Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیده‌بان محیط زیست، بر خلاف ادعای مطرح شده مبنی بر این که این یوز ماده و باردار است، به‌هیچ عنوان بر اساس تصویر مربوطه، حتی جنسیت این یوز قابل تشخیص نیست.

در گربه‌سانان بزرگ‌جثه علائم ظاهری بارداری یعنی بزرگ شدن شکم، مشهود و محسوس نیست. چرا که درصورت بزرگ شدن شکم و تغییرات محسوس آناتومیک در طول دوران آبستنی، چالاکی و چابکی جانور برای شکار و تغذیه سلب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این که فاصلهی زمانی مابین وعده‌های غذایی در یوزها زیاد است، حجم بالایی از غذا در یک وعده خورده می‌شود و معمولا پس از وعده غذایی نیز برای نوشیدن آب به سراغ چشمه می‌روند که برجستگی شکم در یوزها مربوط به همین زمان یعنی پس از خوردن غذا و آب به‌وجود می‌آید.

همانطور که در تصویری که سال‌ها قبل در همین منطقه از چهار یوزپلنگ پس از خوردن غذا و آب بر سر چشمه تهیه شده بود مشاهده شد، شکم تمام آن‌ها به‌دلیل خوردن آب و غذا برآمده شده، اما هیچ‌کدام باردار نبودند.

کد خبر 527862 برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حیوانات حیات وحش محیط زیست ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۱۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی ابلاغ شد

وزارت صنعت، معدن وتجارت جزئیات دستورالعمل واردات ماشین آلات معدنی مجاز با سال ساخت حداکثر ۱۰ سال را ابلاغ کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزارت صنعت، معدن و تجارت بخشنامه تأمین ماشین آلات معدنی را ابلاغ و تاکید کرد: بر اساس مفاد این بخشنامه مشمول تأمین ماشین آلات ذیل آیین نامه اجرایی قانون معادن می باشند.

پیوست 11 - بخشنامه تأمین ماشین آلات معدنی به شرح ذیل می باشد:

ماده 1- کلیه دارندگان مجوز عملیات معدنکاری اعم از دارندگان پروانه بهره برداری اکتشاف، واحدهای فرآوری معدنی، صنایع معدنی و دارندگان مجوز برداشت مشمول این بخشنامه میشوند. در خصوص دارندگان پروانه بهره برداری مشروط بر اینکه 1) نسبت به تعیین تکلیف بدهی حقوق دولتی خود اقدام کرده باشند و 2) در فرآیند سلب صلاحیت از پروانه بهره برداری نباشند و همچنین وفق ماده (45) آیین نامه اجرایی قانون معادن، بیش از 18 ماه از اعتبار پروانه بهره برداری آنها باقی مانده یا در موعد مقرر نسبت به انجام فرآیند تمدید اقدام نموده باشند.

بر اساس مفاد این بخشنامه مشمول تأمین ماشین آلات ذیل آیین نامه اجرایی قانون معادن می باشند. در خصوص دارندگان پروانه اکتشاف، واحدهای فرآوری معدنی، صنایع معدنی و دارندگان مجوز برداشت و دارندگان پروانه های بهره برداری با اعتبار اولیه زمانی کمتر از ضوابط تمدید ذیل ماده 45 آیین نامه اجرایی قانون معادن معتبر بودن پروانه (یا مجوز صادر شده) و فعال بودن واحد ملاک عمل است.

تبصره 1 - پیمانکاران طرف قرارداد با دارندگان پروانه های بهره برداری و اکتشاف مشروط به رعایت موارد فوق و ثبت اطلاعات پیمانکار توسط دارنده پروانه در سامانه کاداستر می توانند با معرفی دارنده ،پروانه نسبت به اخذ مجوز واردات ماشین آلات اقدام نمایند.

تبصره 2 - شرکتهای دارای شبکه خدمات پس از فروش مشروط به تأیید توسط معاونت تخصصی صنعت، معدن و تجارت در صورت انعقاد قرارداد تأمین ماشین آلات و ارائه خدمات پس از فروش با دارندگان شرایط ماده 1 می توانند با معرفی دارنده پروانه نسبت به اخذ مجوز واردات ماشین آلات اقدام نمایند.

ماده 2- ماشین آلات به شرح جدول شماره 1 مشمول مجوزهای این بخشنامه قرار می گیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمیته انضباطی حسینی را محکوم کرد؛ یک جلسه محرومیت قطعی شد
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • درباره فواید خوردن صبحانه بیشتر بدانیم
  • آزمایش جدیدی که سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • تخریب آغل گوسفندان در زیستگاه یوزپلنگ ایرانی
  • ابلاغ دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی
  • دستورالعمل واردات ماشین‌آلات معدنی ابلاغ شد
  • اهمیت صبحانه برای کودکان
  • انواع صبحانه در کشورهای مختلف جهان و اثرات آن بر روح و جسم