Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اموال تملیکی واحدهای تولیدی یکی از موضوعات مهم حوزه تولید است که در این راستا اخیرا «دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد مؤسسات اعتباری» در شورای پول و اعتبار بررسی و مصوب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شاتا، احمد تشکینی افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا معمولا شرایط ویژه ای را برای بازگرداندن واحدهای تولیدی تملیکی به مالکان قبلی در نظر گرفته می شود تا فرآیند تولید دچار اختلال نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر این اساس امکان بازگشت ملک تملیکی به صاحب حقیقی قبلی و جلوگیری از تغییر کاربری در بخش تولید بسیار مهم می باشد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست های تجاری افزود: ماده (11) در دستور العمل جدید نحوه واگذاری اموال مازاد مؤسسات اعتباری تا حدی باب مذاکره را بین بانک و تولید کننده قبلی باز می کند.

وی گفت: در ماده (11) اشاره شده است که در صورتی که مال مازاد از جمله ی وثایق تملیکی باشد، موسسه اعتباری موظف است نحوه و زمان مزایده را حداقل 10 روز قبل مزایده، به اطلاع مالک قبلی آن برساند. در صورتی که مالک قبلی، قبل از بازگشایی پاکت های مزایده، کتبا اعلام آمادگی نماید، موسسه اعتباری موظف است مال مازاد را به مالک قبلی آن واگذار نماید.

تشکینی ادامه داد: مبلغ قابل دریافت بابت واگذاری اموال مازاد به مالک قبلی که باید نقدا پرداخت شود، معادل با اصل، سود و وجه التزام تاخیر تادیه ی دین تا تاریخ واگذاری مال مازاد به علاوه سایر هزینه هایی است که موسسه اعتباری در اجرای وثیقه، تملک مال، نگهداری و مزایده آن متحمل شده است، می باشد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به شرایط تحریمی و نامگذاری سال جاری با عنوان سال جهش تولید، تعطیلی واحد های تولیدی قابل توجیه نمی باشد و می بایست تمامی دستگاه های سیاستگذار و اجرایی همکاری و همراهی لازم را با بخش تولید داشته و بسیار متفاوت تر از سالهای گذشته در جهت رفع موانع و مشکلات فعالیت واحدهای تولیدی اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت صنعت شورای پول و اعتبار تولید مالک قبلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها

نیکبخت  در جمع نخبگان، بهره‌برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان‌های گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان، گفت: در نظام اسلامی مردم اصل هستند و در تولید باید جهش اتفاق بیفتد و دولت با مشارکت و همراهی مردم شعار سال را محقق می‌کند.

وی گفت: تولیدکننده باید بخشی از تولید خود را برای تازه‌خوری و بخش دیگری را برای فرآوری و بخشی را هم نیز برای صادرات بگذارد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان به سمت صادرات حرکت کنند، ادامه داد: صادرات را باید به تولیدکننده آموزش دهیم و باید صادرات را به تولیدکننده گره بزنیم.

نیکبخت با بیان اینکه مردم ۲ دسته‌ هستند، یک دسته در حال تولید هستند و یک عده هم می‌خواهند بیایند و تولید کنند، گفت: باید زمینه تولید فراهم شود تا تولیدکنندگان چند برابر تولیدات فعلی خود را داشته باشند و نیاز است در این مسیر موانع را از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • قیمت هر شانه تخم‌مرغ به ۶۵ هزار تومان رسید
  • حمله موشکی ایران، رتبه اعتباری اسرائیل را کاهش داد
  • شناسایی ۶۰۰ ملک مازاد دولتی در استان یزد
  • تولید به صادرات گره بخورد/ نادرست بودن قطع برق چاه‌ها
  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • محدودیتی برای خرید مازاد تولید مرغ نداریم
  • در واگذاری غرفه‌های سعدالسلطنه عدالت رعایت شود
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد
  • همکاری ازکی‌وام و بانی‌مد؛ تسهیل خرید اعتباری برای کاربران
  • واگذاری پرسپولیس واستقلال به بانک ها،خلاف قانون ومنویات رهبری است