Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@08:06:26 GMT

استقرار ارتش عراق در مرز با ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۲۴۳۸

استقرار ارتش عراق در مرز با ترکیه

به گزارش افکارنیوز،

همزمان با حضور زمینی و حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه در شمال عراق ، منابع عراقی از استقرار نیرو‌های زمینی بغداد در مرز با ترکیه خبر دادند.

اخبار بین الملل-هدف از این اقدام، حفاظت از امنیت و حاکمیت بغداد و ممانعت از ورود نیرو‌های ترکیه به خاک عراق است. در این خبر اشاره‌ای به حجم حضور نیرو‌های عراقی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگنده‌های ترکیه دیروز (جمعه) دو منطقه کوهستانی در استان «دهوک» در شمال عراق را بمباران کردند که تلفات انسانی در پی نداشت.

خبرنگار اسکای نیوز از برپایی ۲۴ مقر نظامی نیرو‌های ترکیه در کوه‌های شمال عراق خبر داد.

واکنش عراق به تجاوزات ترکیه به خاک کشورش تنها در عرصه میدانی نبوده است و وزارت خارجه عراق ضمن احضار سفیر ترکیه در بغداد و ابلاغ اعتراض و محکومیت خود، از احتمال استفاده از حربه اقتصادی و تجاری برای اجبار ترکیه به توقف حملات نظامی خود سخن گفته است.

وجود ده‌ها شرکت سرمایه گذاری و اقتصادی ترکیه در عراق و درآمد بیش از ۱۶ میلیارد دلاری سالانه ترکیه از عراق عامل استفاده عراق از حربه اقتصادی برای اعمال فشار بر آنکارا شده است.

در حالی که عراق بر اهمیت روند سیاسی در حل این بحران تاکید دارد و آنکارا را به کاهش تنش فراخوانده است، تشدید حملات مستمر ترکیه باعث شده تا بغداد اقدامات جدی تری در این خصوص اتخاذ کند.

احد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق نیز اعلام کرد که کشورش شورای امنیت و اتحادیه عرب را به برگزاری جلسه اضطراری برای بررسی این موضوع فراخواهد خواهند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ترکیه عراق مرز ترکیه جنگ عراق تروریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت ۴ نفر از نیرو‌های حزب‌الله توسط اسرائیل

جنبش حزب‌الله لبنان امروز پنج‌شنبه از شهادت ۴ تن از نیرو‌های خود طی حملات ارتش رژیم اسرائیل به جنوب لبنان خبر داد.

به گزارش فارس، حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که علی عباس یزبک با نام جهادی «محمد الجواد»، علی محسن عقیل با نام جهادی «عابس»، حسین علی زهور با نام جهادی «حبیب» و اسماعیل علی مطلق با نام جهادی «رسول» به شهادت رسیده‌اند.

این در حالی است که هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در لبنان امروز اعلام کرد طی یک روز گذشته ۱۱ غیرنظامی در جنوب لبنان، از جمله ۱۰ امدادگر به شهادت رسیده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حملات به مراکز بهداشتی ناقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی است، تصریح کرد که نگران حملات به مراکز درمانی و تیم‌های پزشکی در جنوب لبنان هستیم.

دیگر خبرها

  • ترکیه کوریدور شمال به جنوب جدید را می سازد
  • شهادت ۴ نفر از نیرو‌های حزب‌الله توسط اسرائیل
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی/دیده‌بان حقوق بشر اروپا : نیروهای اسرائیلی بسیاری از منازل را در حالی که ساکنان آنها در داخل آن‌هابودند به آتش کشیده‌اند/ حملات سنگین ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز و غرب خان یونس / حمله موشکی گسترد
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • کی‌یف: احتمال استقرار نظامیان اروپایی در اوکراین وجود دارد
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند