Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:34:44 GMT

هدررفت ۲۵ درصد آب آشامیدنی روستاهای شیروان

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۲۸۱۹

هدررفت ۲۵ درصد آب آشامیدنی روستاهای شیروان

شهرام رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اقدام این شرکت برای اصلاح شبکه ها،  هفت درصد از هدررفت آب در سه سال اخیر کاسته شده است و حال آنکه طبق برنامه ششم توسعه باید ۳۰ تا ۳۲ کیلومتر از شبکه آب شرب این شهرستان نوسازی شود.
وی با بیان اینکه تعویض این میزان از شبکه آب شرب اعتباری بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال می طلبد، گفت: هم اکنون ۲۳ طرح آب در حوزه شهری و روستایی شهرستان با ۳۵۵ میلیارد ریال اعتبار در حال اجراست که با توجه به وسعت شهرستان نیاز به تعریف پروژه های بیشتری در این حوزه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رمضانی، حجم کنونی مخازن ذخیره آب شهر شیروان را ۳۰ هزار مترمکعب عنوان کرد و گفت: هم اکنون یک مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در شیروان، یک مخزن ۲ هزار مترمکعبی در زیارت و یک مخزن ۲ هزار مترمکعبی در قوشخانه در حال ساخت است.
مدیر امور آب و فاضلاب شیروان با اشاره به اینکه آب شرب این شهر از سد بارزو تامین می شود، گفت: مصرف کنونی آب مشترکان شیروانی ۳۴۰ تا ۳۵۰ لیتر در ثانیه است که در صورت نیاز، آب چاه شماره ۱۹ در منطقه شیرکوه نیز به عنوان پشتیبان وارد مدار مصرف می شود.
رمضانی افزود: همچنین شبکه فاضلاب در شهرک ها و بخشی از منطقه غربی شهر اجرا شده است که اگرچه اجرای این طرح مشکلات و سختی های زیادی دارد اما مطمئناً نتیجه آن برای شهرستان ثمربخش خواهد بود.

هم  اینک این شهرستان ۱۵ هزار و ۷۶۰ مشترک روستایی و ۳۸ هزار و ۷۴۷ مشرک شهری دارد.

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

برچسب‌ها افتتاح طرح آب و فاضلاب خراسان شمالی اعتبارات شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح آب و فاضلاب خراسان شمالی اعتبارات شیروان افتتاح طرح آب و فاضلاب خراسان شمالی اعتبارات شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب لرستان هشت مصوبه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است که شش مورد از آنها در حوزه فاضلاب و دو مورد در حوزه آب است، اظهار داشت؛ مشکلی که در لرستان وجود دارد این بوده که هیچ‌کدام از شهرهای استان آب شرب پایدار ندارند.

وی با اشاره پیشرفت ۷۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب خرم‌آباد، پیشرفت ۶۸ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب بروجرد، پیشرفت ۴۴ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب دورود، پیشرفت ۶۷ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب کوهدشت و پیشرفت ۹۵ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب پلدختر، عنوان کرد: همچنین یکی دیگر از طرح‌ها، پروژه «قمرود» است که تا کنون هیچ اعتباری برای آن اختصاص پیدا نکرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، ادامه داد: بخشی از این پروژه در لرستان از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرا و برخی از روستاها از آب شرب بهره‌مند شده‌اند، گفت: همچنین آبرسانی به شهر «شاپورآباد» الیگودرز در قالب این پروژه تا کنون عملیاتی شده است.

اکبریان، افزود: مابقی پروژه آبرسانی به روستاها در قالب طرح «قمرود» اعتباری برای تکمیل ندارند.

کد خبر 6087679

دیگر خبرها

  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • شستشوی مخزن آب شرب روستای خاکمردان شهرستان خوی
  • شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • هدررفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • عزم جدی حل مشکل کم آبی شهر مرزی نوسود و روستاهای مرزی شهرستان پاوه
  • بخش آب‌پخش نیاز مبرم به نصب ایستگاه پیش تصفیه آب دارد