Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@04:30:21 GMT

فارس من|پیگیر اصلاح تعرفه‌های برق مصرفی هستیم

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۱۱۰۰

فارس من|پیگیر اصلاح تعرفه‌های برق مصرفی هستیم

فرماندار دلگان گفت:با توجه به شرایط خاص آب و هوایی این منطقه و در نظر گرفتن توان پایین اقتصادی مردم پیگیر اصلاح تعرفه های برق مصرفی هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به دنبال ثبت سوژه صدور قبوض نجومی برق در «دلگان» در سامانه فارس من، خبرنگار فارس موضوع را از مسوول مربوطه پیگیری کرد.

فرماندار دلگان در این زمینه اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی این منطقه و در نظر گرفتن توان پایین اقتصادی مردم پیگیر اصلاح تعرفه های برق مصرفی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی شجاعی گفت: پیگیری شهرستانی و استانی جهت اصلاح تعرفه مهر و آبان ماه شهرستان دلگان و تبدیل آن به تعرفه نوع ۱ به مانند ۶ ماهه نخست سال با همکاری خوب توزیع برق و مدیرکل هواشناسی استان و نگاه مثبت مجموعه استانداری صورت پذیرفته و مکاتبات خوبی در جریان است.

شجاعی بیان کرد: در مرحله بعد باید هیئات وزیران یا شورای اقتصاد نسبت به موضوع نظر دهد که اگر نظر هیئات وزیران یا  شورای اقتصاد شامل تعدادی از وزرا مثبت باشد جهت اعمال بعد از مراحل مربوطه به وزارت نیرو ابلاغ می‌شود که کمی زمانبر است.

وی تصریح کرد: همچنین تعرفه برق در مناطق مختلف کشور براساس میزان مصرف، وضعیت گرما و رطوبت و نیاز آن مناطق تعیین و ابلاغ شده و وزارت نیرو موظف شده است با اطلاع‌رسانی مناسب درخصوص تعرفه‌ها، الگوهای مصرف مناطق مختلف و راهکارهای بهینه‌سازی‌ مصرف انرژی برق زمینه کاهش مصرف مشترکان پرمصرف خانگی و سایر مصارف تجاری را فراهم کند که در دلگان به عنوان یکی از گرمترین نقاط استان، تنها ۶ ماه نخست سال تعرفه به گرمسیری نوع ۱ محسوب و ماههای ۷ و ۸ که معمولا وسایل سرمایشی هنوز در این منطقه کار می کند تعرفه معمولی محسوب و پرداخت هزینه آن از عهده مردم خارج است.

شجاعی ادامه داد: ارقام تعرفه برق برای ماههای گرم مناطق گرمسیر ۱ با ضریب یک سوم و مناطق گرمسیر۲ و ۳ و ۴  با ضریب دو سوم محاسبه میشود و بسیاری از مناطق همجوار با گرمای کمتر نسبت به دلگان از تعرفه نوع ۱ مهر و آبان بهره می برند.

وی گفت: مناطق همجوار از استان کرمان و تعدادی شهرستانهای استان سیستان و بلوچستان که ویژگی آب و هوایی مشترک با دلگان دارند در گذشته ماههای ۷ و ۸ و ۹ هم مشمول تعرفه گرمسیری نوع یک شده اند که می بایست این موضوع برای دلگان نیز اعمال شود.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: تعرفه فرماندار دلگان مجتبی شجاعی اصلاح تعرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد سخت است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی اظهار داشت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

وی با بیان اینکه فقط با یک اندیشه، ذهن و فکر مثبت می‌توانیم حال خوب بسازیم، افزود: داشتن تغذیه و فعالیت بدنی مناسب و مصرف انرژی ناشی از آن و دوری از استرس می‌تواند سلامت ما را تضمین کند.

فرشیدی با اشاره به اینکه مردم وزارت بهداشت را با دارو، درمان و بیمارستان می‌شناسند، اظهار داشت: ما در حوزه بهداشت به دنبال افراد سالم هستیم که بیمار نشوند. برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد اجرای آن سخت است.

وی به برخی عادت‌های غلط غذایی و مضرات این عادات اشاره کرد و گفت: مصرف شکر در ایران سه و نیم برابر نرخ جهانی و مصرف نمک ما ۴ برابر جهان است که باید این روند اصلاح شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در یک دهه گذشته و خصوصاً در دو سال اخیر اقداماتی برای اصلاح مصرف قند و نمک انجام شده است، افزود: ترویج استفاده از نان کامل یعنی نان سبوس دار در دستور کار قرار دارد. این نان، دیابت، سرطان و فشارخون را کاهش می‌دهد. اکنون ۱۸۰۰ نانوایی در کشور نان کامل طبخ می‌کنند و امیدواریم استفاده از این نان ترویج بیشتری پیدا کند.

کد خبر 6084766 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • تأمین پنج درصد برق اداره‌های فارس با تجدیدپذیر‌ها
  • اجرای برنامه‌هایی که می‌تواند ما را سالم نگه دارد سخت است
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • مصرف نمک و شکر در کشور چند برابر استاندارد جهانی است
  • برق فیوز از سر صنایع مازندران پراند/ فرار و کوچ صنعتگران
  • تعرفه‌های خدمات پرستاری رشد قابل توجهی داشته است/ ماندگاری در مناطق محروم با اجرای تعرفه‌های ترجیحی
  • افزایش قابل توجه تعرفه‌های خدمات پرستاری