رو به جلو هل داد و باعث به وجود آمدن طراحی جدیدی در میان خودرو‌ها شد. خودرو‌های این دهه تعداد بالایی داشتند که مشهورترین و قدرتمندترین آن‌ها را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

رنج روور ۱۹۷۰

اندکی پس از اولین حضور خود در اروپا در سال ۱۹۷۰، رنج روور انگلیسی به یک قطعه موزه‌ای تبدیل شد - اولین وسیله نقلیه‌ای که در موزه لوور پاریس به نمایش گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنج روور ۱۹۷۰ در موزه لوور به عنوان کار نمونه‌ای از طراحی صنعتی نمایش داده شد که با توجه به تأثیر ماندگار آن، اثبات می‌شود که یک نمونه خوب برای دیگر خودرو‌ها است. روور قرار بود موفقیت جیپ واگنر و فورد برانکو را با تأثیری لوکس مطابقت دهد. رنج روور با یک موتور V8 طراحی شده که برای خودرو‌های بیوک در نظر گرفته شده بود و در سال ۱۹۶۱ در سدان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. این خودرو راحت و قدرتمند بود و برا مسابقات زیادی در رالی داکار از آن استفاده شده است. این روز‌ها هم خودرو‌های زیادی مانند کاین، X۳ و GLE مدیون رنج روور سال ۱۹۷۰ هستند.

فراری 308 GTB

فراری 308 GTB اولین کوپه فراری بود که کمتر از ۱۲ سیلندر بود واین شرکت به تولید آن افتخار می‌کرد. این خودرو پس از گذشت سال‌ها الگوی ساخت بسیاری از خودرو‌ها قرار گرفتن و تا اواسط دهه ۸۰ میلادی تولید می‌شد. مدل ۳۰۸ آنقدر موفق بود که فراری توانست با این خودرو دوباره خود را بالا بکشد. 308 GTB دارایا موتور ۲.۹ لیتری V8 بود و قدرت ۲۴۰ اسب بخار تولید می‌کرد. داخل این خودرو بسیار راحت بود و مفیدترین خودروی فراری تا به اینجای تاریخ به حساب می‌آید.

هوندا آکورد

در میان طوفان‌های دهه ۷۰ میلادی، یک اتومبیل باشکوه و حساس ظاهر شد: هوندا آکورد. در برابر ماشین‌های اقتصادی ساخته شده توسط شورولت و فورد، هوندا توانست با تولید آکورد به رقابت با آن‌ها بپردازد. این خودرو نسبت به رقیبان خود، تعادل بیشتری داشت و توانایی داشت پالایش را بهتر از هر چیز دیگری انجام دهد. این خودروی کوچک در همه زمینه‌ها برتری خود را حفظ کرد و توانست در نهایت شرکت هوندا را به یکی از برترین برند‌های فروش خودرو تبدیل کند.

این خودرو دارای یک موتور ۱.۶ لیتری با قدرت ۶۸ اسب بخاری بود و در عوض، از نظر طراحی بسیار راحت و جادار بود که می‌توانست به عنوان یکی از بهترین خودرو‌ها برای مسافرت به حساب آید. با گذشت سال‌ها، هوندا آکورد ثابت کرد که می‌تواند به عنوان یک خودروی قابل اعتماد با ترمز‌هایی قوی و پیشرانه‌ای قوی به شمار رود.

پورشه ۹۲۸

در مقابل پس‌زمینه تاریک سال ۱۹۷۸، پورشه با تولید مدل ۹۲۸ خود توانست یک ستاره جدید را وارد دنیای خودرو کند و با بهترین مؤلفه‌ها و مهندسی‌های موجود، یک شاهکار را ارائه دهد. پورشه ۹۲۸ دارای موتور V8 با قدرت ۲۱۹ اسب بخار پنج سرعته و سیستم تعلیق عقب بود که برای کاهش فشار بیش از حد دریچه گاز طراحی شده بود. پدال‌های این خودرو قابل تنظیم بودند و تمام صندلی‌ها و محفظه‌ها و چراغ‌های قابل تنظیم پورشه ۹۲۸ برای راحتی طراحی شده بودند.

سرعت صفر تا صد این خودرو در ۶.۴ ثانیه پر می‌شد و رقیبان خود را مانند کوروت را شکست داده بود. این خودرو در سال ۱۹۷۸، با قیمت ۲۶ هزار و ۱۵۰ دلار به فروش می‌رسید که بسیار متناسب و باورنکردنی به نظر می‌رسد. ۹۲۸ نتوانست جایگزین ۹۱۱ در جهان شود، ولی پورشه همواره به به‌روز نگه داشتن آن ادامه داده است.

* باشگاه خبرنگاران

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: رنج روور خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۰۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاح انتحاری قدرتمند ایران/ ویژگی خاص «آرش» در میان پهپادهای جهان را بشناسید

پهپاد‌های انتحاری آرش از جمله سامانه‌‎های پهپادی ارتقا یافته در حوزه مقابله با اهداف پدافندی، استحکامات، تأسیسات و مراکز کنترل فرماندهی دشمن محسوب شده که در ۲ نوع با قابلیت‌های ویژه توسط سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع ساخته شده است.

پهپاد «آرش-۱» به جای پیشرانه جت از پیشرانه پیستونی نیرو گرفته و به‌عنوان یکی از پهپاد‌های انتحاری، ازسوی متخصصان ارتش طراحی و ساخته شده است. این پرنده با بهره‌مندی از جست‌وجوگر‌های متنوع قادر خواهد بود اهداف مختلف ثابت و متحرک را با دقت بالا هدف قرار دهد و لذا می‌توان گفت پهپاد «آرش» به دلیل داشتن بدنه دوکی شکل و بال‌های مثلثی، دوربردترین پهپاد انتحاری در ایران و جهان محسوب می‌شود.

مزیت دیگر این پرنده بدون سرنشین نسبت به سایر پهپاد‌ها این است که علاوه بر پرتاب از روی سکو، در یک پرتابگر جعبه‌ای نیز می‌توان آن را به سوی هدف پرتاب کرد و لذا این نوع از پرتاب موجب می‌شود شناسایی این پرنده از سوی دشمن کاهش یابد؛ بنابراین می‌توان گفت «آرش-۱» برای شناسایی موقعیت و مواضع دشمن پرنده‌ی بسیار مناسبی است. علاوه بر وجود چنین مزیت بزرگی در این پرنده، می‌توان این پهپاد را از مکان‌های مختلف یعنی هم از خشکی و هم از دریا برای انهدام هدف پرتاب کرد.

از مشخصات منحصر به فرد پهپاد آرش این است که توانایی انهدام هدف‌های ثابت و شناور را داشته و نیز یکی از مهمترین مشخصات این پرنده بدون سرنشین برد عملیاتی آن بوده که نسبت به پهپاد کیان بسیار افزایش یافته به‌گونه‌ای که برد عملیاتی آن بیش از هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.

پهپاد «آرش-۲» نیز یکی از پهپاد‌های ایرانی با برد ۲۰۰۰ کیلومتری بوده که توسط متخصصان ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید شده است، «آرش-۲» که از یک موتور پیستونی بهره می‌برد، بدنه‌ای استوانه‌ای شکل با یک تیل عمودی دارد و دو بال آن در انتهای بدنه قرار گرفته‌اند.

این پهپاد از روش پرتاب به‌وسیله JATO استفاده می‌کند و همین امر آن را بی نیاز از باند برای پرواز کرده است. به این ترتیب پهپاد آرش قادر است از انواع پرتابگر‌های متحرک به سمت اهداف به پرواز درآید و این موضوع آن را به یک پهپاد راهکنشی با قابلیت تحرک بالا مبدل می‌سازد که به بهره‌برداران این پرنده امکان بکارگیری از آن در محیط‌های مختلف جغرافیایی را می‌دهد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • رویدادهای مهم فناورمحور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • رویدادهای مهم فناوری محور سال ۱۴۰۲ را بشناسید/ از جایزه مصطفی تا جشنواره خوارزمی
  • تسلیحات پهپاد «کرار»، فرصت فرار باقی نمی‌گذارد /اولین پهپاد رزمی ایران را بشناسید+ تصاویر
  • ببینید | خلاقیت یک راننده اسنپ در طراحی محیط داخلی خودرو
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید
  • علائم زخم معده را بشناسید
  • سبط اکبر(ع) را بهتر بشناسید
  • سلاح انتحاری قدرتمند ایران/ ویژگی خاص «آرش» در میان پهپادهای جهان را بشناسید
  • سلاح انتحاری قدرتمند ایران | ویژگی خاص «آرش» در میان پهپادهای جهان را بشناسید
  • شوک نظامی ایران به جهان /این پهپاد انتحاری ایران را بشناسید