Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اردشیر مطهری صبح شنبه در جلسه بررسی مشکلات اشتغال و کارآفرینی به میزبانی فرمانداری گرمسار با اشاره به شیوع کرونا و ضررهای اقتصادی ناشی از این بیماری اظهار داشت: حفظ اشتغال موجود و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنفی و صنعی در شرایط کرونایی در اولویت نخست مسئولان قرار گیرد.

وی بابیان اینکه افزایش میزان سرمایه‌گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی در این عرصه نقش مؤثری دارد، تصریح کرد: استفاده از نیروهای بالقوه موجود برای تحقق شعار سال ضروری است و انتظار می‌رود دستگاه‌هایی که در موضوع تولید و اشتغال دارای مسئولیتی هستند برای تحقق این موارد و اجرای سیاست‌های کلی نظام از تمام ظرفیت موجود بهره‌گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتغال امری فرا دستگاهی است

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال برای جوانان و فارغ‌التحصیلان جویای کار دغدغه اصلی است، افزود: مسئولان باید از همه ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و خصوصی برای اشتغال‌زایی و رونق تولید استفاده کنند و روند اجرای طرح‌ها را شتاب دهند.

مطهری بابیان اینکه با اعتبارات اشتغال‌زایی که دولت در اختیار مردم قرار داده است می‌توان در راستای رونق تولید و افزایش اشتغال اقدامات لازم را انجام داد، تأکید کرد: اشتغال امری فرا دستگاهی است و وظیفه دولت در این راستا ایجاد بستری مناسب برای ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب‌وکار برای جوانان است.

وی با اشاره به‌ضرورت ایجاد اشتغال پایدار در منطقه خاطرنشان کرد: بررسی مؤلفه‌های ایجاد اشتغال در شهرستان توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری اداره صمت در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس یادآور شد: شناسایی صحیح فرصت‌های شغلی و هدایت راهبردی آن، استفاده حداکثری از نیروی کار موجود و ایجاد عدالت اجتماعی در بهره‌وری منابع در دستور کار مسئولان مربوط به حوزه اشتغال قرار گیرد و برنامه‌ریزی دقیق و پیشنهادهای راهبردی خود را در این عرصه ارائه کنند.

کد خبر 4965115

منبع: مهر

کلیدواژه: اردشیر مطهری اشتغال بیکاری فارغ التحصیلان مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت بیرجند شهرکرد ایلام خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان مواد مخدر ستاد مقابله با کرونا ایجاد اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری در این کلان‌شهر گفت: تقویت زیرساخت‌ها با رویکرد اقتصاد شهری، موجب مهار تورم و جهش تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری که «جهش تولید با مشارکت مردم» را به‌عنوان سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی انتخاب کردند، یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی در جذب مشارکت مردم برای توسعه شهر، مجموعه ارکان مدیریت شهری است که ضرورت دارد همواره برنامه‌ها و اقدامات اجرایی و عملیاتی شهرداری اصفهان با این رویکرد بازتعریف و بازطراحی شود.

وی افزود: انتخاب حکیمانه این عنوان بیانگر اهمیت نگاه ویژه به مقوله تولید و نقش کلیدی مردم و مشارکت آحاد جامعه در تحقق این هدف بزرگ ملی است و نشان از آن دارد که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، راه تعالی کشور را در گرو مشارکت مردم جست‌وجو می‌کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری‌ها به‌عنوان یکی از نهادهای عمومی با توان مالی بالا و ظرفیت‌های متعدد، قادر هستند فضای لازم را ایجاد کنند و اجازه دهند با درایت فعالان اقتصادی، حجم فعالیت‌های توسعه‌ای شهر گسترده شود.

حیدری ادامه داد: آنچه ضامن ایجاد یک شهر پویا است در هم‌افزایی بخش عمومی و بخش خصوصی هر شهر نهفته است و ثمره این مشارکت دوطرفه، در نهایت به نفع شهر و شهروندان تمام خواهد شد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، تقویت زیرساخت‌ها با رویکرد اقتصاد شهری، موجب مهار تورم و جهش تولید خواهد شد؛ به‌عنوان مثال رشد سیستم حمل‌ونقل عمومی، تقویت بخش مسکن، توجه ویژه به تولیدات داخلی و فرایندهای دانش‌بنیان، تولید و اشتغال شهر را افزایش می‌دهد یا تقویت توان کارآفرینی که در گروه مشارکت عموم مردم است، زمینه جهش پایدار شهر را فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر از سال‌ها قبل در این مسیر گام برداشته است، به‌ویژه سال گذشته، افزایش چشمگیر پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان را شاهد بودیم که نشان می‌دهد ظرفیت سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان افزایش یافته است و اعتماد سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان در پروژه‌های شهری به نهاد متولی اداره شهر، یکی از مهم‌ترین دلایل رغبت برای افزایش سرمایه‌گذاری آن‌ها بوده است.

حیدری اظهار کرد: سال گذشته رشد بسیار خوبی در پروژه‌های شهری اصفهان شاهد بودیم که اثرات آن شهر اصفهان را متحول خواهد کرد و شهروندان نتایج اجرای این آن‌ها را در آینده مشاهده خواهند کرد.

وی تاکید کرد: برای هر پروژه‌ای که فراخوان آن توسط شهرداری اعلام می‌شود، ده‌ها سرمایه‌گذار اعلام آمادگی می‌کنند و رقابت برای گرفتن هر طرح مشارکتی بسیار افزایش یافته است و هیچ پروژه‌ای نیست که استقبال کننده نداشته باشد.

کد خبر 745332

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • توزیع اسکناس درشت، با اقتصاد ایران چه می‌کند؟
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید
  • سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد