Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@21:29:11 GMT

«صید» در مرکز گسترش تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۱۴۸۲

«صید» در مرکز گسترش تولید می‌شود

انیمیشن کوتاه «صید» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی قصه‌ای تمثیلی از مشکلات و گرفتاری‌های انسان امروزی را روایت می‌کند.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انیمیشن کوتاه «صید» از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی سلمان اربابون، قصه‌ای تمثیلی از مشکلات و گرفتاری‌های انسان امروزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم با موضوع خودشناسی و تاکید بر رجوع به خویشتن برای آزادی، در حال تولید است.

در خلاصه موضوع این انیمیشن که با تکنیک ۲ بُعدی سنتی (روی کاغذ) انجام می‌شود، آمده است: «صیاد در انتظار صید نشسته بود و آگاه نبود که خود، صید صیادی دیگر است ...»

سلمان اربابون درباره شیوه شکل‌گیری انیمیشن کوتاه «صید» توضیح داد: حدود هفت سال بود که قصد ساخت قصه‌ای تمثیلی از مشکلات و گرفتاری‌های انسان کنونی را داشتم. نماد‌های به کار رفته در این قصه ریشه در فرهنگ و ادبیات فارسی دارند. ماهی در فرهنگ‌های مختلف از جمله ایران، مظهر زندگی و شادابی است. مرد کهنسال در قصه ما با ظاهری هندسی روایتگر انسان امروز است؛ انسانی درگیر روزمرگی و فضای خشک که در تقابل با پویایی طبیعتش است.

وی افزود: تولید انیمیشن «صید» با توجه به شیوع بیماری کرونا و برای حفظ سلامت عوامل تولید، به‌صورت دورکاری در حال انجام است و امیدوارم تا پایان سال ۹۹ آماده نمایش شود.

عوامل تولید این انیمیشن کوتاه ۸ دقیقه‌ای عبارتند از فیلمنامه: پیام پارسافر، طرح و ایده شخصیت: عرفان محمدی‌آذر، طراح شخصیت، طراح استوری‌بُرد و انیماتور: مهدی قومورلو، طراح کانسپت، لی‌آوت و بک‌گراندها: نگاره حلیمی، کامپوزیت: سلمان اربابون، تدوین: سلمه اربابون، طراح صدا و صداگذاری: حسن مهدوی، آهنگساز: فرنام فرهنگ‌کرمانی، تهیه‌کننده و کارگردان: سلمان اربابون، تولید شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انیمیشن کوتاه سینما و تئاتر سینمای مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی انیمیشن کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت ژاوی پس از شکست 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید به روایت انیمیشن عمر مومنی / فیلم

عصبانیت ژاوی پس از شکست 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید به روایت انیمیشن عمر مومنی / فیلم

دیگر خبرها

  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • املیانو مارتینز، شیطان بزرگ دنیای فوتبال / انیمیشن بلیچر ریپورت
  • آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی
  • برتری اینتر مقابل میلان و کسب ستاره دوم در سری آ به روایت انیمیشن عمر مومنی / فیلم
  • خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • عصبانیت ژاوی پس از شکست 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید به روایت انیمیشن عمر مومنی / فیلم
  • ۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما