Web Analytics Made Easy - Statcounter

از فردا استفاده از ماسک در مکان های سرپوشیده جمعی الزامی است/ ارائه خدمات در همه بخش ها بویژه بخش های دولتی، منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی شود/ مخفی کردن بیماری کرونا، نوعی تجاوز به حقوق دیگران است/ اجرای دستورالعمل های بهداشتی نیازمند ضمانت اجرا است/ رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات، برای مقابله با کرونا ضروری است/ قدردانی از محققان کشور برای تلاش جهت یافتن دارو و واکسن کرونا

رئیس جمهور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در اجتماعات را برای مقابله با کرونا ضروری دانست و با درخواست مجدد از مردم برای همراهی و همکاری تاکید کرد: از فردا استفاده از ماسک در مکان های سرپوشیده جمعی، الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، اظهارداشت: ارائه خدمات در همه بخش ها بویژه بخش های دولتی، منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه کرونا رشد اقتصادی جهان را از 2.9 به منهای 3 کاهش داده و 81 درصد از 2 میلیارد و 700 میلیون نفر نیروی کار در دنیا تحت تاثیر اثرات این بیماری قرار گرفته اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز مثل همه کشورهای دیگر دنیا از ابتدای شیوع کووید19 شیوه‌های متعدد و متنوعی برای مقابله با آن در پیش گرفت که انصافاً در طراحی و اجرای این شیوه‌ها عملکرد بسیار مطلوب و قابل قبولی داشته‌ایم و همه بخش‌های کشور بویژه کادر درمانی تلاش ارزشمندی داشتند که از آنان با تواضع قدردانی می‌کنم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه زندگی مردم باید توام با سلامت، در چرخش باشد و تمام مراکز تولیدی به تولید ادامه دهند، اظهارداشت: لازمه این امر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی همگان است. پس از یک دوره تعطیلی عمومی فعالیت‌های غیرضروری و آغاز گشایش فعالیت‌ها و مشاغل تأکید شد که هر چه گشایش‌های مربوط به مشاغل بیشتر باشد، مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی نیز با حساسیت و دقت بالاتری پیگیری شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه شاهدیم برخی ابتلا به این بیماری را ناپسند شمرده و آن را مخفی می‌کنند، تصریح کرد: اگر کسی بداند که به کرونا مبتلا شده است وظیفه شرعی و انسانی دارد که به دیگران اطلاع دهد و لازم است با فرهنگ‌سازی بر این معضل فرهنگی غلبه کنیم. مردم باید تا زمان تولید دارو و یا واکسن برای مقابله با این بیماری، ملاک را بر این قرار دهند که همه ممکن است آلوده باشند و لذا باید در ارتباط‌گیری اجتماعی با افراد، نهایت دقت و احتیاط لازم را به عمل آورند.

دکتر روحانی تأکید کرد: از فردا استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی شلوغ باید اجباری باشد و چنانچه کسی بدون ماسک به دستگاه، نهاد و یا ارگانی برای دریافت خدمت مراجعه کرد، باید از او بخواهند ماسک داشته باشد و حتی باید از حضور کارمندان و کارکنان در ادارات و دستگاه‌ها در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک،جلوگیری شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه نباید اجازه داد حساسیت مردم و احساس خطر آنان نسبت به بیماری کاهش یابد، گفت: ستادهای استانی مقابله با کرونا موظف شدند با بررسی شرایط نسبت به تعطیلی یا افزایش محدودیت‌ها تصمیم‌گیری کرده و با هماهنگی کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، تصمیمات خود را اجرا کنند و چنانچه در این مسیر نیاز باشد از نیروی انتظامی و بسیج برای حسن اجرای تصمیمات کمک بگیرند و البته دولت نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته تا با گسترش حداکثری خدمات دولت الکترونیک از مراجعات غیرضروری مردم به ادارات و دستگاه ها برای دریافت خدمات بکاهد.

در حال تکمیل

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا استفاده از ماسک برای مقابله بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد

قائم مقام کانون هموفیلی استان کرمانشاه گفت: ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه از خدمات درمانی و دارویی بهره‌مند می‌شوند. - اخبار استانها -

ارسلان مفردنصرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه به 255 بیمار مبتلا به هموفیلی خدمات درمانی ارائه می‌شود اظهار داشت: امروز روز جهانی حمایت از بیماران هموفیلی نامگذاری شده است. 

وی عنوان کرد: کارزاری با عنوان حمایت از بیماران هموفیلی در سراسر جهان برقرار شده و به صورت نمادین هر یک از آثار تاریخی و نمادهای شهری به نشانه قرمزی خون نورافشانی قرمز می‌‌شوند. این اقدام به این منظور است که توجه و آگاهی خیران و بخش خصوصی جلب شود و در جوامع شهری اطلاع‌رسانی شود.

قائم مقام کانون هموفیلی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مرکز جامع بیماران خاص استان، خدمات ویژه‌ای را به بیماران خاص از جمله بیماران هموفیلی ارائه می‌کند افزود: همکاری خوب انجمن بیماران هموفیلی با واحد بیماری‌های خاص موجب هماهنگی و برنامه‌ریزی مناسب برای ارائه خدمات بهتر به این افراد شده است. 

یادآور می‌شود، بیماری هموفیلی یک اختلال ارثی نادر است که طی آن خون به‌طور طبیعی لخته نمی‌شود، زیرا در این بیماری خون فاقد پروتئین‌های کافی برای لخته شدن است. فاکتورهای انعقادی با کمک پلاکت‌ها باعث جلوگیری از خونریزی در محل آسیب می‌شوند. بیماران هموفیل پس از یک آسیب ممکن است برای مدت طولانی‌تری نسبت به حالت معمول خونریزی داشته باشند؛ در کشور بیش از 12 هزار نفر است. 

خونریزی غیرقابل توضیح و بیش‌ از حد در اثر بریدگی یا آسیب، یا بعد از عمل جراحی یا دندان‌پزشکی، کبودی‌های متعدد بزرگ یا عمیق، خونریزی غیرمعمول پس از واکسیناسیون مانند خون دماغ شدن ناگهانی، درد، تورم یا خشکی مفاصل و درد هنگام حرکت مفاصل، وجود خون در ادرار یا مدفوع، خونریزی از بینی بدون علت شناخته‌شده و تحریک‌پذیری غیرقابل توضیح در نوزادان از جمله علائم بیماری هموفیلی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان دیر در شان مردم نیست
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • هنوز بعد از سال ها درپی متولی در دریا هستیم
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • بهره مندی بیش از ۸۴ هزار بانوی خوزستانی از آموزش‌های مهارتی
  • ۲۵۵ بیمار هموفیلی در استان کرمانشاه وجود دارد