Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه وبویراحمد گفت:چهار هزار و ۵۱۱ واحد مسکونی در قالب مسکن محرومان و اقدام ملی در این استان در دست احداث ‌است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین جنتی در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح اقدام ملی در گچساران اظهار داشت: سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مسکن محرومان و یکهزار و ۱۱ واحد مسکونی اقدام ملی کهگیلویه و بویراحمد در دست ساخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکیدکرد:طرح مسکن محرومان در روستاهای کم برخوردار و برای خانوارهای بدون مسکن مناسب اجرا می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در تشریح طرح مسکن محرومان گفت: در این طرح احداث خانه هایی به مساحت ۶۰ متر مربع با ۴۰ میلیون تسهیلات قرض الحسنه بلندمدت (۱۵ساله) و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود. 

وی طرح اقدام ملی مسکن را از دیگر اولویت های این اداره متولی دانست و عنوان کرد:عملیات خاک برداری، حمل مصالح، آماده سازی معابر، خیابان کشی و احداث معابر این طرح در حال اجراست.

جنتی با بیان اینکه رونق احداث مسکن باعث ایجاد تحرک در سایر بخش های اقتصادی می شود،ابراز داشت: تسریع در  روند اجرایی۸ پروژه های مسکن شهری و روستایی در استان ضروری است.

جنتی با اشاره به اینکه، تأمین زمین و منابع مالی  مهم ترین ضرورت های تحقق برنامه اقدام ملی و مسکن روستائیان است گفت: یکی از موانع تسریع روند تأمین مسکن تملک اراضی است.

وی ابراز امیدواری کرد: با مساعدت مسئولان استانی و برای شتاب بخشی یه این طرح ها ، معارض های موجود رفع شود.

جنتی گفت: تفکیک و واگذاری اراضی ملی تحویلی به بنیاد مسکن بنا به تقاضا افراد در روستا، نظارت بر ساخت‌و ساز به منظور مقاوم سازی، صدور اسناد شهری و روستایی، شناسایی اراضی ملی حریم در مجاورت روستا در صورت عدم اراضی ملی داخلی در محدوده طرح هادی بنا به تقاضا افراد و اعلام نیاز و الحاق طرح به آن در مراحل قانونی از برنامه های رونق مسکن و ارتقای محیط پیرامونی در روستاهاست.

وی گفت: توجه به عمران و آبادانی روستاهای استان مورد توجه دولت است که این امر منجر به پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از در دست ساخت بودن ۴۰ واحد مسکونی در روستاهای سربیشه و اسلام آباد از توابع گچساران خبر داد.

جنتی افزود:عملیات اجرایی این طرح در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع در سال ۱۳۹۸ آغاز شده و براساس برنامه ریزی انجام شده این واحدهای مسکونی تا پایان سال جاری تکمیل می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد مسکن محرومان واحد مسکونی بنیاد مسکن اقدام ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان

طرح نهضت ملی مسکن به عنوان اولویت دولت سیزدهم با هدف خانه دار شدن دهک‌های پایین جامعه در همدان با جدیت و شتاب در حال اجرا است.

قرار است سالانه یک میلیون واحد مسکونی در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخته و تحویل متقاضیان شود که سهم استان همدان ۱۳۰ هزار واحد در این طرح است که ساخت مسکن روستایی و بازآفرینی شهری نیز به این تعداد اضافه شده است.

در استان همدان حدود ۹۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند برای این طرح و با توجه به اقداماتی که به ویژه در بحث تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده، روند اجرای این طرح در استان شتاب بیشتری به خود گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: در این استان ظرفیتی که در شاخه روستایی نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده و ساخت ۱۴ هزار واحد و در خصوص طرح بازآفرینی مسکن نیز ساخت ۱۴ هزار واحد پیش بینی شده است و مابقی ظرفیت در بحث ساخت نهضت ملی مسکن و خودمالکی است.

مسعود رضایی افزود: زمین مورد نیاز این طرح در همه شهر‌های استان تامین شده و فقط در شهر همدان ۱۳ هزار واحد در دست ساخت است که برخی از آنها از جمله طرح‌های شهرک بهشتی و ۱۲۰ واحدی شهرستان بهار با سرعت بالا در حال اجرا و در آستانه تکمیل شدن قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • بازرسی ۱۱ هزار و ۹۱۹ واحد صنفی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومین خوی ساخته می‌شود
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • برنامه زمانبندی تحویل واحد‌های مسکونی
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان
  • آبگرفتگی بیش از ۵۰۰ خانه مسکونی در استان در سیل دیروز
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت