Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@18:31:07 GMT

۴۵ پرونده تخلف تخلفات صنفی در اردستان تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۱۰۲۱

۴۵ پرونده تخلف تخلفات صنفی در اردستان تشکیل شد

گروه استان‌ها- رئیس اداره صمت اردستان با بیان اینکه اجازه گرانفروشی به واحدهای صنفی را نمی‌دهیم گفت: ۴۵ پرونده تخلف تخلفات صنفی در اردستان تشکیل شد. - اخبار استانها -

محمدرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان اظهار داشت: در بررسی افزایش قیمت‌ها در چند ماه اخیر در سطح کشور و همچنین شهرستان اردستان باید بین دو مقوله گرانی و گرانفروشی تفاوت قائل شد چرا که اصناف هیچ نقش یا دخالتی در گرانی‌های اخیر نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به افزایش قیمت در انواع کالاها افزود: به‌عنوان مثال برنج هندی که قبل از عید 70 هزار تومان بوده به یک باره افزایش 100 درصدی داشته و همچنین اقلامی مانند حبوبات، کرایه حمل، لبنیات، میوه، سبوس هرکدام به نوعی افزایش قیمت را داشته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان گفت: اگر قیمت کالایی یک باره دو برابر شود، بازار هیچ دخالتی در این گرانی ندارد و وقتی قیمت کالایی به‌طور رسمی یا غیررسمی تغییر می‌کند اصناف نقشی در این افزایش قیمت ندارند چرا که واحدهای صنفی، کالا را با فاکتور رسمی و از مبدأ مشخص خریداری کرده و با ضریب سود مشخصی که برای ایشان تعریف شده است نسبت به عرضه کالا اقدام می‌کنند.

امام جمعه اراک: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی به موضوع گرانفروشی‌ها ورود کنندسومین ایستگاه بازرسی لرستان در ورودی آزاد‌راه خرم‌آباد راه‌اندازی می‌شود‌مکاتبه جدید بازرسی در خصوص تخلفات ترانزیت/لزوم واکنش شفاف مسئولان گمرک به ابهامات

وی با بیان اینکه در میان اصناف، گرانفروش هم وجود دارد و آن را رد نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: همه جا و در همه ارگان‌ و وزارتخانه‌ها افراد خوب و بد وجود دارد و در اصناف هم وجود دارد و از ابتدای سال تاکنون بیش از 700 بازرسی صنفی انجام شده که 45 پرونده تخلف در این باره تشکیل شده است و البته وظیفه اصلی رسیدگی به تخلفات صنفی نیز طبق قانون نظام صنفی به عهده بازرسی اتاق اصناف است و اجازه گرانفروشی را نیز به هیچ واحد صنفی نمی‌دهیم.

باقری در پاسخ به این سوال که علت تفاوت قیمت برخی کالاها در اردستان و برخی شهرهای اطراف چیست گفت: باید قبول کنیم کیفیت اجناس هم باعث متفاوت بودن قیمت‌ها می‌شود و هر شهروندی که اجناس با کیفیت‌تری بخواهد به‌طور طبیعی باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان تصریح کرد: اینکه ما طرف مردم هستیم‌ و هر گونه گران فروشی را به‌طور جدی برخورد می‌کنیم گفت: مهمترین رکن مقابله با گران‌فروشی خود شهروندان هستند که در صورت مشاهده هر گونه تخلف با تلفن‌های 124 و 2216 اداره صمت و 54232370 و 54232670 اتاق اصناف شهرستان اعلام تا در اسرع وقت رسیدگی و نتیجه آن اعلام شود.

انتهای پیام/802/ح

R7760/P/S6,1369/CT1 بیشتر بخوانید... سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت منطقه آزاد قشم منصوب شد آمار بازرسی ۳ ماهه بازار در استان تهران/ بازار لوازم خانگی رکورددار تخلفات شد ورود بازرسی کل خراسان شمالی به ۴۰۰ پرونده معاملاتی ادارات؛ از «سوت زنی» حمایت و تقدیر می‌کنیم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ فقره پرونده برای واحدهای صنفی متخلف شهرستان بمپور تشکیل شده است

محمودزاده رییس اداره صمت شهرستان بمپور گفت:طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان، ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۳ با محوریت اداره صمت و در قالب گشت‌های مشترک بازرسی با حضور دستگاه‌های اجرایی ذیربط از واحد‌های صنفی و اقتصادی درسطح شهرستان بمپور در حال انجام می‌باشد.

وی افزود:در بازدید‌های انجام شده برای تعدادی از واحد‌های صنفی در مورخ ۶ فروردین ماه، تعداد ۵ فقره پرونده تخلف تشکیل و متصدیان واحد‌های صنفی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

این مقام مسئول به مردم شریف شهرستان بمپوراعلام داشت:در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و اقتصادی از جمله گرانفروشی، احتکار، عدم درج قیمت بر کالا، عدم خدمات رسانی مناسب و ... مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با سامانه مرکز جامع مدیریت یکپارچه پاسخگویی صمت استان به شماره ۱۲۴ گزارش نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ورود ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار زائر به مشهد/ ۵هزار و ۸۶۲ پرونده تخلف اصناف به ارزش ۱۹۱ میلیارد تومان تشکیل شد
  • پلمب دو کافی‌شاپ در مشهد
  • پلمب دو کافی‌شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد
  • پلمب ۱۵ واحد صنفی به دلیل گران‌فروشی
  • ۵ فقره پرونده برای واحدهای صنفی متخلف شهرستان بمپور تشکیل شده است
  • تشکیل بیش از هزار پرونده تخلف برای اصناف هرمزگان
  • تشکیل پرونده‌های تخلف برای تعداد ۹ واحد صنفی متخلف
  • تشکیل پرونده‌های تخلف برای ۶ واحد صنفی درچابهار
  • ۹ پرونده تخلف صنفی طرح نظارتی نوروز در مسیرهای ارتباطی تشکیل شد
  • اجرای چهار هزار بازرسی از واحد‌های صنفی هرمزگان