Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره فنی مهندسی پلیس راهور استان فارس در پاسخ به پیگیری خبرگزاری فارس درباره وضعیت اسف‌بار مرکز تعویض پلاک خودرو در شیراز، همه موارد مرتبط با مراکز شماره‌گذاری خودرو را متوجه تصمیمات ناجا در پایتخت دانست.

سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس/ شیراز اگر شما هم صاحب خودروی شخصی باشید احتمالا یک‌بار گذرتان به صف‌های طولانی تعویض پلاک افتاده است و ساعت‌های طولانی را با بی‌حوصلگی در انتظار رسیدن نوبت سپری کرده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مورد بالا توئیت یکی از شهروندان به‌عنوان یک نمونه از صدها اعتراضی است که بعضا صدایشان به‌جایی نمی‌رسد!"از ساعت شش صبح به مرکز تعویض پلاک شیراز رفتم، ۳۰۰ نفر جلویم بودند و تازه ساعت ۱۱ توانستم وارد مرکز شوم! یعنی نمی‌شود سایتی راه‌اندازی شود که به‌صورت اینترنتی نوبت‌دهی کند تا مراجعین این‌همه وقت معطل نشوند؟

صف‌های طولانی شماره‌گذاری خودرو همواره یکی از معضلاتی است که شهروندان نسبت به آن گلایه دارند

صف‌های طولانی شماره‌گذاری خودرو همواره یکی از معضلاتی است که شهروندان نسبت به آن گلایه دارند، صف‌هایی که از ساعت پنج و شش صبح تا نزدیکی‌های شب ادامه دارد و همه شهروندان دارای خودرو حتما یک‌بار مسیرشان به آنجا افتاده است؛ اما امان از این روزهای کرونایی که بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی با استرس ناشی از ابتلا به این ویروس با کلافگی بیشتر باید ساعت‌ها یا بعضا چند روز را در این صف‌ها گذراند.


صف‌هایی که در سرما و گرما همچنان پابرجاست و علاوه بر تلف شدن وقت، عملا باید یک یا چند روز کاری را برای آن تعطیل کرد!

چرا تاکنون تمهیداتی جهت پیشگیری از این شلوغی‌ها نظیر بهره‌گیری از نرم‌افزارهای نوبت‌دهی و مراجعه غیرحضوری اندیشیده نشده است؟!

مشاهده صف‌های طولانی مقابل مرکز تعویض پلاک خودروی شیراز واقع در بلوار امیرکبیر این نکته را به ذهن متبادر می‌کند که چرا تاکنون تمهیداتی جهت پیشگیری از این شلوغی‌ها نظیر بهره‌گیری از نرم‌افزارهای نوبت‌دهی و مراجعه غیرحضوری اندیشیده نشده است؟!


پیگیری مکرر شهروندان در این خصوص سبب پیگیری وضعیت اسف‌بار مرکز تعویض پلاک خودرو در شیراز توسط خبرگزاری فارس شد.

همه موارد مرتبط با مراکز شماره‌گذاری خودرو متوجه تصمیمات ناجا در پایتخت است

رئیس اداره فنی مهندسی پلیس راهور استان فارس دراین‌باره همه موارد مرتبط با مراکز شماره‌گذاری خودرو را متوجه تصمیمات ناجا در پایتخت دانست.

سرهنگ صادقی بابیان اینکه طراحی نرم‌افزارهای نوبت‌دهی و تعبیه دوربین‌های پلاک خوان در دستور کار است، اظهار داشت: فعالیت‌هایی در جهت کاهش حضور شهروندان و کاهش ازدحام جمعیت در صف‌های تعویض پلاک توسط تهران در حال انجام بوده که هنوز 100درصد آماده نشده است!


این در حالی است که مردم سال‌هاست ساعت‌ها در صف‌های طولانی می‌ایستند و مسئولان راهور تازه از اقدامات در حال انجام آن‌هم در تهران سخن می‌گویند!

وی در ادامه بااشاره به حضور اکثر مردم در ساعات اولیه صبح، از شهروندان خواست تا جهت کاهش ازدحام صف‌ها در ساعات صبح مراجعه نکنند؛ چراکه کارکنان تعویض پلاک تا انجام کار آخرین نفری که در مرکز حضور دارد ملزم به انجام کار هستند.

خریدوفروش نوبت از دیگر مواردی است که در این صف‌های طویل و طاقت‌فرسا بسیار به چشم می‌خورد

خریدوفروش نوبت از دیگر مواردی است که در این صف‌های طویل و طاقت‌فرسا بسیار به چشم می‌خورد و حکایت از تخلف افراد سودجویی دارد که از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند!

صادقی دراین‌باره از هماهنگی‌های صورت گرفته با مراجع قضایی خبر داد و عنوان کرد: موارد این‌چنینی پیش‌آمده و ممکن است بازهم پیش بیاید؛ اما طبق هماهنگی با مراجع قضایی این اقدام ناپسند جرم شناخته‌شده و درصورتی‌که مشاهده، متهم به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.

وی از مردم خواست تا هوشیار بوده و با آگاهی نسبت به حساسیت موضوع، در صورت مشاهده خریدوفروش نوبت، موارد را به پلیس اطلاع‌رسانی کنند.

این معضل آن‌ هم در شرایط امروز که کرونا بیداد می‌کند واقعا به‌عنوان یک مشکل اساسی پیش روی مسئولان راهور استان و مطالبه به‌حق مردم است؛ لذا به نظر می‌رسد به‌جای انتظار کشیدن و دست روی دست گذاشتن برای طراحی یک نرم‌افزار توسط تهران، اقدام جدی‌تری صورت گیرد و تمهیداتی اندیشیده شود که باری کوچک از روی دوش شهروندان برداشته‌شده و مردم مجبور نباشند برای یک شماره‌گذاری کار و زندگی‌شان را تعطیل کرده و در گرما و شرایط حساس کرونا ساعت‌ها را در این صف‌های طویل معطل بمانند یا بعضاً قید انجام را بزنند!

انتهای پیام/ م

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس شماره گذاری خودرو صف های طولانی ناجا سرهنگ صادقی شماره گذاری خودرو مرکز تعویض پلاک صف های طولانی نوبت دهی ساعت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات ۲ کودک

روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد: در تاریخ ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۷:۳۸ طی تماس با سامانه ۱۲۵، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز در جریان حادثه‌ای مبنی برگم شدن ۲ کودک ۷ و ۸ ساله در کوه بمو قرار گرفت و بلافاصله تیم‌های عملیاتی ایستگاه‌های ۲۱ و ۱۲ و ۱۴ با تجهیزات تخصصی به همراه ۱۴ نفر کوه نورد را به محل اعزام کرد.

در بررسی تیم‌های عملیاتی مشخص شد ۲ کودک ۷ و ۸ ساله به همراه پدرشان در منطقه بمو بودندکه متاسفانه این دوکودک در ارتفاعات کوه بمو گم می‌شوند.

در این عملیات تیم امدادو نجات آتش نشانی با ایمنی کامل پس از طی مسیرصعب العبور و تقسیم بندی نیرو‌های عملیاتی به ۲ تیم، پس از ۲ ساعت تلاش موفق شدند این دوکودک را در ارتفاعات کوه بمو قبل از تاریکی هوا پیدا و به صورت صحیح و سالم به پایین کوه انتقال و به والدینشان تحویل دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات ۲ کودک
  • اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت
  • گلایه مردم از ساخت تقاطع های غیرهمسطح در رشت
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • کیفیت هوای ۶ منطقه مشهد «پاک» است
  • اشد مجازات برای سارقان سابقه دار/ به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی شود
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • اوقات شرعی پنجشنبه، سی ام فروردین
  • تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت