Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اعلام این‌که کووید ۱۹ بیشتر پروژه‌ها در عتبات عالیات را از اسفندماه متوقف کرده است، از تشدید پروتکل‌های بهداشتی ضد کرونا در اجرای طرح‌های بازسازی و توسعه حرم‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، محمد جلال مآب با اشاره به سخت‌گیرانه‌تر شدن تدابیر بهداشتی در روند اجرای طرح‌های توسعه در حرم‌های مطهر، گفت: پیش از این، دستورالعمل ویژه‌ کار در شرایط کرونایی به واحدهای HSE مستقر در پروژه‌ها ابلاغ شده بود که با توجه به پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر ادامه‌دار بودن شرایط کرونایی تا دست‌کم یکسال دیگر، پروتکل سختگیرانه‌تر جدیدی را با همکاری مسؤولان عراقی تدوین و به عوامل اجرایی ابلاغ کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که براساس پروتکل‌ بهداشتی جدید، فعالیت واحدهای HSE مستقر در پروژه‌ها مضاعف شده است، افزود: تب سنجی مستمر، ضد عفونی مداوم اماکن، محدود شدن تردد افراد به محل اقامت و مکان اجرای پروژه، ممنوعیت تشرف به حرم و حضور در فضاهای شهری، الزام استفاده از ماسک و دستکش، کار با رعایت اصل حضور حداقل نیرو و اخذ گواهی سلامت و تست کرونا در ایران پیش از اعزام به عتبات، ازجمله مواردی است که در این پروتکل‌ها آمده است.

جلال مآب با تاکید بر انجام تست کرونا در مبادی مرزی و هنگام ورود و خروج عوامل اجرایی طرح‌های بازسازی عتبات به کشور، گفت: تدابیر لازم حتی برای قرنطینه موارد مشکوک نیز در پروتکل‌های جدید دیده شده تا از ورود ویروس از عراق به ایران و بالعکس جلوگیری شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه هم اکنون آیتم ضد کرونا به دستورالعمل ثابت واحدهای HSE مستقر در پروژه‌ها افزوده شده است، افزود: سلامت زائران، مجاوران حرم‌ها و عوامل اجرایی اعم از ایرانی و عراقی، خط قرمز ماست؛ لذا با پیمانکارانی که در اجرای این پروتکل‌ها کوتاهی کنند، قاطعانه برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: با همکاری عتبه مقدسه حسینی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای کرونایی، روند اجرای طرح صحن حضرت زینب (س) بدون تعطیلی ادامه یافت و هم‌اکنون عوامل اجرایی مشغول بتن‌ریزی ستون‌های تل زینبیه هستند.

این مقام مسؤول در ستاد بازاسازی عتبات عالیات درباره عملیات عمرانی حرم مطهر حضرت زینب (س) در سوریه نیز گفت: کارگاه ستاد بازسازی عتبات در دمشق نیز با عنایت اهل بیت و براساس پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شده و با وجود چند هفته تعطیلی، به لطف خدا از برنامه زمانبندی نیز جلوتر هستیم.

وی با بیان این‌که در حال مذاکره با مسؤولان شهر نجف و سایر شهرهای مقدس برای ادامه کارها هستیم، یاد آور شد: با اعلام پاندمی کووید ۱۹ و اعمال محدودیت‌ها در بسیاری از کشورها، بیشتر پروژه‌های در حال اجرا در اعتاب مقدسه به‌ غیر از صحن حضرت زینب (س) ‌ از اسفند سال گذشته به حالت تعلیق درآمد.

جلال مآب با بیان این‌که بنا بر درخواست مسؤولان شهر نجف، اجرای طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) متوقف شده است، ابراز امیدواری کرد که با الگوبرداری از پروتکل‌های سخت‌گیرانه طرح توسعه حرم امام حسین (ع)، سایر پروژه‌ها در اعتاب مقدسه نیز بازگشایی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عتبات عالیات پروتکل بهداشتی کروناویروس کرونا در جهان ستاد بازسازی عتبات عالیات عراق ستاد بازسازی عتبات عتبات عالیات عوامل اجرایی اجرای طرح پروتکل ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد

رهبر جریان حکمت ملی عراق با پادشاه اردن دیدار و بر لزوم اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ در غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن ضمن تبریک ماه مبارک رمضان روابط عراق و اردن و بحران غزه را بررسی کرد.

حکیم در این دیدار از نقش اردن در ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای ملت فلسطین با وجود محاصره سختی که رژیم صهیونیستی بر نوار غزه تحمیل کرده، قدردانی کرد.

وی همچنین خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ در نوار غزه شد و بر ضرورت احترام به نهادهای بین‌المللی و قوانین تاکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین جامعه جهانی را در اعمال فشار برای اجرای این قوانین مسئول دانست.

روابط عراق و اردن دیگر محور این مذاکرات بود و حکیم بر اهمیت گسترش روابط در همه عرصه‌ها تاکید کرد و توضیح داد که ثبات عراق بازتاب مثبت بر ثبات منطقه داشته است، چنانکه هرگونه نابسامانی سیاسی و امنیتی در عراق بر کل منطقه تاثیر خواهد نهاد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین درباره تلاش‌های خدماتی دولت محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق توضیحاتی داد و گفت که مرحله کنونی شاهد رضایت اجتماعی بی‌سابقه در دو دهه گذشته عراق است و مردم تاثیرات و اجرای پروژه‌های عمرانی را در زندگی روزمره خود احساس می‌کنند.

وی همچنین بر پایان ماموریت ائتلاف بین المللی  انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو آن بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی عراق تاکید کرد.

موضوع تغییرات اقلیمی چالش‌های ناشی از آن نیز از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بود و حکیم خواستار تشکیل نظامی منطقه‌ای برای رویارویی با این چالش و تبادل تجارب مشورت و ایجاد راه حل‌ها در این باره شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین مواد مخدر را یک آفت ویرانگر دانست که جوانان و نسل‌های آینده را هدف قرار می‌دهد و خواستار تشکیل یک نظام امنیتی منطقه‌ای برای مبارزه با این چالش و محدود کردن عملیات قاچاق و نیز تبادل اطلاعات درباره نحوه بازپروری افراد مبتلا به این آفت شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای پویش «چشم به راهیم» در ایلام
  • توقف مهمترین پروژه برق آبی در حال توسعه پاکستان پس از ترور مهندسان چینی
  • جزئیات بازسازی مجموعه تئاتر محراب در سال ۱۴۰۳/ ۲ پروژه پلاتوسازی در شهریار و پرند به نتیجه رسید
  • هدف اصلی دستگاه قضایی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است
  • هدف اصلی دستگاه قضائی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است
  • آمریکا: از ادامه اجرای خط لوله انتقال گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • بازسازی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • تردد بیش از ۱۵۵ هزار نفر از مرز مهران