Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- محققان دریافتند، ویروس کرونای جدید جی 614 جایگزین نمونه اول دی 614 شده و سریعتر گسترش یافته است.
به گزارش سرویس علمی خبرگزاری آریا، مطالعات جهانی، شواهد قاطعی مبنی بر این یافته است که شکل جدید ویروس کرونا از اروپا به آمریکا گسترش یافته است.
شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: گروهی بین المللی از محققان، روز پنجشنبه اعلام کردند: این جهش جدید، این احتمال را افزایش می‌دهد که ویروس کرونا افراد را مبتلا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال، به نظر نمی‌رسد این ویروس، افراد را در مقایسه با نسخه‌های قبلی با شدت بیشتری بیمار کند.
اریکا اولمن سافیر از موسسه ایمنی شناسی لاجولا که بر روی این مطالعه کار کرده است، به سی ان ان گفت:" این ویروس، اکنون، شکل قالب ویروسی است که این افراد به آن مبتلا می‌شوند. "
این مطالعه که در نشریه سِل (سلول) منتشر شده است حاصل فعالیت‌های قبلی این گروه است که پیشتر، امسال منتشر شده بود. اطلاعات مشترک درباره توالی ژنتیکی نشان میداد که نسخه‌های جهش یافته از ویروس کرونا در حال جایگزینی هستند. اکنون این گروه، نه تنها توالی‌های ژنتیکی بیشتر را بررسی کرده بلکه همچنین آزمایش‌هایی را با استفاده از انسانها، حیوانات و سلول‌ها در ظرف‌های آزمایشگاهی انجام داده است. این آزمایش‌ها نشان می‌دهند نسخه جهش یافته در مقایسه با نمونه‌های دیگر، شایع‌تر و مسری‌تر است. این جهش بر پروتئین اسپایک - ساختار مورد استفاده ویروس برای ورود به سلول‌هایی که آن‌ها را آلوده می‌کند- تاثیر می‌گذارد. اکنون محققان در حال بررسی هستند تا ببینند آیا این وضعیت در این باره که ویروس بتواند با واکسن کنترل شود نیز تاثیر می‌گذارد؟ واکسن‌هایی که عمدتاً آزمایش می‌شوند، پروتئین اسپایک را هدف قرار می‌دهند. این مطالعه، فعالیت‌های قبلی را تایید می‌کند که نشان می‌دادند این جهش موجب شده است گونه جدید ویروس شایعتر شود. محققان، این جهش جدید را J614 می‌نامند. آن‌ها نشان دادند این ویروس تقریبا به طور کامل، جایگزین نسخه اول که D614 نام داشت شده و در اروپا و آمریکا گسترش یافته است. بتی کوربر، زیست شناس نظری در آزمایشگاه ملی لوس آلاموس و همکارانش در گزارش خود اعلام کردند:" اطلاعات رهگیری جهانی ما نشان می‌دهند گونه جی 614 در اسپایک، سریعتر از D614 گسترش یافته است. ما معتقدیم این وضعیت به معنای آن است که این ویروس احتمالاً مسری‌تر است. نکته جالب آنکه ما شواهدی درباره تاثیر جی 614 بر شدت بیماری پیدا نکردیم. "

واکسن ضدکرونای آمریکا موفق عمل کرد
متخصص برجسته بیمار‌های عفونی در‌آمریکا تأکید کرد: واکسن ضد کرونای آمریکا تا پایان ماه وارد مرحله آخر می‌شود و تاکنون موفق عمل کرده و در بدن افراد علیه ویروس کرونا آنتی بادی تولید کرده است.
به نقل از سی‌تی‌جی‌ان،آنتونی فاوسی، یکی از برجسته‌ترین متخصصین بیماری ‌های عفونی در آمریکا می‌گوید: واکسن‌های کووید 19 تا پایان ماه ژوئیه وارد مرحله آخر می‌شوند.
کاندیداهای واکسن COVID-19 تا پایان ماه وارد مرحله بالینی می‌شوند و سایر نامزدهای واکسن ویروس کرونا در اوت ، سپتامبر و اکتبر به مرحله آخر کارآزمایی بالینی می‌رسند.
این خبر در حالی منتشر شده که شرکت مدرنا در رأس تلاش‌های ساخت واکسن کشور قرار دارد؛ کارآزمایی مرحله آخر واکسن ضد کرونای این شرکت اواخر این ماه با حضور 30 هزار دواطلب انجام می‌شود.
به گفته مدرنا، داوطلبانی که در ماه مه تحت آزمایش مرحله دوم قرار گرفته‌اند، نتایج اولیه مثبت را نشان داده‌اند و بدن آنها آنتی بادی‌های ضد ویروس تولید کرده است.
رئیس انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در مصاحبه با مجله پزشکی JAMA Network خاطرنشان کرد: ما شاید اوایل زمستان یک واکسن ایمن و مؤثر علیه کرونا داشته باشیم.
در صورتی که کارایی واکسن شرکت آمریکایی مدرنا با عنوان «mRNA-1273» ثابت شود، سالیانه 500 میلیون دوز از آن تولید خواهد شد و از سال 2021 امکان افزایش ظرفیت تولید به یک میلیارد دوز نیز وجود دارد.

واکسن ضد کرونا در چین تا مهر آماده فروش می‌شود
دو واکسن دیگر چین که برای مقابله با کرونا ساخته ‌شده‌اند، مرحله دوم آزمایش بالینی را پشت سر گذاشته‌اند و ممکن است تا اوایل مهرماه آماده عرضه به بازار شوند.
به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، دو محصول دیگر از چین که قرار است واکسن ضد کرونا باشند، مرحله دوم آزمایش را پشت سر گذاشتند.
دو نامزد واکسن COVID-19 که توسط چین ایجاد شده‌اند، کارآزمایی بالینی مرحله II را پشت سر گذاشتند و تقریباً به نتایج کاملی رسیدند.
گروه ملی بیوتک چین (CNBG) که واکسن‌های ضد کرونا را ساخته، موفقیت دومین واکسن ضد کرونا را تأیید کرد؛ موفقیت قبلی در تاریخ 16 ژوئن اعلام شد.
هر دو کاندیدای واکسن برای بیماری کووید 19 به تولید آنتی بادی مورد نظر در بدن داوطلبان کمک کردند.
گرچه هر دو واکسن متعلق به CNBG هستند، اما آنها توسط شعب مختلف شرکت ایجاد شده‌اند. یکی در ووهان و دیگری در پکن است.
جزئیات بیشتر در مورد تفاوت بین دو واکسن هنوز فاش نشده است و فقط اطلاعاتی درباره بازه زمانی آنها در دسترس است.
تاکنون هیچ واکسنی که بتواند این بیماری را درمان کند و به تایید برای مصرف تجاری رسیده باشد در دنیا ساخته نشده است اما ده‌ها واکسن از میان بیش از 100 واکسن تولید شده در دنیا روی تعدادی آزمایش شده است.
این امکان وجود دارد که واکسن‌ها نهایتا تا ماه سپتامبر (اویل مهرماه) برای فروش آماده باشد.

واکسن کرونای ساخت ایران در آستانه آزمایش انسانی
مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: واکسن کرونای ساخت ایران در آستانه آزمایش انسانی قرار دارد.
مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: از تمام گرو‌های آزمایشگاهی که در کشور مشغول فعالیت هستند برخی گروه‌ها توانسته اند مرحله آزمایش حیوانی این واکسن را با موفقیت به پایان برسانند.
آقای جهان پور با بیان اینکه هم اکنون واکسن کرونا در آستانه مرحله آزمایش‌های انسانی قرار دارد افزود: پیش بینی قطعی درمان با این واکسن فعلا قابل ارائه نیست هر چند که در این مرحله امیدواری‌های زیادی وجود دارد.
وی ادامه داد: در مورد تولید واکسن کرونا در ایران علاوه بر اینکه در زمینه دستاورد‌های علمی عقب مانده نیستیم بلکه از یک هفته تا یک ماه از کشور‌های پیشرفته دنیا نیز جلوتر هستیم.

قیمت تنها داروی مجاز اضطراری برای درمان کرونا اعلام شد
بعد از مدت‌ها انتظار، بهای تنها داروی اضطراری برای درمان کرونا اعلام شد و با اعلام جدید، مشخص شد، قیمت این دارو چندان هم ارزان نیست.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ بهای رمدیسیور، تنها داروی مجاز اضطراری برای درمان کرونا که در حال حاضر تایید شده است، به تازگی اعلام شده است. در حال حاضر درباره اینکه تولید کنندگان این دارو چگونه درباره اینکه چه کسانی از میلیون‌ها متقاضی برای دریافت این دارو انتخاب می‌شوند، شبهه‌هایی وجود دارد.
شرکت گیلیاد که تنها تولید کننده این دارو در آمریکا به شمار می‌آید، تا کنون آن را به صورت اهدایی در اختیار مراکز درمانی قرار می‌داد که به نظر می‌رسد با اعلام قیمت این دارو، دیگر نمی‌توان انتظار داشت دارویی ارزان در بازار برای درمان اضطراری کووید 19 وجود داشته باشد. به گفته شرکت، دو هزار و 340 دلار برای دوره درمان پنج روزه برای دولت و سه هزار و 120 دلار برای همین مقدار دوره درمان برای شرکت‌های بیمه خصوصی دریافت می‌شود.
قیمت تنها داروی مجاز اضطراری برای درمان کرونا اعلم شدهر چند بهای اعلام شده برای این دارو کمتر از میزان پیش بینی شده است، ولی به باور عده ای، هنوز بهای اعلام شده خیلی بالاست و با توجه به اینکه مالیات دهندگان آمریکایی بخشی عمده از تامین بودجه تحقیقاتی برای تولید این دارو را پرداخت کرده اند، به باور برخی، گیلیاد بایست بهایی کمتر را برای این دارو در نظر می‌گرفت.

مجوز استفاده از داروی رمدسیویر برای درمان کرونا در اروپا صادر شد
کمیسیون اروپا مجوز استفاده مشروط از داروی رمدسیویر برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا را صادر کرد.
آژانس دارویی اروپا نیز روز گذشته مجوز استفاده مشروط از داروی رمدسیویر برای درمان مبتلایان ویروس کرونا را صادر کرده بود.
به گزارش اسکای نیوز عربی، این در حالی است که آژانس دارویی اروپا نیز روز گذشته مجوز استفاده مشروط از داروی رمدسیویر برای درمان مبتلایان ویروس کرونا را صادر کرده بود.
این آژانس که دفتر مرکزی آن در لاهه قرار دارد، در بیانیه ای اعلام کرد که رمدسیویر اولین داروی ضد کووید-19 است که اتحادیه اروپا استفاده از آن را توصیه می کند.
مرکز مذکور در بیانیه خود عنوان کرده بود که این توصیه باید مورد موافقت کمیسیون اروپا که نقش قوه مجریه در اتحادیه اروپا را ایفا می کند، قرار گیرد.
رمدسیویر دارویی است که توسط شرکت جهانی « Gilliad Science» ساخته شده و در بیمارستان های آمریکا، انگیس و ژاپن مجوز استفاده اضطراری برای درمان بیماران کرونا گرفته است.
تاکنون دو آزمایش کلینیکی روی استفاده از داروی مذکور در درمان بیماران مبتلا به این ویروس انجام شده که هر دو آزمایش نتایج مثبتی داشته و روند بهبود بیماران مبتلا به ویروس کرونا را تسریع بخشیده است اما به این حال اثرگذاری کامل و ایمن این دارو برای درمان بیماران هنوز در دست تحقیق است.
شرکت Gilliad Science آزمایش این دارو را پس از آن آغاز کرده بود که اثرگذاری آن روی نسخه سابق ویروس کرونا موسوم به سندرم حاد تنفسی خاورمیانه و ویروس سارس موفقیت آمیز بود.
گفتنی است این دارو همچنین هنگام شیوع ویروس ابولا در آفریقا، در موارد اضطراری مورد استفاده قرار گرفته بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا علمی داروی رمدسیویر برای درمان اضطراری برای درمان کرونا گسترش یافته ویروس کرونا واکسن ضد کرونا درمان بیماران مجوز استفاده واکسن کرونا تنها داروی مرحله آخر واکسن ها اعلام شد کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل آب دریا به سوخت هیدروژنی در سنگاپور

بزرگ‌ترین تأسیسات جهان برای تبدیل آب دریا به سوخت جایگزین برای حذف سوخت‌های آلاینده همچون گاز و نفت در سنگاپور در مرحله ساخت قرار گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک استارت‌آپ مستقر در کالیفرنیا در حال آزمایش فناوری جدیدی است که دی‌اکسیدکربن را به‌طور هم‌زمان از اقیانوس و هوا حذف و در عین حال هیدروژن را به‌عنوان جایگزین سوخت تولید می‌کند. این شرکت شروع به ساخت یک کارخانه جدید در سنگاپور کرده است تا به‌منظور جبران آلودگی، روند حذف کربن خود را افزایش دهد. نیروگاه پس از اتمام، ظرفیت جذب سالانه چهار هزار و ۲۳ تن دی‌اکسیدکربن را خواهد داشت و بیش از ۱۰۰ تن هیدروژن تولید خواهد کرد.

فناوری این استارت‌آپ اول با کمک به بیرون کشیدن دی‌اکسیدکربن از هوا و اقیانوس و دوم با تولید هیدروژن، به دو روش به سیاره زمین کمک می‌کند که هر دو بسیار مهم است، زیرا دی‌اکسیدکربن بیش از حد موجب گرم شدن بیش از حد زمین می‌شود و هیدروژن نوعی سوخت است که به‌اندازه سوخت‌های کثیف مانند نفت یا گاز آلودگی ایجاد نمی‌کند.

هیدروژن به‌ویژه زمانی که با استفاده از منابع تجدیدپذیر مانند باد یا انرژی خورشیدی تولید شود، اغلب به‌عنوان انرژی پاک معرفی می‌شود و زمانی‌که از این منابع پاک برای تولید سوخت هیدروژن از طریق فرایندی به نام الکترولیز (تقسیم آب به هیدروژن و اکسیژن) استفاده شود، تنها محصول جانبی آب است.

نیروگاهی برای آزمایش تولید هیدروژن

تلاش‌های صورت‌گرفته بسیار نویدبخش است، اما آزمایش این فناوری در شرایط متفاوت پیش از اجرا در مقیاس وسیع اهمیت بالایی دارد، بنابراین استارت‌آپ یادشده از نیروگاه جدید خود در سنگاپور برای آزمایش این امر بهره خواهد برد که آیا این سیستم‌ها پذیرش استفاده از آب دریا را دارند یا خیر، زیرا این آب تاکنون آسیب بیشتری نسبت به آب خالصی که تاکنون مورد استفاده قرار داشته، به سیستم وارد کرده است. از آنجا که همه این سیستم‌ها به‌ویژه در مراحل اولیه، هزینه‌های سرمایه‌ای بسیار بالایی دارند، باید ثابت شود که می‌توانند در برابر ورودی‌های بسیار کثیف نیز مقاوم باشند.

با این وجود استارت‌آپ حاضر با تنوع بخشیدن به منابع انرژی پاک، کاهش آلودگی کربن و تقویت نوآوری‌های فناوری، مسیری ملموس به سوی آینده‌ای پایدار را نشان می‌دهد و به سمت نوآوری‌هایی در حرکت است که زندگی بشر را بهبود می‌بخشند و سیاره زمین را نجات می‌دهند.

کد خبر 744332

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • متا در حال آزمایش نوار جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی است
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • نتایج امیدوارکننده آزمایش مقدماتی یک واکسن برای شایع‌ترین بیماری آمیزشی
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • تبدیل آب دریا به سوخت هیدروژنی در سنگاپور
  • تبدیل آب دریا به سوخت جایگزین در سنگاپور