Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم سن‌سباستین ۶ فیلم را برای بخش رقابتی امسال خود انتخاب کرده که از این میان ۵ فیلم با برچسب «کن ۲۰۲۰» بوده‌اند.

در حالی که جشنواره فیلم کن ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد و نام شماری از فیلم‌ها را با برچسب کن اعلام کرد تا نشان دهد این فیلم‌ها در این جشنواره جای می‌داشتند، جشنواره سن‌سباستین نیز از فیلم‌های برچسب کن استقبال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فهرست سن سباستین که دیروز جمعه منتشر شد دو فیلم مهم با برچسب کن جای دارند که هفته پیش در بخش «مارش دو فیلم» کن که به صورت آنلاین برگزار شد نیز درخشیدند. این دو فیلم شامل فیلم جدید فرانسوا اوزون با عنوان «تابستان ۸۵» محصولی از فرانسه و بلژیک و فیلم «دور دیگر» توماس وینتربرگ محصول مشترکی از دانمارک، سوئد و هلند هستند.

این فهرست دو عنوان دیگر با برچسب کن شامل فیلم «مادران حقیقی» نائومی کاواسه از ژاپن و فیلم «در غروب» شاروناس بارتاس از لیتوانی را دربرگرفته است.

«آغاز» نخستین ساخته دیا کولومبگاشویلی از گرجستان که با همکاری فرانسه تولید شده نیز فیلم دیگری است که به بخش رقابتی سن‌سباستین راه یافته و در بخش رقابتی کن نیز در بخش فیلم اول یک کارگردان جای داشت. «بچه گریانی این اطراف هست؟» ساخته تاکوما ساتو از ژاپن دیگر فیلم منتخب این دوره سن‌سباستین است.

«دور دیگر» و «مادران حقیقی» از جمله فیلم‌هایی هستند که برای نخستین بار در جشنواره فیلم تورنتو در ماه سپتامبر به نمایش درمی‌آیند. اما «آغاز» و «بچه گریانی این اطراف هست؟» اولین اکران جهانی شان را در سن‌سباستین تجربه می‌کنند. «در غروب» هم اولین اکران بین‌المللی‌اش را تجربه می‌کند و تاکنون تنها در لیتوانی اکران شده است.

هنوز فهرست فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره سن‌سباستین کامل نشده و به شیوه هر سال این کار به تدریج انجام می‌شود.

پیش‌تر اعلام شده بود «فستیوال ریفکین» فیلم جدید وودی آلن به عنوان فیلم افتتاحیه این دوره انتخاب شده است.

شصت و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین از ۱۸ تا ۲۶ سپتامبر (۲۸ شهریور تا ۵ مهر) برگزار می‌شود.

کد خبر 4965141

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فیلم سن سباستین فیلم سینمایی اسپانیا تئاتر ایران فیلم سینمایی ویروس کرونا موسیقی ایرانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی حوزه هنری فیلم کوتاه محمدمهدی دادمان درگذشت چهره ها سیروس گرجستانی سازمان سینمایی نماهنگ شبکه پنج سیما برنامه تلویزیونی سن سباستین برچسب کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودان گفت: برگزیدگان در زمینه کشاورزی، صنعت، هنر، خدمات، پوشاک، مالی، رایانه و برق برتر شناخته شدند.
احمد فولادی افزود: از ۹۶ اثر ارسالی هنرجویان ۷ هنرستان به نخستین جشنواره ایده تا بازار، ۱۰ اثر به مرحله پایانی راه یافت و سه ایده نوین از سوی هیئت داروان بعنوان برگزیده این جشنواره معرفی شد.
وی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی، رشد و شکوفایی خلاقیت و مهارت‌آفرینی، استعداد سازی هنرجویان، تشویق و ترویج فرهنگ ایده‌پردازی و خلاقیت، آشنایی هنرجویان با پژوهش و شیوه‌های کشف و حل خلاقانه مسائل است.

بیشتربخوانید: معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • اضافه شدن ۱۳ فیلم دیگر به بخش‌های مختلف جشنواره کن
  • ارتفاع ۲۰ متری امواج در خلیج سن سباستین (فیلم)
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم
  • ارتفاع امواج در خلیج سن سباستین به ۲۰ متر می‌رسد | ویدئو
  • بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها