Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم خدایی اظهار داشت: ۵۰ درصد نمره پذیرش در آزمون دکتری بر اساس مصاحبه است؛ در این زمینه معاونت آموزشی وزارت علوم و سازمان سنجش آموزش کشور درصدد کاهش مدت زمان مصاحبه با مجازی کردن آن هستند تا داوطلبان پذیرفته شده اوایل آبان سر کلاس بروند.

او گفت: معاونت آموزشی وزارت علوم با صدور بخشنامه ای به دانشگاه های پذیرنده دوره دکتری از آنان خواست سعی در فراهم کردن زیرساخت های مصاحبه مجازی کنند تا به محض اعلام اسامی داوطلبان مجاز، بلافاصله فرایند مصاحبه مجازی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه زیرساخت های دانشگاه ها در ترم دوم تحصیلی برای مجازی شدن آموزش ها فراهم شده بود، افزود: هماهنگی های اجرایی در این زمینه در حال انجام است و دانشگاه‌ها با تجربه آموزش مجازی امکان برگزاری این مصاحبه های مجازی را هم دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها را تشویق به برگزاری این شیوه کرده ایم، گفت: اولویت با مصاحبه مجازی است.

سوال‌ها و زمان کنکورها کاهش نمی‌یابد

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه صحبتش درباره پیشنهاد کاهش تعداد سوالات کنکورهای کارشناسی ارشد و دکتری ۹۹ که چند روز گذشته مطرح شده بود، تاکید کرد: در مباحث سنجش، ۲ عامل در اندازه گیری توانایی فرد اهمیت زیادی دارد؛ یکی از این عوامل زمان و دیگری تعداد سوال است؛ این ۲ فاکتور با هم هستند و یکی از اصول مسلم سنجش و اندازه گیری هم محسوب می شوند. 

خدایی گفت: نمی‌توان همینطور مطرح کرد که سوالات کاهش و زمان افزایش یابد یا برعکس آن اتفاق بیفتد. چراکه همه این عوامل بررسی های فنی، علمی و تخصصی است. اگر تعداد سوالات درس یا زمان کنکور از یک حدی کمتر باشد، اندازه‌گیری توانایی فرد امکانپذیر نمی شود.

وی با بیان اینکه سازمان سنجش آموزش کشور از همه پیشنهادها برای برگزاری بهتر کنکور استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: ارائه پیشنهاد اشکالی ندارد و سیاست سازمان سنجش آموزش کشور هم استقبال از پیشنهادهایی است که به برگزاری بهتر کنکور کمک کند.

این مسئول با بیان این مسأله که اگر پیشنهاد به اصول اصلی سنجش و اندازه‌گیری صدمه وارد نکند، مورد استقبال قرار می گیرد، افزود: مرجع تصمیم گیری در مورد افزایش یا کاهش تعداد سوالات و زمان کنکور، شورای سنجش و پذیرش است که تاکنون در این ارتباط مصوبه‌ای نداشته‌ایم.

کد خبر 527867 برچسب‌ها آزمون دکترا کنکور سازمان سنجش آموزش کشور

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آزمون دکترا کنکور سازمان سنجش آموزش کشور سازمان سنجش آموزش کشور اندازه گیری زمان کنکور دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج آزمون استخدامی معلمان؛ شاید هفته آینده

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون استخدامی آموزگاری ابتدایی آموزش و پرورش در حالی اسفند سال گذشته برگزار شد که از همان ابتدا وزارت آموزش و پرورش از همکاری سازمان سنجش خبر داده و گفته بود نتایج این آزمون بنا بر قول سازمان سنجش ۱۴ فروردین اعلام می‌شود.

از همان زمان با توجه به زمان اندک باقی مانده معلوم بود سازمان سنجش توانایی پاسخگویی و اعلام نتایج آزمون در حدود ۲۰ روز کاری را ندارد.

پس از ۱۴ فروردین و به دنبال انتظارات مردم، علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری گفت: سازمان سنجش پیش از این اعلام کرده بود که نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگاری را تا پایان فروردین اعلام خواهد کرد و هم‌اکنون منتظر اعلام از سوی آنها هستیم.

مسؤولان آموزش و پرورش پیش از این بارها اعلام کردند که قرار است امسال به سرعت و به دقت مراحل اعلام نتایج، مصاحبه و گزینش را انجام دهند تا نومعلمان پس از طی یک دوره کوتاه آموزش معلمی از ابتدای مهر در کلاس‌های درس تدریس داشته باشند.

این در حالی است که در ایستگاه اول اعلام نتایج، سازمان سنجش به وعده خود عمل نکرده است.

پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد سازمان سنجش تا پایان فروردین هم نتوانست اعلام نتایج اولیه آزمون استخدامی را اعلام کند و تنها قرار است در هفته پیش رو زمان دقیق اعلام نتایج مشخص شود.

البته یکی از مسؤولان سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ابراز امیدواری کرد تا پایان هفته آتی نتایج اولیه آزمون استخدامی آموزگاری اعلام شود.

کد خبر 6082597 علی قدمی

دیگر خبرها

  • پورعباس: اعلام نتایج آزمون ارشد ۱۴۰۳ پس از انتخاب رشته کنکور دکتری 
  • آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت
  • انتخاب رشته‌ آزمون دوره دكتری سال 1403 از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی معلمان؛ شاید هفته آینده
  • کارت ورود به جلسه کنکور دوشنبه منتشر می شود
  • تشریح اقدامات حفاظتی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور
  • کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون
  • اعلام اقدامات حفاظتی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش پس از نوبت اول کنکور ابلاغ می‌شود
  • اساسنامه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور پس از نوبت اول کنکور سراسری ابلاغ می‌شود