Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دونالد ترامپ در داکوتای جنوبی گفت کسانی که به مجسمه‌ها و یادبود‌ها آسیب بزنند، با دست کم 10 سال زندان روبرو خواهند شد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود به مناسبت روز استقلال آمریکا در داکوتای جنوبی گفت کسانی که به مجسمه‌ها و یادبود‌ها آسیب بزنند با دست کم 10 سال زندان روبرو خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ گفت: مظنونین و رهبران حمله به مجسمه اندرو جکسون در واشنگتن دی سی و صد‌ها تن دیگر دستگیر شده اند و براساس فرمان اجرایی که من هفته پیش امضا کردم و قوانین دیگر، کسانی که اقدام به تخریب این نماد‌ها کنند با مجازات حداقل 10 سال زندان روبرو می‌شوند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره این سفر گزارشی منتشر کرد و در آن نوشت: «رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در دامنه کوه راش مُر و چهار ماه مانده به روز انتخابات (ریاست جمهوری آمریکا) مستقیما با رای دهندگان سفیدپوست ارتباط برقرار کرد و معترضانی که خواستار برقراری عدالت نژادی شده‌اند را متهم کرد که به "یک کارزار بی رحمانه برای محو کردن تاریخمان" مشغول شده‌اند».
رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی در جمع حامیانش به شدت به معترضان تبعیض نژادی در این کشور و حملات به مجسمه ها و بناهای یادآور دوران برده داری در این کشور تاخت.
او گفت: «این جنبش علنا دارد به میراث تک تک اشخاص موجود در کوه راش مُر (آبراهام لینکلن، تئودور روزولت، توماس جفرسون و جورج واشینگتن) حمله می‌کند...آمریکایی‌ها باید با افتخار از میراثشان حرف بزنند و نباید مجبور به عذرخواهی درباره تاریخشان بشوند».
ترامپ با اتهام زنی به مخالفان و زدن انگ «چپ افراطی» به آنها خطاب به حامیانش افزود: «ما مرعوب افراد بد و شیطانی نخواهیم شد، این اتفاق نخواهد افتاد».
آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود به بی توجهی ترامپ به توصیه های مقام های ارشد بهداشتی آمریکا درباره خطرات برگزاری تجمعات انتخاباتی به دلیل همه گیری ویروس کرونا اشاره کرد.
در گزارش آمده است : «سخنرانی و آتش بازی در کوه راش مُر در حالی انجام شد که همه گیری (کرونا) بیش از 125000 آمریکایی را کشته است. رئیس‌جمهور برای جلب جمعیت انبوهی از هواداران به سراسر کشور رفته است هوادارانی که اغلب آنها ماسک نمی‌زنند و به دستورالعمل های بهداشتی برای حاضر نشدن در تجمعات بزرگ توجهی نمی‌کنند».

تظاهرات سرخ‌پوستان علیه حضور ترامپ در داکوتای جنوبی
حضور انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا در ایالت داکوتای جنوبی برای سخنرانی و بازدید از «یادبود ملی کوه راش مُر» تظاهرات بومیان و سرخ پوستان این منطقه را به دنبال داشت.
در آستانه حضور دونالد ترامپ در داکوتای جنوبی برای بازدید از «یادبود ملی کوه راش مُر»، سرخ پوستان آمریکایی در اعتراض به غصب سرزمین اجدادی شان تجمع کردند اما این تجمع با دخالت نیروهای پلیس و دستگیری معترضان مواجه شد.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در آستانه روز استقلال این کشور خود را به یکی از بناهای یادبود چهار تن از مشهورترین روسای جمهور ایالات متحده رساند و در این سفر ضمن سخنرانی در تجمع حامیانش، مخالفانش را به باد انتقاد گرفت.
ترامپ در این سفر از «یادبود ملی کوه راش مُر» در ایالت داکوتای جنوبی دیدن کرد؛ جایی که چهره «آبراهام لینکلن، تئودور روزولت، توماس جفرسون و جورج واشینگتن» روی سنگ کنده کاری شده ‌است. این یادبود که در سال 1925 میلادی تأسیس گردید، بر روی زمین‌های سرخ‌پوستان قبیله «لاکوتا» قرار دارد.

معترضان راه ترامپ را بستند
صد‌ها معترض مسیر منتهی به محل سخنرانی ترامپ در ایالت داکوتای جنوبی را مسدود کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی بریت بارتز، صد‌ها تن از معترضان مسیر منتهی به محل سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنار کوه راشمور در ایالت داکوتای جنوبی را مسدود کردند.
تجمع شرکت کنندگان بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی از جمله حواشی این مراسم است که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی در آمریکا پیدا کرده است.
معترضان بومی آمریکایی در مونت رامور، جاده‌ای که به محل سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می‌رسد، را مسدود کردند و شعار " سرزمین مان را پس دهید" سر دادند.
بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیشتر مخالفان را معترضان بومیان آمریکایی تشکیل می‌دهند، یک گروه، سه خودروی ون را در عرض خیابان قرار دادند و چرخ‌های 2 تای آن را جدا کردند تا حرکت دادن آن را با مشکل مواجه سازند.
بسیاری از معترضان به بالای ون‌ها رفتند و شعار می‌دادند «سرزمینمان را پس دهید»! پلیس هشدار داد که معترضان، منطقه را ترک کنند اما اقدام فوری علیه آنها انجام نداد.
اداره پلیس به کسانی که قصد حضور در آتش‌بازی چهارم ژوئیه را داشتند، گفت: آنها زودتر از این اعتراض‌ها خود را به محل برنامه رسانده‌اند اما گزارش روزنامه‌نگاران محلی از آن حکایت دارد که بسیاری از آنهایی که بلیط حضور این مراسم را داشتند، نتوانسته‌اند از سد معترضان عبور کنند.
همچنین گزارش‌های محلی تصاویری را به نمایش درآورده‌اند که نشان می‌دهد ماموران انتظامی و گارد ملی با تجهیزات ضد شورش در محل حضور یافته‌اند و این تجمع را غیرقانونی اعلام کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، صندلی‌های سالنی که قرار است دونالد ترامپ در آن سخنرانی کند هنوز پر نشده است و طبقه بالایی سالن تقریبا خالی است.
این اتفاق در گردهمایی گذشته ترامپ در اوکلاهاما هم رخ داد و جمعیت اندکی برای حضور در سخنرانی وی خود را به سالن رسانده بودند.
حال مشخص نیست، معترضان توسط چه کسانی سازماندهی شده‌اند. آیا حرکتی خودجوش و معترضان واقعی هستند یا برنامه ستاد انتخاباتی ترامپ است که می‌خواهند به این بهانه، بی‌رقبتی مردم برای حضور در سخنرانی انتخاباتی ترامپ را توجیه کنند.

اقدام جنجالی در انتخاب محل سخنرانی
سخنرانی ترامپ در محلی انجام می‌شود که کانون تنش‌های نژادی بوده است
شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در مراسمی به همین مناسبت عازم ایالت داکوتای شمالی شده است تا در کنار کوه راش مور Rushmore مراسمی برگزار شود. انتظار می‌رود هزاران نفر در این مراسم شرکت کنند که برای نخستین بار پس از گذشت بیش از ده سال در این مکان برگزار می‌شود.
سی ان ان افزود: اما وقتی از تجمع مردم صحبت می‌شود نگرانی‌هایی درباره سلامت مردم به علت شیوع بیماری کووید-19 پیش می‌آید. باعنایت به شیوع این بیماری، برگزاری چنین مراسمی و این اقدام ترامپ بسیار محل مناقشه شده است، زیرا دغدغه‌های جدی درباره فاصله گذاری اجتماعی مطرح است. انتخاب این محل از ابعاد دیگری هم محل مناقشه است، زیرا به بومیان اصیل این منطقه (سرخپوستان) غرامت پرداخت نشد.
کوه راش مور یکی از آثار فرهنگی-تاریخی آمریکاست که چهره روسای جمهور تاریخی آمریکا روی آن تراشیده شده است. فردی که این مجسمه‌ها را تراشید با گروه کو کلاکس کلان Ku Klux Klan ارتباطاتی داشت. این منطقه با برده داری آمریکا ارتباط دارد. با عنایت به فضای پیش آمده در آمریکا در پی به قتل رسیدن جرج فلوید، مرد سیاهپوست به دست پلیس سفیدپوست، انتخاب این محل برای مراسم ، اقدامی جنجالی است. مسائل نژادی در حال حاضر در آمریکا بسیار داغ شده است.
رئیس جمهور آمریکا هم با حضور در کنار کوه راش مور درست وسط این میدان ظاهر می‌شود. قبیله لاکوتا سو که مردمان آن از بومیان اصیل این منطقه هستند از ابتدای شکل گیری این کوه تراشی‌ها با آن مخالف بودند، زیرا می‌گفتند این کار روی زمین‌های آن‌ها انجام شده است. تظاهراتی همزمان با حضور ترامپ در این محل برنامه ریزی شده است. این تظاهرات نه تنها در اعتراض به مسائل نژادی در آمریکاست بلکه در اعتراض به تصرف این زمین از بومیان اصیل این منطقه (سرخپوستان) است.
آن‌ها این منطقه را مقدس می‌دانند و تاکید دارند این منطقه باید به بومیان اصیل بازگردانده شود. در عین حال باید به نکته دیگری هم توجه داشت که عبارتست از تلاش دونالد ترامپ در هفته‌های اخیر برای حفظ آثار تاریخی آمریکا که بسیاری از مردم آمریکا، این آثار را نماد‌های ظلم می‌دانند. رئیس جمهور ترامپ کوشیده است مجسمه‌هایی را سرپا نگه دارد که مردم کوشیده اند آن‌ها را سرنگون کنند.
گفتنی است؛ کو کلاکس کلان یا به شکل کوتاه‌شده‌اش (KKK) نام تشکیلاتی غیررسمی در آمریکا در گذشته و امروز است که بر برتری نژاد سفید و نفرت نژادی تاکید دارد. آن‌ها در گذشته برای ترساندن سیاه پوستان آمریکا صورت خود را شب‌ها با نقاب سفید می‌پوشاندند و به انواع شیوه‌های خشونت آمیز علیه سیاه پوستان مبادرت می‌کردند که زنده سوزاندن سیاه پوستان و به دار آویختن آن‌ها از درختان از جمله این اقدامات بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ اعتراضات آمریکا دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالت داکوتای جنوبی رئیس جمهور آمریکا داکوتای جنوبی دونالد ترامپ محل سخنرانی سرخ پوستان مجسمه ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند

آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا طی مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: اسرائیل قدرتمند‌ترین شریک ما در منطقه است و در صورت تضعیف ارتشش دست روی دست نخواهیم گذاشت.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند و تنها دولت یهودی در جهان را محو کند.

وی همچنین مدعی شد ارتش رژیم صهیونیستی دارای فناوری و آموزش لازم برای دفاع از اسرائیل است.

جو بایدن همچنین نوشته مجلس نمایندگان آمریکا باید لوایح مربوط به امنیت اوکراین، اسرائیل و کمک به فلسطینی‌ها را تصویب کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • دیدار مردمی رئیس‌جمهور با مردم سمنان آغاز شد
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • دیدار مردمی رئیس جمهور با مردم سمنان آغاز شد
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • بایدن: تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند
  • بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد