Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف جهت مدیران، پرسنل، رانندگان، خدمه و مسافرین در محیط ترمینال، دفاتر فروش بلیط و داخل اتوبوس ها و سواری کرایه های بین شهری اجباری شد و در صورت مشاهده عدم استفاده و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، براساس ضوابط و مقررات، از فعالیت شرکتها و موسسات حمل و نقل و حرکت ناوگان جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"مهدی حسینی نسب" رییس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اعلام این خبر گفت: تمامی  شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده‌ای موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا هستند، لذا تخطی و یا کوتاهی در این زمینه تخلف حمل و نقلی محسوب شده و تخلف آنها از طریق کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ پیگیری خواهد شد. 

حسینی نسب تصریح کرد: جلسات آموزشی متعددی برای شرکت‌های حمل و نقل جاده ای برگزار شده است و علاوه بر نصب تعداد کثیری بنر و اطلاعیه بهداشتی، دستورالعمل های مرتبط با این امر تهیه و در اختیار شرکتها و رانندگان قرار گرفته است،

وی افزود: ناوگان مسافربری استان طبق پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی بصورت مداوم، قبل و بعد از هر سفر، توسط رانندگان و مالکان اتوبوس ها براساس استاندارد های وزارت بهداشت ضد عفونی می‌شوند. 

رییس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان این مطلب که بر روی تمام بلیط ها، پیامی مبنی بر الزام استفاده از ماسک و دستکش درج شده افزود: ظرفیت پذیرش مسافر در اتوبوس‌ها و خودروهای سواری عمومی را کاهش داده‌ایم و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، رانندگان سواری کرایه در صندلی جلو یک نفر و در صندلی عقب فقط ۲ نفر مسافر سوار نموده و با ظرفیت سه سرنشین طی مسیر کنند.

حسینی نسب با بیان این مطلب که در حال حاضر تعداد ۱۱۰ شرکت و موسسه حمل نقل مسافربری جاده ای در استان کرمان فعالیت می کنند گفت:  از این تعداد ۸۵ شرکت و موسسه اتوبوسی و تعداد ۳۵ شرکت حمل ونقل سواری کار جابجایی مسافران استان را انجام می دهند.

 وی در پایان با بیان اینکه سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱  برای ثبت شکایات مردم فراهم شده است افزود: این سامانه به صورت روزانه پایش وپیامک های مردمی مورد بررسی قرار می گیرند لذا در صورت نیاز برخورد لازم با شرکت ها و رانندگان در کمیسیون های ماده ۱۱ و ماده ۱۲ به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: من ماسک میزنم دستکش اخبار اجتماعی کرمان ناوگان حمل و نقل عمومی استانی اجتماعی حمل و نقل جاده ای استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    علی مدقالچی معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تمام تلاش همکاران راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای استان تأمین مایحتاج اساسی مردم است، افزود: این میزان کالای جابه‌جا شده در سال گذشته در قالب ۴۱ هزار سفر و اعزام ۱۳ هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان باری به بندر امام خمینی (ره) انجام گرفته که از نظر تعداد سفر انجام شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت زمان سال گذشته خود روند افزایشی بوده؛ اما از نظر تعداد اعزام ناوگان باری روند کاهشی بوده است.

وی در خصوص تخلفات انجام شده در ۱۲ ماهه سال گذشته نیز تصریح‌کرد: در این مدت تعداد ۲۳۸ فقره تخلف طی گشت‌های کنترل دروازه‌ای و بررسی بارنامه‌های صادره به کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل معرفی شد و از این تعداد تخلف ۱۱۷ شرکت مربوط به صدور بارنامه‌های صوری بوده است.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۷۴۱ نفر راننده و ۳۴۷ دستگاه ناوگان باری بنا به تخلفات مختلف از جمله حمل بار بدون اخذ بارنامه توسط همکاران اداره حمل‌ونقل کالا به کمیسیون‌های ماده ۱۱ و۱۴ معرفی شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • علت تصادف اتوبوس مسافربری در محور موته مشخص شد
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • مراجعه بیش از ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سنگین به مرکز معاینه فنی جنوب کرمان
  • جابه‌جایی ۵۵۹ هزار تن کالای اساسی توسط ناوگان باری آذربایجان غربی از مبدا بندر امام خمینی (ره)
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • مراجعه بیش از ۴۶ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان