Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@00:47:18 GMT

اجرای طرح سرباز نخبگی در شرکت آبفای سمنان

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۱۲۸۲۲

اجرای طرح سرباز نخبگی در شرکت آبفای سمنان

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: طرح سرباز نخبگی در سال جاری در این شرکت اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سعید شایگان صبح امروز در جلسه کمیته تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان سمنان اظهار کرد: رویکرد پژوهشی این شرکت بر استفاده از ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی در حوزه صنعت آب و فاضلاب و اتکا به فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان در این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی افزود: چارت سازمانی تعریف‌شده بعد از یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی سابق از پنج معاونت به 6 معاونت گسترش پیدا کرده و دفتر تحقیقات به زیرمجموعه معاونت منابع انسانی و تحقیقات منتقل شده است.

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان سمنان بیان کرد: کاربردی کردن طرح آزمایشگاهی حذف فلزات سنگین با جاذب‌های طبیعی موجود در سمنان با ارزیابی اقتصادی آن با شرح خدمات تدوین‌شده در دفتر تحقیقات این شرکت مصوب و مقرر شد که انعقاد قرارداد در این زمینه با دانشگاه سمنان انجام شود.

شایگان افزود: از دیگر مباحث مطرح‌شده در کمیته، تحقق تأکیدات مقام معظم رهبری در استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی نخبگان برای توسعه و تعالی کشور و اجرای ماده سه اساسنامه بنیاد ملی نخبگان در راستای ارائه تسهیلات خدمت نظام‌وظیفه به نخبگان و استعدادهای برتر بود که مصوب شد در سال جاری طرح سرباز نخبگی در شرکت اجرا شود.

وی ازجمله مصوبات این کمیته را تصویب انعقاد قرارداد طرح پژوهشی «امکان‌سنجی بهره‌گیری از نسل دوم هیپو کلریت سدیم در ضدعفونی منابع آب سطحی با تکیه‌بر حذف مواد آلی طبیعی (اجرای پروژه در مقیاس آزمایشگاهی)» با شرکت کلران دانست.

معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ادامه داد: کمیته تحقیقات از انعقاد این طرح چندین هدف را دنبال می‌کند که می‌توان از ارتقای دانش فنی در منابع ضدعفونی آب‌های سطحی که در کشور و جهان کاربرد دارد و گسترش ارتباط صنعت و شرکت نام برد.

همچنین لزوم پیاده‌سازی سامانه جامع تحقیقات در شرکت آب و فاضلاب استان سمنان یکی دیگر از مصوبات این کمیته بوده است. 

در این جلسه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان از اعضای کمیته تحقیقات که نقش مؤثری در تحقق اهداف در سال ۱۳۹۸ داشته‌اند، طی اهدای لوحی تقدیر و تشکر کرد و اولویت‌های تحقیقاتی مورد تأیید وزارت نیرو در جلسه مطرح شد و موردبحث قرار گرفت. 

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع انسانی آب سمنان آبفا تحقیقات آزمایشگاهی پژوهشی دانشگاه سمنان فاضلاب منابع انسانی و تحقیقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرماندار کاشان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه این طرح به عنوان یکی طرح‌های کلان کشور گفت: با اجرای این طرح ظرفیت تصفیه خانه کاشان یک و نیم برابر افزایش می‌یابد.
شریف زارعی به افزایش پوشش جمعیتی این طرح از ۲۲ به ۳۵ درصد اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این طرح زمینه اشتغال ۲۰ هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی کاشان فراهم می‌شود.
وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی کاشان، به‌عنوان قلب تپنده صنعت و تجارت در مرکز ایران است و دولت در یک اقدام صحیح محیط زیستی، تصمیم گرفته تا آب موردنیاز این منطقه را با پساب تأمین کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
محمدشریف زارعی ادامه داد: یکی از سیاست‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کاشان ایجاد صنایع با تکنولوژی بالا ست تا با استفاده از روش ارزش افزوده، مشکل بیکاری را در منطقه برطرف کند.
فرماندارکاشان گفت: در گذشته سیاست دولت‌ها این بود که با بودجه عمومی طرح‌های فاضلاب را اجرا و سپس پساب آن را به صنعت واگذار می‌کرد؛ اما چند سالی است که در در قبال مشارکت سرمایه‌گذاران در احداث طرح‌های فاضلاب، مجوز بخشی از پساب در مدت‌زمان مشخص به آنها اعطا می‌شود.
شریف زارعی افزود: منطقه ویژه اقتصادی کاشان، ۱۳۴۵ هکتار وسعت دارد که اقدام‌های زیرساختی در مرحله نخست آن با مساحت ۲۵۰ هکتار در حال آماده‌سازی است.

 

دیگر خبرها

  • رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد
  • شناسایی ۶۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز
  • آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان
  • برگزاری جلسه قرارگاه تامین منابع مالی و مدیریت هزینه‌ها در سال ۱۴۰۳
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام
  • راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است
  • مدیریت بحران آبفای یزد در آماده باش کامل
  • خبر مهم برای سربازان و کسانی که کارت پایان خدمت ندارند !
  • هوشمند سازی 13 گله شتر استان یزد