Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@14:12:02 GMT

خداحافظی با بوئینگ ۷۴۷ پس از ۵۰سال

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۱۵۷۶

خداحافظی با بوئینگ ۷۴۷ پس از ۵۰سال

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، غول صنعت هوانوردی آمریکا، بوئینگ، تولید هواپیمای نمادین ۷۴۷ خود را پس از تکمیل ۱۶ هواپیمایی که قبلاً سفارش گرفته است، متوقف خواهد کرد. پاندمی کووید ۱۹ بازار در حال افت این هواپیما را فلج کرده است.

طبق آن‌چه منابع آگاه به خبرگزاری بلومبرگ اطلاع داده‌اند، آخرین ۷۴۷ های این شرکت قرار است در ۲ سال آینده از کارخانه سیاتل این شرکت خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوئینگ هنوز رسماً تصمیم خود در مورد آینده این جامبوجت را اعلام نکرده است.

در ماه‌های اخیر تعداد سفارشات لغو شده هواپیما از تعداد سفارشات جدید پیشی گرفته است و سقوط تقاضا برای مسافرت هوایی به علت پاندمی کرونا وضعیت را بدتر هم کرده است. بوئینگ در ماه می ۹ سفارش برای ساخت هواپیمای باربری جدید خود دریافت کرد و با لغو سفارش ۱۸ هواپیمایی که قبلاً ثبت کرده بود روبرو شد.

نماینده بوئینگ به بلومبرگ گفت: با نرخ تولید ۱ هواپیما در ۲ ماه، برنامه تولید ۷۴۷-۸ هنوز ۲ سال دیگر تا تحویل سفارشات خود زمان لازم دارد.

طبق تخمین شیلا کاهیااوقلو، تحلیل‌گر جفریز، شرکت بوئینگ از سال ۲۰۱۶ که خط تولید ۷۴۷ را کند کرد و تنها ۶ هواپیما در سال تولید کرد، برای هر ۷۴۷ حدود ۴۰ میلیون دلار ضرر کرده است.

آخرین سفارش ۷۴۷ در سال ۲۰۱۷ برای ایرفورس‌وان (هواپیمای مخصوص رئیس‌جمهور آمریکا) ثبت شده است. اولین ۷۴۷ در سال ۱۹۶۸ تولید شد که در آن زمان بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: هواپیما بوئینگ بویینگ صنعت هوایی تولید هواپیما بوئینگ 747 قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی رسمی ستاره تیم‌ملی والیبال

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ باشگاه شهداب یزد اعلام کرد پس از بررسی شرایط موجود و درخواست رحمان محمدی راد سرمربی تیم والیبال شهداب مهدی مهدوی کاپیتان و اسطوره باشگاه که فصل گذشته با مصدومیت سنگین از ناحیه آشیل پا ادامه رقابت های لیگ را از دست داده بود با درخواست سرمربی تیم رحمان محمدی راد و موافقت باشگاه به طور رسمی وارد دنیای مربیگری شد و فصل آینده به عنوان دستیار و مربی درکنار رحمان محمدی راد در کادرفنی تیم والیبال شهداب یزد فعالیت خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه شهداب یزد؛بدین ترتیب کاپیتان تیم والیبال شهداب یزد پس از گذشت بالغ بر بیست و پنج سال به طور رسمی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد تا ماجراجویی جدیدی را در ادامه آغاز کند و توانمندی ها و قابلیت های خود را همانند دوران بازیگری در دنیای مربیگری نیز اثبات کند.

گفتنی است شهداب فصل گذشته تحت هدایت محمدرضا تندروان به فینال مسابقات لیگ برتر والیبال ایران راه یافت اما در بازی پایانی کار را به فولاد سیرجان واگذار کرد. حالا آن‌ها در فصل آینده با ترکیب رحمان محمدی راد و مهدی مهدوی روی نیمکت خود به دنبال بازگشت به قهرمانی هستند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899385

دیگر خبرها

  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • این بدترین هدیه‌ای بود که می‌شد به یورگن کلوپ داد!
  • خداحافظی رسمی ستاره تیم‌ملی والیبال
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • فرود دلهره‌آور بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه (فیلم)
  • ببینید | دلهره بوئینگ
  • (ویدئو) فرود دلهره‌آور بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه
  • یک فروند بوئینگ ۷۳۷ برای پروازهای داخلی به ناوگان هما اضافه شد
  • این هواپیما هنگام برخاستن از فرودگاه یک چرخ خود را از دست داد | ویدئو