Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به دستاورد‌های ورزش گفت: ورزش قلوب را نزدیک می‌کند و مرزبندی کاذب را بر می‌دارد.

 به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، سیدرضا صالحی‌امیری در مراسم تجلیل از مدال‌آوران سی‌امین دوره یونیورسیاد 2019 ایتالیا اظهار داشت: اساسا ورزش چهار دستاورد بزرگ‌ دارد. وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش و وزارت کار و رفاه پیش قراول حرکت مردمی ورزش در متن اجتماعی جامعه هستند و باید از این سه دستگاه و در راس آن وزارت علوم که بعد از المپیک، بزرگترین رویداد ورزشی را دارد، تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تاکید کرد: اولین ویژگی ورزش انسجام بخش همه انسان‌ها منهای رنگ و نژاد و مذهب است و تصویری بزرگ از ایران به نمایش می‌گذارد. ورزش قلوب را نزدیک می‌کند و مرزبندی کاذب را بر می‌دارد. غرورآفرینی و هویت بخشی دومین ویژگی ورزش است‌ هر جوان ایرانی باید به هویت ملی و دینی و سرزمینی خود و در هر نقطه جهان که پرچم را می‌بیند افتخار کند.

 

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: از ورزش به عنوان عنصری نشاط آفرین باید به عنوان ویژگی سوم یاد کرد. ورزش باعث تربیت انسان‌های سالم و با نشاط می‌شود. ورزش انسان ساز است و این چهارمین ویژگی آن است. ورزشکاران در سیل، زلزله و کرونا کنار مردم هستند و بیش از هیئت ورزشی در کرونا به یاری مردم و طبقه فرودست شتافتند.

 

صالحی‌امیری تصریح کرد: باید بپذیریم در کنار زیست مادی و اقتصادی، زیست انسانی و اخلاقی لازم است. جامعه ورزش انسان‌های با اخلاق تربیت و همدلی و هم نوایی و هم دردی خصیصه ورزشکار است. ورزشکاران باید بدانند اگر در سکو رفتند باید از مرام قهرمانی به پهلوانی برسند. خوشبختانه تحول خوبی در این حوزه داشتیم‌.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رضا صالحی امیری المپیک وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۰۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محبیان عصر چهارشنبه در مراسم پهلوانی و زورخانه‌ای ضمن تبریک این هفته اظهار کرد: هر حرکتی که در راستای ترویج ورزش انجام می‌شود ارزشمند و مقدس است بالاخص ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی که اهمیت زیادی دارد.

محبیان اضافه کرد: در شرایطی که تکنولوژی بر جامعه حکمفرما شده است و میزان سرانه ورزشی کاهش یافته است هر حرکتی در ترویج ورزش بسیار مهم است افزایش چنین برنامه‌های بسیار مهم و ارزشمند است.

وی گفت: ورزش زور خانه‌ای در بیجار بیش از ۵۰ سال است که قدمت دارد و این نشان از اهمیت ویژه ایست که اینکه این ورزش در این شهرستان دارد.

محبیان تاکید کرد: ورزش باستانی از معدود ورزش‌هایی است که نقش پهلوانی در آن بر نقش قهرمانی غلبه دارد و علاوه بر سلامتی اخلاق مداری، مردانگی و افتادگی هم در این ورزش وجود دارد.

وی ادامه داد: فضائل اخلاقی در ورزش باستانی اهمیت زیادی دارد و چه خوب است که این ورزش را بین همه آحاد مردم و جوانان و نوجوانان ترویج دهیم.

فرماندار بیجار خاطر نشان کرد: آنچه که در ورزش پهلوانی ما می‌بینیم عصاره آن را در شهدا و رزمندگان اسلام مشاهده می‌کنیم چرا که یک تقارن مبارک اتفاق افتاده است و تلفیق این برنامه با یادواره شهدا صورت گرفته است.

کد خبر 6088076

دیگر خبرها

  • جای خالی صالحی امیری در کمیته ملی المپیک
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان/ نمادی از فرهنگ پهلوانی در« پهلوان و فیل»
  • نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان