Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@15:39:25 GMT

«صید»؛ تمثیلی از مشکلات انسان امروزی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۱۰۵۷

«صید»؛ تمثیلی از مشکلات انسان امروزی

​انیمیشن کوتاه «صید» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی سلمان اربابون، قصه‌ای تمثیلی از مشکلات و گرفتاری‌های انسان امروزی است. این فیلم با موضوع خودشناسی و تاکید بر رجوع به خویشتن برای آزادی، در حال تولید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در خلاصه موضوع این انیمیشن که با تکنیک دو بُعدی سنتی (بر روی کاغذ) انجام می‌شود، آمده است: «صیاد در انتظار صید نشسته بود و آگاه نبود که خود، صید صیادی دیگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..»

سلمان اربابون درباره‌ی شیوه شکل‌گیری انیمیشن کوتاه «صید» توضیح داد: حدود هفت سال بود که قصد ساخت قصه‌ای تمثیلی از مشکلات و گرفتاری‌های انسان کنونی داشتم. نمادهای به کار رفته در این قصه ریشه در فرهنگ و ادبیات فارسی دارند. ماهی در فرهنگ‌های مختلف از جمله ایران، مظهر زندگی و شادابی است. مرد کهنسال در قصه‌ی ما با ظاهری هندسی روایت‌گر انسان امروز است؛ انسانی درگیر روزمره‌گی و فضای خشک که در تقابل با پویایی طبیعتش است.

وی افزود: تولید انیمیشن «صید» با توجه به شیوع بیماری کرونا و برای حفظ سلامت عوامل تولید، به‌صورت دورکاری در حال انجام است و امیدوارم تا پایان سال 99 آماده نمایش شود.

عوامل تولید این انیمیشن کوتاه 8 دقیقه‌ای عبارتند از: فیلمنامه: پیام پارسافر، طرح و ایده شخصیت: عرفان محمدی‌آذر، طراح شخصیت، طراح استوری‌بُرد و انیماتور: مهدی قومورلو، طراح کانسپت، لی‌آوت و بک‌گراند‌ها: نگاره حلیمی، کامپوزیت: سلمان اربابون، تدوین: سلمه اربابون، طراح صدا و صداگذاری: حسن مهدوی، آهنگساز: فرنام فرهنگ‌کرمانی، تهیه‌کننده و کارگردان: سلمان اربابون، تولید شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی   

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: صید انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

درویشعلی حسن زاده گفت: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

دیگر خبرها

  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • قد هوش مصنوعی کی به قامت دانایی انسان می‌رسد؟
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • این چند نکته ساده کمک می‌کند که بدون عطر خوشبو شوید!
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش‌های امروزی بشر است
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش های امروزی بشر است
  • پاسخ فرهنگ انقلابی به نیازهای امروزی