Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نزدیک شدن به زمان شروع مدارس و در آستانه مهرماه، دغدغه اصلی اکثر والدین تهیه یک لیست کامل برای خرید لوازم ‌‌تحریر و ملزومات شروع سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان است.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، با نزدیک شدن به زمان شروع مدارس و در آستانه مهرماه، دغدغه اصلی اکثر والدین تهیه یک لیست کامل برای خرید لوازم ‌‌تحریر و ملزومات شروع سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان است، لیست لوازم‌ تحریر دبستان بسته به سال‌ها و پایه‌های تحصیلی، دختر یا پسر بودن ومقدار بودجه متفاوت است، به طور مثال دختر‌ها برای خرید لوازم‌التحریر به ظریف بودن و داشتن رنگ‌های فانتزی، عروسکی بودن لوازم بیشتر دقت می‌کنند ولی برای اغلب پسر‌ها این موارد اولویت ندارند و اول به نوع جنس و دوام بیشتر بعد به شکل و رنگ فکر می‌کنند، در این مقاله یک لیست لوازم تحریر مورد نیاز دبستانی‌ها را به شما ارائه می‌دهیم تا بدانید چه اقلامی را تهیه کنید هم مناسب و به صرفه باشد و در آخر باید بگوییم که این لوازم را به صورت آنلاین می‌توانید در فروشگاهای اینترنتی از جمله گاج مارکت خریداری کنید و ما پیشنهاد می‌کنیم که از نوشت افزار ایرانی هم دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیست لوازم تحریر برای اول دبستان

در سال اول ابتدایی دانش‌آموزان برای رفتن به مدرسه از ذوق و شوق بالایی بر خوردار هستند به همین دلیل والدین در صدد هستند که برای آنها سنگ تمام بذارند و معمولاً خرید برای مدرسه را با دقت زیاد انجام می‌دهند،

اسامی لوازم تحریر و وسایل مدرسه که در پایه اول دبستان ضروری و مورد استفاده هست به این شرح است.آکحلبفیبلیبلی

کیف مدرسه

کیف مدرسه باید متناسب با قد، وضعیت اندامی و جسمانی دانش‌آموز همراه با دو بند دوشی و یک بند کمری جهت حفظ سلامت ستون فقرات دانش آموز تهیه شود، بهتر است از خرید کیف‌های چرخدار به دلیل وزن زیاد خودداری شود.

جامدادی

برای اینکه مداد، پاک‌کن، تراش و همچنین وسایل کوچک گم نشوند و روی میز همیشه منظم باشد باید از جامدادی استفاده کرد، معمولا جنس جامدادی از پلاستیک و پارچه است همچنین در طرح و رنگ‌های مختلف می‌توانید تهیه کنید.

دفتر

برای سال اول 3 عدد دفتر 80 برگ که برای دروس فارسی، نگارش و ریاضی و دفتر 60 برگ 1 عدد برای درس علوم و همچنین یک دفتر که برای نقاشی کردن احتیاج دارید، بهتر است نوع سیمی باشدکه هنگام ورق زدن و نقاشی کشیدن پر پر نشود.

دفترچه یادداشت

برای اینکه دانش‌آموزان پایه اولی تکالیفی که معلم بهشون می‌گوید را از یاد نبرند، بهتر است یک دفترچه کوچک برای درج این مطالب و یادداشت‌های روزمره به همراه داشته باشند، این دفترچه باید کوچک، کم حجم و به راحتی در کیف جا شود.

مطالعه بیشتر درباره بهترین کتاب های روانشناسی برای توسعه فردی در چی بگیریم

انواع نوشت‌افزار، شامل مداد سیاه و قرمز، پاک‌کن، تراش، خط‌کش

 مداد یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین لوازمی است که درکیف بچه مدرسه‌ای‌ها می‌شود پیدا کرد که در طرح و رنگ‌های مختلف وجود دارد مثلاً مداد مشکی برای نوشتن مشق، مداد قرمز، مداد رنگی برای کشیدن نقاشی و رنگ‌آمیزی. بهتر است برای بچه‌های کلاس اول از مداد‌های معمولی تهیه و از خریدن مداد نوکی خود‌داری کنید به این دلیل که برای نوشتن با فشاری که به دست خود و مداد می‌آورید به همین دلیل هم امکان شکستن مکرر نوک مداد می‌شود. از نوشت‌افزارهای مهم دیگر می‌توان به پاک‌کن و تراش اشاره کرد که برای تیز کردن و تراشیدن مداد باید از تراش، برای پاک‌کردن متن یا هر نوشته‌ی که با مداد می‌نویسیم از پاک‌کن استفاده کرد، برای کشیدن خط‌های صاف و منظم و برای اندازه‌گیری سطح صاف از خط‌کش استفاده می‌شود.

برچسب برای درج نام و نام خانوادگی دانش‌آموزی روی کلیه وسایل و نوشت‌افزار

چنانچه وسایل سال قبل قابل استفاده می‌باشد، به جهت صرفه‌جویی و آموزش این مهارت به دانش‌آموزان ترجیحا از آن وسایل استفاده شود، حتماً تمام وسایل برچسب نام و نام خانوادگی داشته باشد حتی اگر مداد در طی سال تمام و مداد دیگری جایگزین آن شود، این برچسب‌ها می‌بایست روی جلد اصلی کتاب یا دفتر قرار گیرد و بعد جلد شود و این کار برای جلوگیری از گم شدن وسایل دانش‌آموزان می‌شود.

کلیر بوک 60 برگ سایز ‌A4

در پایه اول دبستان اغلب معلم‌ها آخر هفته تکالیفی برای دانش‌آموزان در نظر دارند که معمولاً در کاغذ‌های A4 کپی ‌شده و تحویل بچه‌ها می‌شود، حال برای بایگانی و به ترتیب کردن این تکالیف باید از یک نوع پوشه به نام کلیربوک استفاده کنیم که تمام این مشخصات رو دارد.

لیوان آب

 دوران تحصیل دانش‌آموزان یکی از حساس‌ترین دوره‌ها چه از لحاظ رشد شخصیتی و جسمانی می‌باشد، درکنار یک تغذیه سالم خوردن آب فراوان هم توصیه می‌شود، در مدرسه به دلیل تحرک زیاد، بچه‌ها دچار تشنگی می‌شوند و همراه داشتن یک لیوان تمیز برای نوشیدن آب مهم است.

لیست لوازم تحریر برای دوم دبستان تا ششم

تمامی لوازمی که در قسمت بالا و برای پایه اول دبستان ذکر کردیم برای پایه‌های دوم تا ششم هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و  همچنین یک سری دیگر از اقلام دیگر که به شرح زیر است.

انواع نوشت افزار، ماژیک هایلایت، مداد اتود، لاک غلط‌گیر، خودکار، مدادرنگی

برای مشخص کردن نکات مهم یا جداکردن بخشی از قسمت‌های دیگر کافی است از ماژیک‌های هایلایت که رنگ‌های مختلف وجود دارد استفاده کنید.

مداد‌نوکی

 تقریبا همه محصلین از این نوشت‌افزار استفاده‌می‌کنند دانش‌آموزان برای طراحی، نوشتن و نقاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد محبوب شدن این نوشت افزار کارکرد راحت‌تر آن نسبت به مداد معمولی و به صرفه بودن آن است.

برای نوشتن در دوره ابتدایی اول با مداد شروع می‌کنیم و در پایه‌های بالاتر به نوشتن با خودکار می‌رسیم این کالا با مداد فرق می‌کند و دارای مغزی هست که در آن مرکب وجود دارد و یک ساچمه در نوک آن وجود دارد که با فشاری که به خودکار وارد می‌شود شروع به نوشتن می‌کند،

برای پاک‌کردن جوهر خودکار بدون پاره کردن و سوراخ شدن کاغذ از لاک غلط‌گیر استفاده می‌کنیم این ابزار یکی از پر کاربردترین لوازم دانش‌اموزان است.


برای نقاشی علاوه بر مداد باید برای کامل کردن طرح و رنگ‌آمیزی به مدادرنگی احتیاج داریم که در طرح و تعداد مختلف می‌باشد.

چسب ماتیکی، مایع و نواری

در مقطع ابتدایی مخصوصاً پایه دوم تا ششم برای پرورش استعداد و خلاقیت دانش‌آموزان از کاردستی استفاده می‌کنند و برای درست کردن این کاردستی‌ها با کاغذ سر و کار دارن، به همین دلیل برای هم چسبیدن کاغذ از ابزاری به نام چسب ماتیکی استفاده می‌کنیم که هم کار با آن راحت هست هم این که به صرفه می‌باشد. در عین حالی که انواع چسب نواری و مایع هم نیز وجود دارد که برای به هم چسباندن چوب و کاغذ استفاده می‌شود.

ابزار ترسیم

برای کشیدن خطوط صاف و حتی برای دایره‌، اندازه‌گیری دقیق سطح صاف، زاویه دار از ابزاری به نام خط‌کش، گونیا، نقاله و پرگار استفاده‌ می‌شود که از پایه سوم به بعد بیشترین کاربرد را دارد و می‌توان گفت یکی از ابزار کاربردی درس ریاضی است.

نزدیک ماه مهر و شروع مدارس که می‌شویم والدین محترم به دنبال آماده کردن لیست لوازم تحریر فرزندانشون هستند تا با مقایسه کردن قیمت و کیفیت در سایت‌های مختلف به تهیه این اقلام بپردازند.   

این لیستی که ما تهیه کردیم و شرح دادیم برای پایه اول تا ششم مناسب است ولی خیلی ها هستند که با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که دارند به این لیست اضافه یا کم می‌کنند و در آخر باید این نکته را ذکر کنیم که برای تهیه نوشت‌ افزارهای داخلی و خارجی در فروشگاه اینترنتی گاج مارکت دیدن فرمایید و خرید خود را با تخفیف انجام دهید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لوازم التحریر شروع مدارس دانش آموزان اول دبستان نوشت افزار پایه اول تا ششم پاک کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز

مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش‌آموزی از ۲۵ فروردین ماه تا اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در ۱۴ رشته فیزیک، علوم و فناوری نانو، کامپیوتر، سوادرسانه‌ای، جغرافیا، علوم زمین، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت، زیست‌شناسی، نجوم و اختر فیزیک، ریاضی، ادبی، سلول‌های بنیادی و شیمی برگزار می‌شود.

سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در بازدید از برگزاری المپیاد علمی دانش آموزی گفت: درصد قبولی در مرحله اول المپیاد‌های علمی در استان نسبت به شرکت کننده در سال گذشته هشت درصد بود که طی امسال به ۱۱ درصد رسید.

مرحله دوم المپیاد‌های علمی به صورت متمرکز در محل سالن اجتماعات دبیرستان استعداد‌های درخشان دوره دوم شهیدمدنی ناحیه ۴ تبریز برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان
  • برگزاری المپیاد‌های علمی دانش آموزان در تبریز
  • آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از ۴۰۰ نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری
  • برپایی نمایشگاه دست‌های کوچک اندیشه‌های بزرگ در یزد
  • خراسان جنوبی در جایگاه چهارم طرح مسطورا
  • مجسمه‌های پرجزئياتی که از مغز مداد خلق شده‌اند (+عکس)
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • شادی دانش آموزان ایلامی از تنبیه صهیونیست‌ها
  • اهدای گل دانش آموزان ساروی به نیروهای مسلح
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است