Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بستری چهار گیلانی در پی ابتلا به تب کریمه کنگو در سطح بیمارستان‌های استان خبر داد و از مردم خواست تا در مواجهه با دام از جمله گوسفند و بز مراقبت بیشتری داشته باشند.

دکتر آبتین حیدرزاده امروز در جمع خبرنگاران در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، با اشاره به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کنگو در گیلان، اظهار کرد: علیرغم هشدارهای یک ماه پیش، شیوع این بیماری در بین دامداران، دام‌پروران و روستائیانی که در تماس مستقیم با دام از جمله گوسفند و بز هستند، در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون چهار تن از گیلانیان به دلیل ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در بیمارستان‌ها بستری هستند، افزود: گیلانیان باید مراقبت بیشتری نسبت به شیوه‌های انتقال این بیماری داشته باشند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شمار مبتلایان به این بیماری در امسال نسبت به سال گذشته کمتر است، گفت: علاوه بر فصل تابستان، در ماه‌های ابتدایی پاییز نیز شرایط ابتلا به این بیماری وجود دارد و بسیار می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد.

حیدرزاده، بر لزوم مراقبت و توجه جدی روستائیان نسبت به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تاکید کرد و افزود: مردم باید از تردد غیرضروری و حضور نابجا در محل استقرار دام زنده به جدیت بپرهیزند.

وی همچنین با توصیه به دامداران و دام‌پروران، عنوان کرد: دامداران باید با هماهنگی با دامپزشکی نسبت به حمام ضد کنه اقدام کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو در دام‌ها علائم خاصی ندارد، بیان کرد: تب کریمه کنگو هرچند در دام‌ها کشندگی ایجاد نمی‌کند، اما برای انسان می‌تواند کشندگی ایجاد کند.

حیدرزاده با بیان اینکه مصرف گوشت دام در شرایط کنونی بلامانع است، افزود: گوشت‌های عرضه شده در مراکز تهیه به صورت بهداشتی در کشتارگاه‌ها ذبح می‌شوند و لاشه گوشت به مدت معین در کشتارگاه‌ها نگهداری می‌شوند؛ از این رو مصرف گوشت دام بلامانع است.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از استفاده گوشت انواع دام به صورت غیر کشتارگاهی، بیان کرد: ممکن است برخی از گردشگران، مسافران و یا حتی گیلانی‌ها با خرید مستقیم با نیت نذر، بخشش و یا به دلایلی همچون استفاده از گوشت گرم به صورت مستقیم، دامی را خریداری و ذبح کنند که توصیه ما به آنها خودداری از این نوع مصرف گوشت دام به جهت جلوگیری از ابتلای به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تب کریمه کنگو دانشگاه علوم پزشکی تب کریمه کنگو بیماری تب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانه علیدوستی درگیر با بیماری سخت ؛ بستری در بیمارستان

مادر ترانه علیدوستی در صفحه ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به «بیماری ای با منشا نامشخص» مبتلا شده اما اکنون «خوب» است. 

نادره حکیم الهی - مجسمه‌ساز - مادر ترانه علیدوستی در پاسخ به سوالات کاربران فضای مجازی در مورد سلامتی فرزندش گفت: به تازگی آرام شده‌ام و می‌توانم به این سوال جواب بدهم، حال ترانه خوب نبوده اما الان خوب است.

او ادامه داد: برای ترانه دعا کنید، بیماری [داشتن] سخت است به خصوص اگر منشأ آن مشخص نباشد و من از همه ی دوستان و طرفدارانش می‌خواهم برای ترانه دعا کنند و انرژی‌های مثبت و عشق بفرستند.

صفحه اینستاگرام بانی‌فیلم در این ارتباط نوشت: سه روز پیش ترانه علیدوستی بازیگر شناخته شده سینما با نشانه‌های سرگیجه و به دلیل مشکلات کبدی در بیمارستان کسری تهران بستری شد.
روز گذشته مادر این بازیگر ضمن اعلام خبر بیماری و بستری شدن او از ناشناخته بودن نوع بیماری‌اش خبر داد.

براساس شنیده‌ها، در حال حاضر تیم پزشکی با انجام آزمایش‌های مختلف، در صدد یافتن علت مشکلات جسمانی به وجود آمده برای او‌ هستند.
در حال حاضر غیر مادر ترانه علیدوستی هیچ کدام از نزدیکان دیگر این بازیگر در ارتباط با بستری شدن او اطلاع رسانی نکرده‌اند.


کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۶ زن بانفوذ و قدرتمند سینمای ایران که تکرار نمی‌شود ترانه علیدوستی بعد از مرگ برادرش در چهارشنبه سوری نوشت: به خاطر ما خواهرها ... شرط جالب بازگشت ترانه علیدوستی و فاطمه معتمدآریا به سینما (فیلم)

دیگر خبرها

  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • دلیل اصلی بستری شدن ترانه علیدوستی در بیمارستان
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور
  • ترانه علیدوستی در بیمارستان بستری شد
  • همیاری کشاورزان گیلانی با رسم ایلجار
  • ترانه علیدوستی درگیر با بیماری سخت ؛ بستری در بیمارستان
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه در خصوص خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو