Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران اعتقاد دارد مدیران هیئت فوتبال این استان قصد مهندسی انتخابات ریاست این هیئت را دارند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا گل‌محمدی در مناظره با حبیب‌الله شیرازی در برنامه رادیویی «تهران ورزشی»، درباره عدم برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران اظهار داشت: بر اساس اساسنامه هیئت فوتبال، دو ماه مانده به پایان ریاست رئیس باید مقدمات انتخابات فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کار باید در سال 97 انجام می‌شد که این اتفاق رخ نداد. دوستان گفتند که ما شرکت غیرتجاری هستیم و نیاز به برگزاری انتخابات نیست که مشکلات از آنجا شروع شد. گفتیم کسی که نامزد انتخابات است، نمی‌تواند مجری انتخابات باشد. انتخابات باید سر چهار سال برگزار می‌شد که چنین عزمی در هیئت فوتبال نبود.

شیرازی پاسخ داد: در اسفند 88 انتخابات برگزار کردیم که مطابق اساسنامه اداره کل ورزش و جوانان بود و انتخابات اسفند 93 هم براساس اساسنامه مصوب فدراسیون فوتبال انجام شد. ما در هر دو دوره شاهد تأخیر در انتخابات بودیم. سرپرست اداره کل در دوره اول می‌گفت حکم من هنوز صادر نشده است و هیچ انتخاباتی برگزار نمی‌کنم. یک کمیته سه نفره شامل نماینده اداره کل، یک کارشناس حقوقی و دبیر هیئت فوتبال انتخابات را برگزار می‌کنند. سال 90، فدراسیون اساسنامه تمام هیئت‌ها را به آنها ابلاغ کرد که انتخابات براساس آن است.

وی در ادامه افزود: اداره کل ورزش و جوانان در زمان نژادفلاح این را نپذیرفت و گفت فوتبال هم باید از اساسنامه هیئت‌های ورزشی پیروی کند. فدراسیون فوتبال این موضوع را نپذیرفت و گفت اساسنامه فوتبال با سایر ورزش‌ها متفاوت است. بر اساس این اساسنامه، مسئولیت انتخابات بر عهده رئیس فعلی است و تا برگزاری انتخابات، رئیس فعلی به کارش ادامه می‌دهد. از لحاظ قانونی مسئولیت من قطعی است و سرپرست نداریم. این شرایط در استان‌های خراسان رضوی، گیلان و کردستان هم بوده، اما مشکل گل‌محمدی این است که من مجری انتخابات هستم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه دبیر کل هیئت‌های فوتبال باید دو ماه قبل از انتخابات، مقدمات آن را با صدور اطلاعیه ثبت‌نام نامزدها فراهم کند، گفت: این کار باید در دی 97 انجام می‌شد. نامه‌ای به شیرازی نوشته شد که تمهیدات برگزاری انتخابات را بیندیشد. آنها گفتند مدت فعالیت هیئت فوتبال به مدت چهار سال تعیین شده که تا پایان این مهلت، مسئولیت‌ها بر عهده افراد است و برگزاری مجمع در زمان مقتضی انجام می‌شود. پس از چهار سال گفتند انتخابات را بررسی می‌کنیم، یعنی فعلاً انتخابات را برگزار نمی‌کنیم. این پاسخ نماینده هیئت فوتبال است.

دست‌های پنهان و ادامه بلاتکلیفی هیئت فوتبال تهران

شیرازی در پاسخ تصریح کرد: اسفند ماه مهلت چهار ساله دوره فعلی تمام می‌شد که نامزدها ثبت‌نام کردند و مشکلی نبود. قرار شد انتخابات در روز 14 شهریور برگزار شود. هیئت‌های فوتبال مؤسسات مردمی غیردولتی و جانشین فدراسیون فوتبال هستند. ما باید شناسه ملی داشته باشیم تا کارهای مالیاتی را انجام دهیم. هیئت فوتبال پس از 60 سال صاحب ساختمان است که به جای تقدیر از عملکرد هیئت فوتبال، به این موضوعات توجه نمی‌کنیم. ساختمان هیئت الان 20 میلیارد تومان ارزش دارد.

گل‌محمدی با بیان اینکه به هیچ وجه دنبال قدرت نبوده و می‌خواهد حق به حقدار برسد، خاطرنشان کرد: فرایند انتخابات باید از دی کلید می‌خورد که تا خرداد سال آینده، چنین اراده‌ای برای برگزاری انتخابات نبود. اجرای قانون برای من مهم بوده و اگر دنبال قدرت بودم، می‌خواستم فرد مورد نظرم را روی کار بیاورم. من تا آن زمان با شیرازی مشکلی نداشتم، اما دیدم اراده‌ای برای برگزاری انتخابات نیست. من با نبی، تاج، بهاروند و سازمان بازرسی کل کشور مکاتبه داشتم و همه مدارک را ارائه کردم. اساسنامه فدراسیون می‌گوید اگر رئیس هیئت می‌خواهد نامزد شود، باید از سمتش کناره‌گیری کند و نایب‌رئیس کارها را انجام دهد.

شیرازی در مورد این بند اساسنامه بیان کرد: این موضوع درباره دبیر هیئت است، نه رئیس. بند 9 ماده 24 اساسنامه می‌گوید تا برگزاری انتخابات مسئولیت دارم و اینکه گل‌محمدی می‌گوید اراده‌ای برای برگزاری انتخابات نبود، بگوید چرا از برگزاری انتخابات در تاریخ‌های 14 شهریور و 6 آذر ممانعت کرد؟

گل‌محمدی در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: شما 9 ماه بعد از دی یعنی شهریور، آن هم با فشارهای ما می‌خواستید انتخابات را برگزار کنید. دوستان می‌خواهند انتخابات را با مهندسی برگزار کنند، اما شما باید دی 97 فرایند انتخابات را کلید می‌زدید تا این انتخابات، اسفند برگزار شود. چرا به شهریور سال بعد موکول شد؟

رئیس هیئت فوتبال استان تهران درباره ادعای مهندسی انتخابات تصریح کرد: استفاده از لفظ مهندسی از مدیرکل ورزش و جوانان درست نیست. مجمع هیئت فوتبال، 54 عضور دارد که 16 نفر رئیس هیئت هستند و سایر افراد، مدیران عامل باشگاه‌ها محسوب می‌شوند. مگر من مدیران عامل را تعیین می‌کنم؟ زمانی مجمع 19 عضو داشت و اداره کل انتخابات را برگزار می‌کرد. آیا آن زمان یا در هیئت‌های سایر رشته‌ها، شائبه مهندسی در آنها وجود دارد؟ اواخر سال 97، جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شد و شکوری و تاج در امارات بودند. به همین دلیل نمی‌توانستند پاسخ مکاتبات ما را بدهند.

نامه گل‌محمدی به علی‌نژاد درباره هیئت فوتبال تهران

گل‌محمدی درخصوص ادعای خود مبنی بر مهندسی انتخابات گفت: شیرازی می‌گوید مهندسی انتخابات یک شائبه است. شب انتخابات اول او، چهار نفر از اعضای مجمع انصراف دادند که اگر من هم بودم، این شبهه به آنها وارد بود. برگزاری مسابقات دلیل موجهی برای عدم برگزاری انتخابات نیست. انتخابات باید در تاریخ مقرر برگزار می‌شد، نه اینکه با هفت ماه تلاش آنها را وادار کنم که اگر صلاح بدانند، انتخابات را برگزار کنند. اینکه رئیس هیئت فوتبال می‌تواند رئیس بماند، برای شرایط فوق‌العاده مانند زلزله و جنگ است، نه اینکه راست راست بگردیم و بگوییم برگزاری انتخابات صلاح نیست. باید به سمتی برویم که جامعه را از التهاب خالی کنیم. 

وی در مورد دیدار با تعدادی از پیشکسوتان فوتبال از جمله علی پروین خاطرنشان کرد: این افراد خیلی بزرگوار بودند و به عنوان اسطوره گفتند فوتبال تهران از اوج، فاصله گرفته است. زمانی بود که 90 درصد بازیکنان تیم ملی از تهران بودند و این افراد از من خواستند با این روند مبارزه کنم. در این جلسه اصلاً درباره افراد صحبت نشد و این دوستان فقط از روند فعلی فوتبال تهران ناراضی بودند.

شیرازی در پایان گفت: نبی خرداد ماه نامه‌ای زد تا هیئت فوتبال از نامزدها، ثبت‌نام مجدد کند. گل‌محمدی ما را از ابتدای سال بایکوت کرده است. در این ایام کرونایی که نیاز به کمک به هیئت‌های فوتبال وجود دارد، متولی ورزش باید از بودجه‌ای که در اختیار دارد، به هیئت‌ها کمک کند. چهار ماه است که در پرداخت حقوق کارکنان مشکل داریم و باید کمکی در این راستا بکنند که نکردند. برای ساخت ساختمان هیئت فوتبال، یک ریال کمک نشد و خودمان این هزینه‌ها را پرداخت کردیم. همین یک کار خدمت بزرگی محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: الان برای مدارس فوتبال به پروتکل بهداشتی نیاز داریم که گل‌محمدی عضو ستاد مبارزه با کرونا در تهران است و باید در این زمینه اقدام کند. ما به مدارس فوتبال، بازرس می‌فرستیم و می‌بینیم که آنها پروتکل ندارند. مردم نباید معطل برگزاری انتخابات هیئت فوتبال تهران شوند.

انتهای پیام/

R1402/P/S3,27/CT11 واژه های کاربردی مرتبط فوتبال بیشتر بخوانید... گل‌محمدی: رویکرد فدراسیون فوتبال درخصوص هیئت فوتبال تهران یک بام و دو هوا است/ متأسفم که عزم برخورد با این وضعیت وجود ندارد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فوتبال فوتبال انتخابات را برگزار هیئت فوتبال تهران برگزاری انتخابات مهندسی انتخابات فدراسیون فوتبال کل ورزش و جوانان استان تهران رئیس هیئت گل محمدی اداره کل چهار سال هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه های انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر اتخاذ شد

عبدالله افرازه شهاوند رئیس ستاد انتخابات استان و معاون سیاسی اجتماعی استانداری گفت: خوشبختانه مرحله اول انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بسیار خوب پشت سر گذاشتیم و انتخابات روان و آرامی برگزار شد.

او با بیان اینکه از حضور مردم نیز تشکر و قدردانی میکنیم و دعوت میکنیم در مرحله دوم هم مشارکت داشته باشند افزود: از ۱۴ حوزه انتخابیه خوزستان حوزه های انتخابیه آبادان (برای دو کرسی از سه کرسی این حوزه) و حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم کشیده شد و ۲۱ اردیبهشت ماه مرحله دوم انتخابات برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: امروز با حضور اعضا و رؤسای کمیته های ستاد و فرمانداران آبادان، رامهرمز و رامشیر نشست ستاد انتخابات استان برگزار شد و تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه های اجرایی، ساماندهی مجدد شعب، مسائل فنی، پشتیبانی و سایر ملزومات انتخابات مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم گرفته شد و انشاالله جلسات دیگر و بررسی های میدانی و تکمیلی برای اجرای مطلوب انتخابات خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • نهمین کنفرانس بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله برگزار می‌شود
  • لیگ قهرمانان آسیا؛ بازی العین - الهلال به تعویق افتاد
  • دیدار العین - الهلال به تعویق افتاد
  • فردا؛ برگزاری انتخابات فدراسیون ترای اتلون با ۹ کاندیدا
  • اتخاذ تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در ۲حوزه انتخابیه خوزستان
  • تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در حوزه های انتخابیه آبادان و رامهرمز و رامشیر اتخاذ شد
  • هشدار درباره برگزاری اردو‌های تیم های تهرانی و فعالیت مدیربرنامه‌ها
  • مخالفت اولیه سازمان لیگ با تعویق ۷ بازی لیگ دسته اول فوتبال
  • زمان انتخاب رییس فدراسیون ورزش های رزمی مشخص شد
  • تمدید ریاست الماسخاله در فوتبال گیلان