Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@01:47:01 GMT

مشکل دیرینه کارگاه‌های ضایعاتی شیراز و نوید حل آن

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۲۶۸۰

مشکل دیرینه کارگاه‌های ضایعاتی شیراز و نوید حل آن

با گذر از کمربندی شیراز و حاشیه‌های این کلانشهر، انبار و کارگاه‌های ضایعاتی با انبوهی از انواع فلزی ،پلاستیکی و کاغذی به چشم می خورد که جدا از نازیبا کردن جلوه‌های بصری ورودی ها و اطراف این شهر ظرفیت بروز مشکلات و ناامنی نیز در این محل‌ها وجود دارد.
وجود انبار، کارگاه‌های ضایعاتی و مشاغل مزاحم اطراف کلانشهر شیراز همواره و طی سالیان گذشته یکی از چالش‌های این شهر بوده است که ساماندهی آن در برهه‌های مختلف از سوی مدیران شهری و استانی نوید داده شده اما همچنان به نقطه مطلوب نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بروز چندین فقره آتش سوزی در سال نیز در این کارگاه‌ها و انبار ضایعات در اطراف شیراز به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی از سوی صاحبان این مشاغل کاذب نیز همواره اتفاق افتاده است.

انتشار کلیپی در فضای مجازی که عبارت دعوای برخی اتباع خارجی در پشت شهرک صنعتی و کارگاه‌های ضایعات شیراز بر آن درج شده بود جمعه ۱۳ تیرماه ۹۹ حاشیه‌هایی را در پی داشت.
شنیده شد که ماجرا از دعوا در مراسم عروسی چند شب پیش اتباع خارجی مقیم شیراز در تالار عروسی دهنو و تفیهان آغاز و استمرار آن عصر پنجشنبه در مجموعه ضایعاتی حاشیه کمربندی شیراز ادامه پیدا کرده و آسیب‌های جانی نیز در پی داشته است.

مشکلی دیرینه و نوید حل آن
فرماندار شیراز و رییس شورای تامین این شهرستان شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در این باره گفت: مشکل وجود ضایعات فروشی‌های اطراف شیراز مربوط به یکی دو سال اخیر نیست و این معضل از سال‌های دور تاکنون در این شهر انباشته شده است.
محمدرضا امیری افزود: برخی از کارگاه‌های و انبارهای ضایعاتی اطراف شیراز و کمربندی این شهر دارای مجوز فعالیت بوده و تعدادی از آنها نیز فاقد مجوز هستند و به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه ساماندهی ضایعات فروشی‌های اطراف شیراز در یک تا دو سال اخیر همواره در دستور کار شورای تامین شهرستان شیراز بوده است، گفت: در راستای ساماندهی این مشاغل مکان یابی در زمینی معروف به ۵۰۰ هکتاری خارج از شهر شیراز انجام شده و شهرداری شیراز موظف است که نسبت به جابجایی این مشاغل اقدام و البته از فعالیت ضایعات فروشی‌های غیرمجاز نیز پیشگیری کند.
فرماندار شیراز ادامه داد: موضوع ساماندهی و جابجایی ضایعات فروشی‌های شیراز به دلیل برخی موانع از جمله ضرورت هماهنگی بین بخشی با کندی مواجه بوده که البته مجدداً برای تاکید و تسریع در این امر موضوع در دستور کار فوری شورای تامین شهرستان قرار گرفته است.

ساماندهی اتباع خارجی فعال در حوزه ضایعات شیراز
وی به موضوع درگیری اخیر گروهی از اتباع خارجی مقیم شیراز در یکی از کارگاه‌های ضایعاتی اطراف کمربندی شیراز اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی این موضوع را رصد و بررسی آن در دستور کار قرار گرفته است که علاوه بر این، مراقبت لازم برای جلوگیری از بروز چنین رخدادهایی نیز در دستور کار است.
امیری در بخش دیگری صحبت‌های خود عنوان کرد: از آنجا که برخی از فعالان حوزه ضایعات در شیراز اتباع کشور افغانستان هستند، موضوع ساماندهی این قشر نیز در قالب یک طرح دیگر در دستور کار شورای تامین شهرستان شیراز قرار گرفته است.

دو سال قبل در چنین روزی
آخرین اظهارنظر رسانه‌ای مسوولان فرمانداری شیراز درباره کارگاه‌های ضایعاتی به اواخر سال ۹۷ باز می‌گردد، زمانی که حیدر عالیشوندی فرماندار وقت شیراز اعلام کرد: به تمام دستگاه های متولی جمع آوری کارگاه های ضایعات حاشیه شیراز تنها یک ماه فرصت داده می شود که نسبت به جمع آوری و ساماندهی این مشاغل از اطراف شیراز اقدام کنند.
عالیشوندی که در جلسه ساماندهی و تعیین تکلیف کارگاه های ضایعاتی و آلونک های محدوده کمربندی و اطراف کلانشهر شیراز سخن می‌گفت، در این باره افزود:‌ اگر ظرف مدت یکماه 400 واحد کارگاه ضایعاتی اطراف این شهر ساماندهی نشود از ابتدای شهریور ماه با آنها بطور جدی برخورد خواهد شد.
به گفته وی، بعضی از این مشاغل حتی در مجاورت مراکز حساس نظامی و فرودگاه شیراز فعالیت می کنند که این امر باعث کاهش امنیت و بهداشت این مناطق و همچنین نازیبا جلوه دادن چهره این شهر توریستی شده است.
وی اظهار داشت: بعضی از افراد خانه های محل زندگی خود را به کارگاه ضایعاتی تبدیل کرده اند که برخورد با آنها تنها با حکم دادستان امکان پذیر خواهد بود و لازم است که این کار با هماهنگی همه دستگاه های متولی به نتیجه ای مطلوب منجر شود.
از آن زمان تاکنون تلاش‌های برای ساماندهی این وضعیت در جریان بوده است که تاکنون به نقطه مطلوب نرسیده است.

برچسب‌ها درگیری اتباع خارجی مدیریت پسماند شیراز مدیریت شهری شورای تأمین فارس فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درگیری اتباع خارجی مدیریت پسماند شیراز مدیریت شهری شورای تأمین فارس فارس درگیری اتباع خارجی مدیریت پسماند شیراز مدیریت شهری شورای تأمین فارس فارس کارگاه های ضایعاتی کارگاه های ضایعات ضایعات فروشی دستور کار اتباع خارجی شورای تامین اطراف شیراز کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفای حریق انبار ضایعات در دورود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دورود گفت: صبح امروز ۳۰ فروردین پس از اطلاع از آتش سوزی انبار دو طبقه ضایعات در منطقه ناصرالدین دورود، بلافاصله دو تیم عملیاتی از ایستگاه‌های شماره یک و سه با چهار دستگاه خودروی سبک و سنگین به محل حادثه اعزام شدند که این حریق پس از دو ساعت اطفاء شد.

جمالی فولادوند افزود: به علت شدت حادثه و نوع آتش سوزی، ساختمان انبار به طور کامل تخریب شد، اما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

به گفته رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دورود، علت دقیق حادثه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • اطفای حریق انبار ضایعات در دورود
  • تولید ارزان هیدروژن از آب با ضایعات فلزی
  • معاون وزیر ورزش: واگذاری استقلال و پرسپولیس، آرزوی دیرینه هواداران است
  • نمایش عکس‌های عروسی نوید و فرشته در یک سریال!
  • اسبقیان:واگذاری استقلال و پرسپولیس،آرزوی دیرینه هواداران است
  • حل مشکل بیمه مشاوران با اجرای طرح ساماندهی بنگاه‌های املاک
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است
  • مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد
  • تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟